Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:59:11 GMT

۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۶۵۰۷

۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس رضائیان زاده بعد از ظهر شنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۷۲۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۰ هزار و ۱۹۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۰ هزار و ۷۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۸ هزار و ۵۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۸ هزار و ۷۳۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اعلام بستری ۱۱۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان نیز، هزار و ۱۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر رضائیان زاده در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۷ هزار و ۲۲۹ نفر اعلام کرد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۸۶ هزار و ۹۵۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۰۳ دوز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۰۵ دوز نوبت اول و دو میلیون و ۶۹۵ هزار و ۲۸۹ دوز نوبت دوم واکسن بوده است.

این مقام مسؤول در دانشگاه با این هشدار که با توجه به روند کاهشی بیماری در روزهای اخیر، با کاهش حساسیت و ساده انگاری برخی افراد در جامعه مواجهیم، از مردم خواست تا استفاده از ماسک مورد توجه قرار دهند، زیرا در کنار واکسن زدن باید شیوه نامه‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

دکتر رضائیان زاده با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از مردم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، از دیگر افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند خواست تا هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

کد خبر 5362004

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسن کرونا هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان عکس استانها واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا آلودگی هوا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تا امروز، هفتم اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است. سال آبی از آغاز مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

سیاوش بهروز افزود: بارندگی‌های بهاری مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره‌برداری استان فارس را به ۴۰ درصد رساند.
وی با اشاره به ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی فعالیت سامانه ب اخیر که آغاز آن از ۳۱ فروردین ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است.
بهروز ادامه داد: تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است، لذا صرفه‌جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل آشامیدنی و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد