Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:36:10 GMT

روند سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی متوقف نشود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۹۰۷۷

روند سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی متوقف نشود

محسن احتشام روز شنبه در هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با ارائه راهکارهای مختلف، مصوبات خوبی داشتیم و برخی از مسائل و مشکلاتی که در داخل استان قابل حل نبود با پیگیری از مرکز به نتیجه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از تلاش‌های مخلصانه استاندار خراسان جنوبی در ۱۳ ماه گذشته گفت: تلاش‌های شما باعث شد که به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نظم بخشیده شود و تعامل خوبی بین مدیران دولتی و بخش خصوصی در راستای مشکلات استان برقرار شد.

احتشام ادامه داد: تعاملی که دولت و بخش خصوصی در ۱۳ ماه گذشته داشتند مثال‌زدنی بود، شما سنگ بنای توسعه استان را بر شعار تدبیر، توسعه و تلاش قرار دادید و با راه‌اندازی ستاد توسعه خراسان جنوبی تحولی در حوزه سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی ایجاد شد و امیدواریم این روند متوقف نشود بلکه تقویت شود و استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد: بارگاه‌های بهداشتی زرشک در راستای کاهش بار میکروبی محصول اهمیت زیادی دارد و برای صادرات زرشک هم باید بار میکروبی آن کاهش یابد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند عنوان کرد: در خشک کردن زرشک از سوی کشاورزان باید مسائل بهداشتی و ضوابط استاندارد بین المللی رعایت شود، باید به کشاورزان در باغات به وسعت سطح زیرکشت که دارند، اجازه احداث بارگاه بهداشتی زرشک داده شود.

طراحی سایت الکترونیکی برای فروش محصولات کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل پست خراسان جنوبی هم در خصوص ارائه گزارش عملکرد معرفی خدمات پستی در ارتباط با تجارت الکترونیک برای حمایت از تولید و کسب و کار به عنوان یکی از دستورکارهای این جلسه گفت: اگر بتوانیم فروش و بازاریابی محصولات کشاورزی را فراهم کنیم کمک به رونق تولید کشاورزان و صنعتگران خواهد بود.

علی الهامی جهانی شدن تجارت، نبود  محدودیت مکانی و زمانی، افزایش درصد فروش، کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده، دسترسی آسان به اطلاعات و کاهش ترددها و رفت و آمدها را از مزایای تجارت الکترونیک عنوان کرد.

وی با اشاره به تجربه موفق شرکت پست خراسان جنوبی در زمینه فروش تایر تولیدی شرکت کویرتایر در دوران کرونا، گفت: در زمینه فروش محصولات استراتژیک خراسان جنوبی هم می‌توانیم از طریق تجارت الکترونیک موفق شویم و این ظرفیت وجود دارد.

الهامی افزود: سال گذشته حدود ۵۰ درصد تایر تولیدی شرکت کویر تایر از طریق تجارت الکترونیک به سایر مناطق کشور ارسال شد و در اداره کل پست استان این ظرفیت برای فروش محصولات کشاورزی خراسان جنوبی هم وجود دارد.

وی موضوع مالی، الکترونیکی و فیزیکی را از مولفه‌های تجارت الکترونیک دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه شبکه‌های پست تا عمق روستاهای رفته است، اداره کل پست در زمینه مولفه فیزیکی می‌تواند در تجارت الکترونیک نقش موثری را ایفا کند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی از طراحی سایت اینترنتی برای خرید و فروش محصولات استراتژیک کشاورزی خراسان جنوبی از جمله زرشک، زعفران و عناب خبرداد و گفت: امکان فروش محصولات استراتژیک کشاورزی استان در بستر این سایت وجود دارد اما برای فروش باید محصول تولیدی توسط یکی از دستگاه‌های متولی از جمله تعاون روستایی از کشاورزان دریافت و در اختیار سرویس پست قرار گیرد.

نائب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این نشست گفت: برای حل مشکل زرشک‌کاران خراسان‌ جنوبی پیشنهاد ما این است که امکان صدور مجوز ساخت خانه کارگری بر روی ساختمان بارگاه‌های زرشک و عناب به‌منظور افزایش امنیت در برابر سرقت محصول و کاهش هزینه‌های رسیدگی به باغات فراهم شود.

احسان بیکی افزود: همچنین کاهش حداقل متراژ مورد نیاز جهت دریافت مجوز بارگاه‌ها از پنج هزار متر مربع به حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع (طبق روال سال‌های قبل) از دیگر پیشنهادهای ما برای حل مشکل زرشک‌کاران است.

وی بیان‌کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کشاورزان خراسان‌جنوبی خرده مالک هستند، پیشنهاد ما این است در مواردی که محصول زرشک در باغات مختلف کشت شده باشد، تعداد درختان زرشک متناسب با حداقل سطح تعیین شده برای صدور مجوز بارگاه زرشک ملاک عمل قرار گیرد.

بیکی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد زرشک‌کاران خراسان جنوبی زرشک خود را در خرمن‌های روباز خشک می‌کنند که بار میکروبی بالایی برای صادرات دارد و خشک شدن زرشک در بارگاه‌های بهداشتی بار میکروبی را کاهش می‌دهد.

معرفی خدمات پستی در ارتباط با تجارت الکترونیک برای حمایت از تولید و کسب و کار و به خصوص محصولات کشاورزی، ارائه راهکار اجرایی برای تسریع در صدور مجوزهای مرتبط با تسهیل احداث بارگاه‌های زرشک برای باغداران و بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه استخراج رمز ارز ناشی از نبود امکان ثبت در سامانه مربوطه برای صدور پروانه بهره‌برداری و ارائه راهکارهای لازم از دستورکارهای هفتمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی بود.

درباره فروش محصولات کشاورزی خراسان جنوبی از طریق تجارت الکترونیک مقرر شد که اداره کل پست خراسان جنوبی با حضور دستگاه‌های متولی جلسات کارشناسی برگزار کند تا سازکارهای لازم برای چگونگی خرید محصول از کشاورزان و فروش محصولات ارائه شود.

درباره دستورکار دوم جلسه و تقاضای کشاورزان برای احداث بارگاه بهداشتی زرشک هم مقرر شد که مدل کارشناسی برای احداث بارگاه‌های زرشک تعریف شود و تقاضاهای کشاورزان در زمینه احداث خانه‌های کارگری دارند و هم احدث بارگاه‌ها براساس سطح زیرکشت مورد بررسی قرار گیرد و مجوزها احداث آن از سطح ملی پیگیری شود.

در خصوص بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه استخراج رمز هم مقرر شده ۱۷ نفری که در استان مجوز تاسیس گرفته‌اند و در مرحله راه‌اندازی هستند و از طرفی هم برق آنان تامین شده و تاییدیه شرکت برق را دارند، همین فردا نامه به وزارت کشور برای پیگیری موضوع ارسال شود تا در صورت ارائه مجوز از وزارت کشور بتوانند فعالیت خود را دنبال کنند.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران سرمایه گذاری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشاورزی خراسان جنوبی پست خراسان جنوبی محصولات کشاورزی تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی احداث بارگاه فروش محصولات بار میکروبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟

شاخص‌های ارزی در بازار روز گذشته به رشد نرخ خود ادامه دادند. به عقیده فعالان ارزی، نرخ دلار در بازار روز یکشنبه به کف حمایتی خود برخورد کرده و پس از آن به واسطه بازگشت خریداران به بازار تغییر روند داده است. به نظر می‌رسد بازار ارز پس از نوسانات قیمتی یک ماه اخیر اکنون به دنبال بازیابی کریدور آرامش است.

به گزارش دنیای اقتصاد، دامنه نوسانات نرخ ارز کوچک نشد. در حالی که انتظار می‌رفت پس از اتمام روند کاهشی بازار و اصلاح آن، نرخ شاخص‌های ارزی وارد بازه ثبات شود؛ قیمت این پول‌های خارجی در جریان یک روند افزایشی جدید قرار گرفتند. به عقیده برخی از تحلیلگران روند کاهشی به گونه‌ای بود که نقطه ورود مناسبی برای معامله‌گران به وجود آورد در نتیجه بسیاری از افراد در سطوح قیمتی کانال‌های ۶۰ و ۶۱ هزار تومانی اقدام به خرید کردند که این بالا رفتن میزان تقاضا منجر به رشد نرخ شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازار ارز در یک ماه اخیر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس نرخ‌های نقدی ثبت شده، قیمت این ارز از ابتدای سال تا روز ۲۶ فروردین ماه حدود ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده بود. این در حالی است که در صورت احتساب نرخ‌های فردایی، بازدهی دلار در بازه مذکور حدود ۱۶ درصد بود. اما پس از تخلیه هیجانات سیاسی، نرخ بازدهی این ارز از ابتدای سال، در روز‌های ابتدایی هفته جاری به زیر یک درصد رسید.

فعالان بازار عامل اصلی تشدید روند کاهشی را حمایت‌های بانک مرکزی می‌دانند. اکنون که از حجم سیگنال‌های منفی موجود در فضای اخبار کاسته شده به نظر می‌رسد بازار در حال بازیابی نقطه تعادل عرضه و تقاضا است. البته باید توجه داشت که در روز‌های اخیر مقامات بانک مرکزی اقدام به انتشار برخی سیگنال‌های مثبت کرده‌اند.

محسن کریمی، معاون بین‌المللی بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: «خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.»

او در ادامه افزود: «بانک مرکزی در ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.»

در سال گذشته نیز اخبار مربوط به آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی و همچنین بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با عربستان سعودی توانست انتظارات تورمی بازار را برای مدتی کنترل کرده و زمینه‌ساز ورود نرخ ارز به بازه ثبات ۳ ماهه شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه به رقم ۶۱ هزار تومان رسیده بود در عصر دیروز با رشدی هزار و ۵۵۰ تومانی در رقم ۶۲ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید. سکه طلا نیز در این روز با رشد قیمت چشمگیر ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومانی در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف