Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از نشریه آرژانتینی اینفوبائه، ۲۶ روز پس از دیدار دوجانبه وزرای خارجه آرژانتین و عربستان در اجلاس سران گروه۲۰ در رم، روسای دستگاه دیپلماسی دو کشور بار دیگر در مقر وزارت خارجه آرژانتین دیدار داشته و بر اهمیت بررسی فرصت‌های جدید برای تجارت و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.   

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آرژانتین، سانتیاگو کافِیرو و فیصل بن رحمان وزرای خارجه آرژانتین و عربستان در زمینه همکاری‌ها در حوزه فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان، صنعت نرم‌افزار و بیوتکنولوژی به عنوان بخش‌هایی که از پتانسیل بالایی در آرژانتین بر خوردار است، تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مقامات دو کشور بر اهمیت مشارکت بین شرکت‌های دو کشور در بخش‌هایی همچون کشاورزی، خودرو، پتروشیمی، دامپزشکی، معدن و انرژی تاکید کردند.

کافیِرو و بن فرحان همچنین پرژه‌های «صندوق توسعه عربستان» در زمینه تولید محصولات کشاورزی مطابق با فناوری‌های جدید و با درجات مختلف پیشرفت در شهرهای مِندوسا، کوردوبا و سانتافه آرژانتین را ارزیابی کرده و در مورد پیشبرد سرمایه‌گذاری‌های جدید در آرژانتین صحبت کردند.  

طبق بیانیه وزارت امور خارجه آرژانتین، مازاد تراز تجاری این کشور در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ (دی تا شهریور) به ۵۴۲ میلیون دلار رسیده است که حاصل صادرات ۷۰۵ میلیون دلاری آرژانتین به عربستان و واردات ۱۶۳ میلیون دلاری است.  

در متن این بیانیه آمده است که  تجارت دوجانبه «امری کلیدی برای توسعه اقتصادی»  آرژانتین و «امنیت غذایی» عربستان سعودی است.

کافیرو و بن فرحان آل سعود همچنین ضمن ارزیابی «مثبت» همکاری‌های هسته ای دو کشور در مورد لزوم ادامه همکاری در زمینه هسته‌ای گفتگو کردند.

آرژانتین سابقه طولانی در استفاده از انرژی هسته‌ای دارد و دو کشور از سال ۲۰۱۵ یک قرارداد همکاری هسته‌ای با هدف توسعه فناوری هسته‌ای عربستان امضا کردند.

فیصل بن رحمان که در چارچوب سفر رسمی به آرژانتین در بوئنوس آیرس پایتخت این کشور به سر می‌برد با سرخیو ماسا رئیس مجلس نمایندگان آرژانتین نیز دیدار کرد.

آرژانتین و عربستان سعودی در سال ۱۹۴۶ میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کردند و در سال ۱۹۷۵ سفارت آرژانتین در ریاض افتتاح شد.   

برچسب‌ها آرژانتین عربستان سعودی تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرژانتین عربستان سعودی تجارت آرژانتین عربستان سعودی تجارت خارجه آرژانتین دو کشور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که میزان خطرات هسته ای در جهان به دلیل سیاست مخرب غرب به طور جدی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر در نتیجه سیاست مخرب غرب، سطح خطر هسته ای به طور جدی افزایش یافته است.

زاخارووا در این بیانیه افزود که مسکو به آمریکا و ناتو درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی این رویکرد، که با هدف تضعیف امنیت روسیه دنبال می شود، هشدار داده است.

دیپلمات ارشد روس متذکر شد که اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای روسیه در سطح لازم و کافی تضمین شده است و نباید کوچک‌ترین تردیدی در این باره کرد.

کد خبر 6089273

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور