Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل ارشاد استان اردبیل گفت: لازم و ضروری است برای پاسداشت علم و عالم و ادای دین نسبت به خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی این دانشمند فقید، بزرگداشتی در شان و منزلت این عالم فرزانه در استان برگزار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین اظهار داشت: نمین از دیرباز به عنوان مهد فرهنگ و خاستگاه پرورش نخبگان علمی و دینی بوده است که آیت‌الله فخرالدین موسوی‌ننه‌کرانی نیز به عنوان یکی از مفاخر ارزشمند برخاسته از همین شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مرحوم آیت‌الله سید فخرالدین موسوی ننه‌کرانی یکی از مفاخر ارزشمند و علمای برجسته دینی استان و شهرستان نمین بود که لازم و ضروری است برای پاسداشت علم و عالم و ادای دین نسبت به خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی این دانشمند فقید، بزرگداشتی در شان و منزلت این عالم فرزانه در استان برگزار شود.

بحرالعلومی ادامه داد: باید جایگاه مفاخر استان اردبیل به صورت کامل و اساسی حفظ شود و در راستای معرفی و شناساندن این شخصیت‌های ارزشمند در استان اقداماتی اساسی و قابل توجه انجام یابد،‌ چرا که در حال حاضر این موضوع برای ما بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است.

کنگره بین‌المللی مفاخر و مشاهیر گرگان برگزار شودجایگاه مفاخر و بزرگان استان مرکزی در هفته فرهنگی اراک برای مردم تبیین می‌شودهنر اسلامی و تجلیل از مفاخرمکتب خوشنویسی شیراز احیا شود

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج نیز تصریح کرد: تلاش و جدیت بر این است تا در راستای گام دوم و منویات مقام معظم رهبری هویت‌بخشی جدیدی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری رقم بخورد که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و امید می‌رود این مهم در استان ترویج یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مرحوم آیت‌الله سید فخرالدین موسوی ننه‌کران یکی از افتخارات منطقه و استان در عرصه دینی و سیاسی بود که توانست بود در طول عمر با برکت خویش در جایگاه‌های سیاسی و دینی کشور حضوری تاثیرگذار داشته باشد.

انتهای پیام/140/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل موسوی ننه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و، چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی بیان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی