Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:49:00 GMT

شکایت مجلس از رئیس قبلی ستاد کرونا

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۱۹۶۹

شکایت مجلس از رئیس قبلی ستاد کرونا

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همایش صد روز توفیق خدمت صد میلیون دوز واکسن اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی با دولت قبلی و به ویژه شخص رئیس جمهور درگیر بودیم و دائم مکاتبه می کردیم و گرفتاری‌ها را می‌گفتیم. مشکل جدی ستاد کرونا در آن زمان این بود که هر چه رئیس جمهور می خواست بدون نظر کارشناسان تصویب می‌شد؛ دو بار مقام معظم رهبری یک بار حضوری و یک بار غیر حضوری توصیه و تأکید کردند که نظر خبرگان پزشکی و کارشناسان را ملاک قرار دهید، اما به نظر کارشناسان توجه نمی‌شد و اگر به دلیل سو مدیریت رئیس جمهور نبود ما مرگ‌های ۶٠٠ تا ٧٠٠ نفری نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری ادامه داد: ما دوبار از ایشان به قوه قضائیه شکایت کردیم، یکبار زمان تصدی آقای رئیسی در قوه قضائیه و یک بار هم مدتی قبل که ماده ۲۳۴ تصویب شد که امیدواریم قوه قضائیه به این شکایت رسیدگی کند. تنها کسی که از همه بیشتر رعایت کردند مقام معظم رهبری بودند و بر رعایت نکات بهداشتی تاکید کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سویه جدید آفریقای جنوبی در برخی کشور‌ها گزارش شده است و احتمال ورود ویروس به کشور ما بسیار زیاد است و در این شرایط باید شیوه‌ نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و باید دانست که واکسیناسیون اقدام بزرگی در دولت سیزدهم بود و تمام نهاد‌ها دست به دست هم دادند تا واکسیناسیون با سرعت خوبی پیش رود و این در شرایطی است که کادر بهداشت و درمان که همیشه مظلوم هستند علی رغم پرداخت نشدن مطالبات همیشه پای کار بودند.

شهریاری بیان کرد: از مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان و نظام پزشکی نمایندگان در جلسات ستاد ملی کرونا حضور دارند. آقای روحانی شفاف به وزیر بهداشت گفته بود که فلانی نباید در جلسات باشد و در آن دولت علی رغم اینکه دوبار از سوی رئیس مجلس معرفی شدیم، ولی ما را دعوت نکردند. در این دوره آیت‌الله رئیسی به دقت نظرات همه را می‌شنوند و اگر کسی نقطه نظری دارد دستور پیگیری می‌دهد. در ستاد قبلی هر آنچه رئیس میخواست بدون درنظر گرفتن نظرات سایرین انجام می‌شد.

رئیس کمیسیون بهداشت بیان کرد: تزریق ١٠٠ میلیون دوز کار بزرگی بود و همه کمک کردند و کار انجام شد. مردم فکر نکنند که واکسن زده‌اند همه چیز تمام شده است و شاهد آن هستیم که مردم کمتر از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و سوش جدید که وارد می‌شود واکسن نزده‌ها بیشتر در معرض خطر هستند و در جلسه دیروز ستاد کرونا هم اعلام کردم که واکسن تایید شده برای کودکان بالای سه سال را هم تامین کنیم از طرفی ما جزو ۶ کشور تولیدکننده واکسن در دنیا هستیم و در صورتی که از شرکت‌ها پیش خرید شوند می‌توانند با حمایت‌های صورت گرفته نیاز کشور را تامین کنند.

شهریاری بیان کرد: امیدواریم خدمات کادر بهداشت و درمان که همیشه مظلومانه پای کار بودند دیده شود و باید دانست که ما ٢٠٠ شهید خدمت تقدیم مردم کرده ایم و امیدواریم حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت گیرد و مطالباتشان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

روزهای پایانی بحران کرونا نزدیک است؟

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا بهداشت و درمان کمیسیون بهداشت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت