Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار داشت: یک میلیون و ۸۱ هزار و ۲۵۴ تن کالا توسط ۴۶ هزار و ۸۷۷ دستگاه کامیون در این مدت از پایانه‌های مرزی شمال استان صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی در تناژ و ۲۹ درصدی در تعداد دستگاه را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۴۳۱ هزار و ۱۶۸ تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک به افغانستان و ۶۵۰ هزار و ۸۶ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شده، تصریح کرد: گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و تره‌بار عمده کالاهای صادر شده این مدت استان را تشکیل می‌دهند.

باقری تجارت و ترانزیت را مهمترین مزیت این استان در سند آمایش سرزمینی عنوان کرد و ادامه داد: موقعیت خاص این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، مرز آبی کرانه‌های عمان و تسلط بر یکی از مهمترین و استراتژیک ترین راه‌های آبی جهان همراه با منابع و پتانسیل‌های فراوان اقتصادی در مرز سبب شده این استان در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت بالا برای کشور باشد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در راستای توسعه روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه در این مدت شاهد واردات ۱۶۸ هزار و۵۰۰ تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه و ترانزیت ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ تن کالا نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم.

باقری بیان کرد: با توجه به روابط خویشاوندی و برادری مردم این استان با شهروندان کشورهای افغانستان پاکستان و اهمیت بالای مرز این استان تمام تلاش این اداره‌کل با فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است.

کد خبر 5361851

منبع: مهر

کلیدواژه: پاکستان افغانستان صادرات کالا هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان عکس استانها واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا آلودگی هوا تبریز سیستان و بلوچستان پایانه مرزی تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گنج‌خانلو گفت: فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: بعد از یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحد‌های صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

دیگر خبرها

  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار