Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@21:12:55 GMT

شهر آلونی تنها یک پارک دو هکتاری دارد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۱۳۲۲

شهر آلونی تنها یک پارک دو هکتاری دارد

سرپرست شهرداری شهر آلونی گفت: شهر آلونی از توابع شهرستان لردگان تنها دارای یک پارک با مساحت دو هکتار است.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قسمتی از تنها پارک شهر آلونی شهربازی و دارای چمن برای توقف شهروندان بوده که درختکاری و چمن کاری نیز انجام و آلاچیق نصب شده است.

وی با بیان اینکه فضای سبز از الزامات شهر بوده و در روحیه شهروندان تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: پارک شهر در قسمت غربی شهر قرار دارد و تا چهار سال آینده نیاز شهر را پاسخگو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شهرداری شهر آلونی ادامه داد: این پارک در مسیر جاده خوزستان قرار داشته لذا مسافران بسیاری در آن توقف می‌کنند؛ مساحت این پارک نسبتاً مطلوب است و یک چشم انداز زیبا برای شهر است اما باید نسبت به جمعیت شهر چند پارک محله و بانوان در شهر احداث شود که جانمایی برای این موارد هم انجام شده اما همچنان محقق نشدند.

وی تاکید کرد: برای پارک بانوان در دو قسمت شمال و شمال غرب شهر زمین‌هایی با مساحت ۲۵۰ و ۵۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی این پارک‌ها در دستور کار قرار دارد، اما اعتبارات کافی در اختیار نداریم از این رو اجرای پروژه زمان بر خواهد بود.

کد خبر 538273

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران سرپرست شهرداری چهارمحال و بختیاری پارک پارک بانوان پارک محله ای فضاي سبز شهري فضاي سبز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر آلونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد