Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی بر لزوم ایجاد شفافیت و آگاهی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: در ایران اسلامی وحدت یک تاکتیک نیست بلکه استراتژی نظام است و حرکت عالمانه همراه با افراط و تفریط نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، ماموستا عبدالسلام کریمی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان  بر لزوم ایجاد شفافیت و آگاهی در سطح جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در ایران اسلامی وحدت یک تاکتیک نیست بلکه استراتژی نظام است و حرکت عالمانه همراه با افراط و تفریط نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی کشور ادامه داد: باید با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری امت واحده را بسازیم و اختلافات ظاهری بین اقوام و مذاهب را رفع کنیم که چنین کاری مانعی برای سوءاستفاده دشمنان خواهد بود.

وی تصریح کرد: اقوام موجود در ایران گل‌های گلستان خداوند هستند و در عین اختلاف، سلیقه، هدف و دل‌های ما یکسان است.

ماموستا کریمی گفت: رسالت علما به عنوان افسران جنگ نرم در مبارزه با اختلافات برای جلوگیری از ایجاد رخنه بین مردم است و برای رسیدن به اهداف همه باید دست به دست هم دهیم.

امام جمعه زاهدان: روحیه بسیجی راه عزت و سربلندی جامعه استامام جمعه زاهدان: روحیه بسیجی در عمل و التزام به معارف متجلی می‌شودامام جمعه زاهدان: فرهنگ بسیج باید در جامعه فراگیر شود

لزوم معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان به افکار عمومی

آیت‌الله مصطفی محامی نیز اظهار داشت: همراهی، همدلی و همزیستی اقوام و مذاهب در استان سیستان و بلوچستان مشهود است اما متاسفانه به علت استفاده نادرست از ظرفیت مرز و قاچاق مواد مخدر چهره استان در افکار عمومی منفی و خبر های خوبی مخابره نمی‌شود که عامل بدبینی بسیاری از مردم در نقاط مختلف کشور شده است.

امام جمعه زاهدان خواستار استمرار حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی در سیستان و بلوچستان شد و افزود: عدم آشنایی کافی از فضای استان باعث می‌شود تا افراد تحت تاثیر حرف و حدیث‌ها قرار گیرند که در صورت تداوم حضور و گسترش رفت و آمدها به استان شناخت‌ها بیشتر و عامل معرفی چهره واقعی استان خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ایران اسلامی دارای رنگین کمانی از اقوام و مذاهب است که به عنوان یک فرصت می‌تواند از آن بهره برد و برای رسیدن به یک نگاه و گفتمان واحد باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: رفت و آمد بزرگان، علما، فرهیختگان و چهره‌های تاثیرگذار در جامعه به استان می‌تواند نگاه ها را تغییر داده و به تدریج عامل همدلی و همراهی بیشتر افراد باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای اینکه اقوام و مذاهب مختلف احساس مشارکت و نقش آفرینی در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند بهتر است تا شبکه یا شورایی از افراد نخبه، فرهیخته و جمع‌های موثر از اقوام و مذاهب مختلف را تشکیل دهید که در این صورت دارای شبکه فعال کارشناسی خواهید بود.

آیت‌الله محامی گفت: شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و شخصیت‌های هر منطقه مهم است زیرا در برخی موارد افراد تاثیرگذار، شناخته شده نیستند. نیروهای جوان و با استعداد از بین اقوام و مذاهب مختلف در سطح کشور وجود دارند که باید این استعداد های بالقوه تبدیل به بالفعل و سپس تقویت و به کار گیری شوند.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان اقوام و مذاهب جمعه زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود

ایسنا/فارس  مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد.

احمد پهلوانیان امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری استان با اعلام این خبر گفت: تنوع در  موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا های سنتی  و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته است و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری اولین  جشنواره تولیدات رسانه ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس  در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از  اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره  در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان