Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی پیگیری و تأکیدات مکرر رئیس قوه قضائیه در راستای رعایت حقوق شهروندی افراد و لزوم اطلاع دادن به آن‌ها در مورد موضوع ممنوع الخروجی، بانک مرکزی که یکی از مراجع درخواست حکم ممنوع الخروجی در کشور محسوب می‌شود با صدور بخشنامه‌ای با اشاره به مطالبات رئیس قوه قضائیه در این زمینه، از تمام بانک‌های عامل خواست این مسئله را ضابطه مند کرده و به صورت کتبی به اطلاع فرد ممنوع الخروج برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه تصریح کرده: بانک مرکزی همواره حقوق فردی و اجتماعی افراد را مد نظر داشته و جهت جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص، طی بخشنامه‌های متعدد به بانک‌های عامل، بر لزوم اطلاع‌رسانی ممنوعیت خروج به اشخاص ذی‌ربط تأکید کرده است.

رئیس بانک مرکزی در ادامه به بخشنامه اخیر مدیریت کل حقوقی این بانک اشاره کرده که در آن به بانک‌های عامل در خصوص اطلاع رسانی مسئله ممنوع الخروجی تذکر و تاکید شده هرگونه تخلف بانک‌ها از این تکلیف قانونی و ورود خسارت به اشخاص، از حیث تسبیب و مسئولیت مدنی، قابلیت رسیدگی در مراجع قضائی را دارا است.

بانک‌ها مکلف به آگاه کردن کتبی افراد ممنوع الخروج شدند

در نامه مدیریت کل حقوقی اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی آمده است: «بانک‌های عامل مکلفند همزمان با درخواست ممنوعیت خروج از کشور اشخاص حقیقی یا مدیران اشخاص حقوقی نسبت به آگاه نمودن کتبی افراد جهت جلوگیری از بروز مشکلات هنگام خروج از کشور اقدام نمایند.

در ادامه این بخشنامه با اشاره به این که بعضاً این موضوع از سوی بانک‌ها با بی‌توجهی مواجه شده و این امر منجر به تضییع حقوق فردی و اجتماعی اشخاص هنگام خروج از کشور می‌گردد تصریح شده با عنایت به تأکیدات ریاست قوه قضائیه بر رعایت حقوق شهروندان، ضمن تأکید مجدد بر لزوم رعایت کامل و دقیق مفاد بخشنامه‌های ابلاغی این بانک، خواهشمند است مقرر فرمائید مراتب به واحدهای ذی‌ربط ابلاغ و برحسن اجرای آن نظارت شود. بدیهی است عواقب ناشی از عدم رعایت حقوق اشخاص، متوجه مدیران و مسئولین بانک‌های عامل خواهد بود.»

کد خبر 5363770 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: علی صالح آبادی حقوق شهروندی ممنوع الخروج شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا قاسم سلیمانی علیرضا زاکانی قوه قضاییه بنیاد شهید و امور ایثارگران مواد مخدر وزارت آموزش و پرورش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران یوسف نوری وضعیت معابر گردشگری حکم انتصاب ممنوع الخروجی بانک های عامل قوه قضائیه بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان