Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان علاقه‌مندان به آسمان شب در استرالیا، تصاویری از قطار ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک را که در مدت اخیر حاشیه‌های زیادی داشته است به ثبت رسانده اند. این پدیده‌های دست ساز بشر، به طور فزاینده‌ای به مناظری رایج در آسمان تبدیل می‌شوند.

یکی از ساکنان ایالت ویکتوریا در استرالیا روز یکشنبه شاهد عبور ماهواره‌های استارلینک از شهر استاول در غرب این ایالت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخص توانسته تصاویری را از آسمان شب نیز ثبت کند که تخمین زده می‌شود بیش از ۵۰ ماهواره را به تصویر می‌کشد. در خلق این تصاویر از عکسبرداری مدت دار استفاده شده که در آن به راحتی می‌توان ماهواره‌ها که در یک خط به دنبال هم هستند را دید.

در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ ماهواره استارلینک در مدار هستند، اما با توجه به اینکه اسپیس ایکس مدارکی را برای ارسال ۴۲ هزار ماهواره استارلینک به ثبت رسانده باید منتظر افزایش قابل توجه این ماهواره‌ها در فضا باشیم. افزایش تعداد ماهواره‌ها باعث نگرانی برخی از ستاره‌ شناسان که از آوریل ۲۰۲۱ برای محافظت از آسمان تلاش‌هایی را آغاز کردند، شده است. اتحادیه بین المللی نجوم نیز از سازمان ملل خواسته تا در این مسئله مداخله کند.

توماس شیلدکنخت در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط آژانس فضایی اروپا در موسسه نجوم دانشگاه برن در سوئیس برگزار شد، گفت که تعداد فزاینده ماهواره‌ها آسمان را به هم ریخته است.

از دیگر حواشی ماهواره استارلینک می‌توان به این مورد اشاره کرد که به تازگی، کشور هند اسپیس ایکس را به دلیل انجام پیش سفارش برای سرویس اینترنتی خود متهم کرده و می‌گوید بدون دریافت موافقت دولت این کشور اجازه فعالیت ندارند.

بیشتر بخوانید

تعویق پرتاب استارلینک اسپیس ایکس به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایلان ماسک استارلینک اسپیس ایکس ماهواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر

در آستانه فصل بهار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد به منظور ایجاد جلوه‌های بصری زیبا و تزریق روحیه نشاط در بین شهروندان در حال کاشت گل‌های فصلی در سطح میادین، بلوار‌ها و حاشیه خیابان‌ها است.

بیشتر بخوانید

نگاهی به طبیعت بهاری دهستان پشتکوه + تصاویر

مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری تصاویری از این بوستان ها را ارسال کرده اند:

دیگر خبرها

  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد