Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نخل‌های صادراتی ایران به قطر برگشت خورد. گمرک ایران امروز ضمن تائید صادرات ۵۸۸ اصله نخل به قطر، اعلام کرد که محموله نخل‌های صادراتی ایران به قطر برگشت خورده است. اخیرا خبر‌هایی از صادرات نخل‌های جنوب کشور به کشور‌های عربی منتشر شده بود. در این رابطه مسئولان سازمان جهاد کشاورزی بوشهر اعلام کردند که صادرات نخل از ایران به کشور‌های عربی غیرقانونی نیست، به شرط آن که نخل‌هایی از کشورمان به سایر کشور‌ها صادر شود که جزو ذخایر ژنتیکی ایران نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر اعلام کرده است که صادرات نخل به تعداد ۳ هزار و ۷۴۷ نخل استان بوشهر در سه سال و نیم گذشته انجام شده است.

چندی پیش خبر صادرات نخل به قطر با توجه به میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲، منتشر شد. گرچه مسئولان مربوطه به صراحت در رابطه این موضوع شفاف سازی نکردند، اما آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که این صادرات انجام شده است.

معاون فنی گمرک ایران ضمن بیان این که خروج نخل‌ها با مجوز‌های لازم وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، گفت: در فاصله مهر تا آبان ۱۴۰۰ در گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر چهار فقره اظهار نامه صادراتی نخل ثبت شده که در مجموع ۵۸۸ اصله نخل به وزن ۶۰۰ تن به ارزش ۱۳۶.۱ هزار دلار و همگی صادرات به مقصد قطر بوده است.

چرا نخل‌های صادراتی ایران به قطر برگشت خورد؟

حال سوال اینجاست که چرا کالایی که بعد از اخذ مجوز‌های لازم از جمله صدور مجوز قرنطینه نباتی و مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و بارگذاری آن در سامانه جامع امور گمرکی، با مشکل مواجه شده است و برگشت خورده است؟

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا نخل‌های صادراتی ایران به قطر برگشت خورده است، گفت: هنوز دلیل برگشت این کالا مشخص نیست. برگشت کالا از سوی صاحب کالا انجام شده است. صاحب کالا هنوز درخصوص علت برگشت کالا مساله‌ای را اعلام نکرده است.

معاون فنی گمرک ضمن بیان این که این کالا‌ها با هماهنگی استان بوشهر و با مجوز‌های لازم صادر شده بود، گفت: بعد از برگشت خوردن نخل ها، صاحب کالا بار دیگر نسبت به اظهار این محموله‌ها از محل اظهار نامه صادرات برگشتی تحت عنوان کالای صادرات برگشتی اقدام و مجددا مجوز‌های لازم از جمله قرنطینه سازمان جهاد کشاورزی استان را اخذ کرده و در حال انجام تشریفات برای ورود به کشور است.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخل صادرات نخل های صادراتی ایران به قطر برگشت مجوز های لازم جهاد کشاورزی صادرات نخل گمرک ایران نخل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت امروز در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار کرد: هدفگذاری نخست توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالاها را بفروشیم. بر همین اساس نیز با این شعار، با کشورهای دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وی گفت: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

کد خبر 6089616 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​