Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@04:51:07 GMT

متروی تهران به سمت هوشمند سازی می‌رود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۰۹۶۱

متروی تهران به سمت هوشمند سازی می‌رود

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در اولین جلسه شورای هماهنگی معاونین؛ مدیران ارشد خطوط هفتگانه و مدیران مستقل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بر ضرورت پیگیری هوشمندسازی متروی تهران تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، مهدی شایسته اصل در اولین حضورش در جلسه شورای هماهنگی معاونان و مدیران شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه که با حضور کارگر مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در رصدخانه شهری برج میلاد برگزار شد گفت: علیرضا زاکانی شهردار تهران بر استفاده از ظرفیت‌های فناوری و نخبگان و ایجاد شهر هوشمند تاکید دارند و من این باور را دارم که ما می‌توانیم به عنوان اولین مجموعه شهری این مبحث را عملی کنیم و به نظر من این دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی و داده‌کاوی از الزامات مدیریت هوشمند شهری است، خاطر نشان کرد: قطعاً ما دیگر نمی‌توانیم با شیوه‌های سنتی شهر را اداره کنیم. الان با توجه به حجم داده‌ها و مسافران باید با سرعت به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران ادامه داد: هر برنامه‌ریزی که می‌خواهیم در آینده انجام دهیم باید بر مبنای علمی و به روز انجام شود.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر اطلاعات آماری بسیاری در اختیار داریم و باید با رعایت پروتکل‌های امنیتی بتوانیم این داده‌های به روز را در اختیار سایر بخش‌ها قرار دهیم تا کارهای ارزشمندی در زمینه پیاده سازی طرح‌ها و ایده‌های نوین و همچنین تحلیل داده و استفاده از آن در تصمیم گیری ها انجام شود.

شایسته اصل به ضرورت تعامل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در زمینه هوشمند سازی اشاره کرد و گفت: باید یک حرکت مشترک بین تمام بخش‌های این معاونت ایجاد شود. به طور مثال ما اگر مشکل پایانه‌ها را حل کنیم می‌توانیم به طور قابل توجه‌ای به ارتقا خدمات رسانی در مترو کمک کنیم که این به تبع در کاهش ترافیک مؤثر است ما واقعاً باید با تحلیل داده‌ها و آمارهای موجود بهترین تصمیم‌ها را بگیریم و با صرف بودجه در بخش‌هایی که بیشترین اثرگذاری را دارند بتوانیم با سرعت بهتری خدمات مورد نیاز شهروندان را ارائه کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 538986

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شرکت بهره برداری متروی تهران مترو تهران مترو تهران هوشمندسازي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت بهره برداری متروی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و سازمان‌های حوزه شهید بهشتی استان قزوین گفت: چندین طرح ملی مهم برای استان در حال اجرا است که امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم استان را در تامین آب شرب بیمه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین افزود: تامین آب شرب و کشاورزی برای شمال و جنوب استان قزوین تا افق ۳۰ ساله ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم آبی استان، موضوع آبرسانی از سد طالقان به شهر‌ها و روستا‌های استان است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

ستوده با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان برعهده دارد، اضافه کرد: یکی از وظایف این شرکت تامین آب از طریق اجرای طرح‌های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی است.

این مسئول با بیان اینکه صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است، ادامه داد: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است لذا انتظار داریم همه حوزه‌ها به ویژه، حوزه بسیج، امامان جمعه و جماعات که مخاطبین بسیار دارند در راستای تبیین و روشنگری این موضوع به ما کمک کنند.

به گفته ستوده، مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه ها، چشمه ها، قنوات و رودخانه‌ها و تاسیسات آبی می‌شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه‌ای به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: سد شهید لشگری نهب طرحی است که با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب و با اعتباری معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: در پایین دست این سد یک شبکه آبیاری مدرن قرار دارد که طول کانال اصلی آن ۲۵ کیلومتر و طول کانال‌های درجه یک و ۲ آن ۹۰ کیلومتر در حال اجرا است که هفت کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری قرار دارد.

ستوده عنوان کرد: سد بالاخانلو با ظرفیت ۳۸ میلیون مترمکعب جهت تامین بخشی از نیاز آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است که حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های بعمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال چهار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای پروژه‌های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری