Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی آقازاده دافساری نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+4 برای لغو تحریم‌ها از هشتم آذرماه، اظهار داشت: از مهم‌ترین اولویت‌هایی که باید توسط تیم مذاکره‌کننده کشورمان در این دور از گفت‌وگوها دنبال شود، پیگیری مطالبات بر زمین مانده ملت ایران است که در نتیجه کارشکنی طرف‌های غربی در موضوع برجام، صورت گرفته و قطعا در این میان آمریکایی‌ها متهم اصلی این بخش از ماجرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمایندگان کشورمان در این مذاکرات باید خسارت‌هایی را که به جمهوری اسلامی ایران وارد شده است، با جدیت پیگیری کنند؛ چراکه ما یکطرفه به تعهدات خود عمل کردیم و از حقوق هسته‌ای خود نیز عقب‌نشینی کردیم، اما طرف‌های غربی و آمریکایی با خودداری از لغو تحریم‌ها یا تاخیر در اجرای برخی تعهدات و البته اخلال در روابط اقتصادی ایران با کشورهای مختلف، باعث ایراد خسارت به منافع ما شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه در مذاکرات با یک طرف کاملا عهدشکن روبرو هستیم، تأکید کرد: قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» باید به عنوان یک اصل در مذاکرات پیش روی مذاکره‌کنندگان ما باشد و در این رابطه، رفع تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آنها باید مدنظر قرار داشته باشد.

راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها باید دقیق و واقع‌بینانه طراحی شود

آقازاده با تاکید بر اینکه سازوکار راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها باید به طور دقیق و واقع‌بینانه طراحی شود و اروپایی‌ها نیز نسبت به آن تعهد کتبی بدهند، خاطرنشان کرد: در این رابطه باید زمان‌بندی نامحدودی برای مراودات تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف در نظر گرفته شود و راستی‌آزمایی نیز باید بر مبنای تعهداتی که پیش از این طرف‌های غربی در برجام داده‌اند، طراحی و اجرا شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، همچنین به تبلیغات برخی جریانات غرب‌گرا و وابسته به دولت سابق در خصوص لزوم گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها در این دوره از مذاکرات، گفت: ما گفت‌وگو و توافق با آمریکایی‌ها را در قالب مذاکره با 1+5 و برجام تجربه کردیم،‌ اما وقتی طرف مقابل تعهدی ندارد و نقض پیمان می‌کند، تجربه مجدد آن یعنی امید بستن به سراب و پُرروتر شدن کشورهای پیمان‌شکن؛ در حالی که آمریکایی‌ها به معنای واقع کلمه باید متنبه شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای سیدعلی آقازاده لغو تحریم ها راستی آزمایی مذاکرات 8 آذر راستی آزمایی لغو تحریم ها آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله