Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفی اله کرامتی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی، با شعار" مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" در دبیرستان ولی عصر (عج) شهر زنجان و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس به این ۲ دستگاه تاکید شده است که در حرائم گسل های تعیین شده کمترین ساخت و سازها داشته باشند و در صورت انجام نیز این مهم بر اساس محاسبات لازم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مسوول با تاکید بر اینکه در زمینه زلزله برنامه های خوبی در استان انجام شده است، اظهار داشت: مطالعات وسیعی انجام گرفته که در صورت بروز زلزله و با همکاری و همراهی مردم کمترین چالش و مشکلات رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: این مراسم "مانور زلزله" در ساعت ۱۰ صبح امروز در یکی ازمدارس شهر زنجان و باهمت دانش آموزان زنجانی که در چند روز گذشته آموزش های لازم را فرا گرفته بودند با همکاری  آتشنشانی، هلال احمر و سایر ارگانهای متولی برگزار شد.

کرامتی افزود: انتظار بر این است که مردم در حوادث آمادگی لازم را داشته باشند و این نوع مانورها را در منازل خود تمرین کنند تا زمان بروز حادثه ای، خونسردی خود را حفظ کرده و در واقع خود را ایمن کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه ممارست در این نوع تمرین ها در منزل از سوی خانواده ها می تواند کمترین چالش و مشکلات را در بروز حادثه فراهم کند، ادامه داد: تلاش در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایمنی و آموزش با برگزاری مانورهای خانوادگی آثار بهتری را به دنبال دارد.

وی هدف از برگزاری مانور زلزله در مدارس را توجه به قشر دانش آموز و لزوم آمادگی های قبلی در برابر حوادث عنوان کرد و گفت: این گروه از جامعه بیشترین آسیب را در بروز حوادث در مدرسه و یا در منزل می بینند، بر این اساس اگر آموزش های لازم را فرا بگیرند و آگاهی های لازم را داشته باشند با کمترین چالش مواجه خواهند شد.

کرامتی با بیان اینکه با نگاهی به زمین لرزه های مختلف در کشور می توان دریافت میزان آسیب های جانی در مقایسه با قبل کاهش چشمگیری داشته است، افزود: این موضوع به مقاوم‌سازی منازل مسکونی به ویژه در روستاها باز می گردد و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ها در این زمینه بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش های مقابله با زمین لرزه در کشورمان نسبت به گذشته جدی تر شده است، خاطرنشان کرد: تداوم این آموزش ها در بین عموم به ویژه دانش آموزان در کاهش میزان  خسارات تاثیر بسزایی داشته است چرا که این قشر همین آموزش ها را به منازل خود سوق می دهند.

همزمان با هشتم آذر روز مقابله با بلایایی طبیعی، مانور ایمنی و مقابله با زلزله در مدارس استان برگزار شد و خروج اضطراری از کلاس‌های درس و آشنایی با امدادرسانی، ایمن سازی مدرسه، انتقال مجروحان، مداوای مصدومان و اعزام به بیمارستان با همکاری امدادگران هلال‌احمر، آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی به دانش آموزان آموزش داده شد.

برچسب‌ها گسل روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی زنجان زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گسل روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی زنجان گسل روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی زنجان زلزله آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی ادامه داد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تأمین شده که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود. هاشمی تاکید کرد: از ۱۲ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه ۱ خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان و فعالیت تیم‌های سحر از دیگر خدماتی است که در حال انجام است. گفتنی است، ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت: شده و تا شامگاه جاری ادامه دارد.

کد خبر 6096349

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل