Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@00:23:17 GMT

جریمه سنگین برای فوتبالیست‌های خاطی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۷۹۱۴

جریمه سنگین برای فوتبالیست‌های خاطی

با وحود افزایش قرارداد بازیکنان و مربیان لیگ برتری در چند فصل اخیر و عقد قراردادهای چند ۱۰ میلیارد تومانی، سقف جرایم مالی کمیته انضباطی به حدی نبود که بازدارندگی لازم را برای متخلفان و جلوگیری از تکرار برخی رفتارهای ناشایست را داشته باشد.

مصوبه قبلی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مربوط به سال ۹۷ بود که این مصوبه بعد از گذشت سه سال، کارکرد لازم را نداشت و در بدترین حالت، هر فوتبالیستی ۵۰ میلیون تومان جریمه می‌شد که در مقابل قراردادهای میلیارد تومانی، تاثیرگذاری لازم را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام فدراسیون فوتبال این اعداد برای اشخاص حقیقی تا ۳۵۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

ابوالفضل حسن‌زاده محمدی، رییس کمیته انضباطی گفت: کمیته انضباطی به منظور پیشگیری از افزایش و شیوع تخلفات و کارآمدی بیش‌تر تنبیهات انضباطی در راستای بند ۶ ماده ۳۵ اساسنامه فدراسیون فوتبال، افزایش میزان جرایم و حد نصاب قطعیت آن‌ها را به هیات رییسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد داد که این موضوع در جلسه مورخ ۴ آبان‌ماه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و روز ۳۰ آبان‌ماه نیز این مصوبه به تمامی هیات‌ها و باشگاه‌ها ابلاغ شد.

او در ادامه بیان کرد: بر همین اساس جرایم تعیینی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نسبت به تخلفات ارتکابی از تاریخ یکم آذرماه سال ۱۴۰۰ به بعد برای تمامی اشخاص حقیقی تا میزان ۲۵۰ میلیون ریال و برای تمامی اشخاص حقوقی تا میزان ۵۰۰ میلیون ریال قطعی و غیرقابل تجدید نظر خواهی و لازم الاجرا محسوب می‌شود.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: حداکثر جریمه قابل اعمال برای تخلفاتی که از تاریخ یکم آذرماه برای اشخاص حقوقی مرتبط با لیگ‌های برتر ثبت می‌شود، هفت میلیارد ریال و برای سایر لیگ‌ها سه میلیارد و پانصد میلیون ریال خواهد بود.

حسن‌زاده ادامه داد: حداکثر جریمه قابل اعمال برای تخلفاتی که از یکم آذرماه، اشخاص حقیقی مرتبط با لیگ‌های برتر مرتکب می شوند، سه میلیارد و پانصد میلیون ریال و نسبت به سایر لیگ‌ها یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال است.

وی در پایان گفت: مطابق مقررات انضباطی، در صورت وجود سوابق تخلفاتی مرتکب (یعنی تکرار تخلف) و یا تعدد تخلف، کمیته انضباطی مجاز به تعیین جریمه مازارد بر سقف تعینی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی میلیون ریال لیگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بنابر اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال؛ یکی از هوادار سپاهان به دلیل ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در (۱۲ اردیبهشت) از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، با توجه به مجموع محتویات پرونده و اظهارات وی که از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می‌شود، بنابر به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی به مدت ۱۰ سال از ورود به تمامی ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم می‌شود.
رای صادره براساس ماده ۸۹ مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

همچنین این پرونده برای رسیدگی به تخلفات دیگر اشخاص از حقیقی و حقوقی درجریان است.

دیگر خبرها

  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی/ ۱۰ سال محرومیت برای هوادار سپاهان
  • محرومیت ۱۰ ساله برای هوادار خاطی س‍پاهان
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • تغییر زمان حضور ویسی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • کمیته استیناف هم شکایت پرسپولیس از آلومینیوم را رد کرد
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد