Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدهادی فدوی هنرمند حاضر در نمایشگاه «یاد استاد» که به مناسبت نکوداشت اصغر کفشچیان مقدم در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سه اثرش که در این رویداد حضور دارد، بیان کرد: من به سه اثر که دو اثر از آنها «زن مینیاتوریست و اسب تنها» و دیگری «اسب‌های بی‌سوار» نام دارند، در این نمایشگاه حضور دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارهای من عمدتاً برداشتی از دوران‌های مختلف تاریخی در نگارگری از جمله دوره تیموری یا مکتب هرات و… است. معمولاً ایده‌ها را از آن فضا برمی‌دارم و با روش جدیدی آن را روی بوم اجرا می‌کنم.

وی گفت: اگرچه تفکر پنهانی در کارهایم است اما بیشتر به فرم توجه دارم. متأسفانه نگارگری رشته مهجوری است و آثار نگارگری معمولاً به شکل پر و در ابعاد کوچک کار و به همین دلایل و موارد دیگری مهجور واقع شده است. نگارگری هنری است که هنرمند را زیاد درگیر خود می‌کند؛ من دو چیز را از این هنر برگرفته‌ام؛ اول خیال و دیگری حذف پرسپکتیو و عمق. در هنر نگارگری برای مثال اسبی که در جلو یا در عقب قرار گرفته است در یک ابعاد به تصویر کشیده می‌شود و بیشتر خیال آن مطرح است. من تصادف، اختیار و خیال را در مینیاتور اجرا می‌‎کنم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: در کارهایم خیال را از نگارگری‌هایم گرفته و پرسپکتیو، حذف کرده‌ام و تصادف را از طریق ترکیب رنگ‌ها در آثارم به کار می‌گیرم. من به آمیخته‌ای از این چند عنصر در کارهایم توجه دارم و خوشبختانه این آثار فروش خوبی هم داشته و چه در ایران و چه در کشورهای دیگر با استقبال خوبی هم مواجه شده‌اند. متأسفانه منتقدان داخلی چیز زیادی درباره آثار نگارگری نمی‌نویسند و نمی‌دانم علت اصلی‌اش چیست.

فدوی درباره میزان زمانی که معمولاً صرف خلق آثارش می‌کند، توضیح داد: برای من کارهای دو در سه متر شاید چند روز صرفاً زمان می‌برد. زیرا تکنیک مهم است و با بسترسازی روی بوم می‌توان به راحتی ایده‌ها را اجرایی کرد.

وی در پایان با یاد کردن از زنده یاد اصغر کفشچیان مقدم هنرمند فقید نقاشش که چندی پیش بر اثر کرونا درگذشت، گفت: یاد ایشان نزد ما گرامی است و برای من هنرمند بسیار قابل احترامی بود.

نمایشگاه «یاد استاد» با نکوداشت اصغر کفشچیان مقدم طراح و نقاش تا ۸ آذر ماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری مرتضی ممیز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است. این نمایشگاه گروهی با نمایش آثاری از بهمن بروجنی، محمدهادی فدوی، آرمان یعقوب‌پور، اردشیر بروجنی، عباس نسل شاملو، علی بابایی، بشیر نظری، شیوا بابایی، شاهو فرامرزی، مجتبی اسدی، صفورا استکی، محمود حضرتی و احسان زرکاری در حال برگزاری است.

کد خبر 5359685

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه هنرمندان ایران اصغر کفشچیان مقدم علي بابايي هنر نگارگری فیلم کوتاه تئاتر ایران آلبوم موسیقی فیلم منصور حضور هنر ایران در جهان فیلم مستند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت سینمای مستند محمد خزاعی شبکه پنج سیما رادیو صبا پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم معرفی برترین چهره هنر انقلاب اسلامی در استان خوزستان، حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

کد خبر 6090503

دیگر خبرها

  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • هشدار به PSG: بی‌خیال این بازیکن شو!
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • تفال به حافظ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ خیال روی تو در هر طریق همره ماست...
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست