Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یک نشست خبری عنوان شد: سرانه سلامت ارتباط مستقیمی با در آمد ناخالص ملی دارد و انتظار می‌رود سیاست گذاران توجه بیشتری به افزایش سرانه سلامت، تعیین نرخ واقعی آزمایشگاه‌ها کنند.

محمد صاحب الزمانی عضو هیأت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی کشور در یک نشست خبری با اشاره درآمد ناخالص در ایران گفت: اکنون سرانه سلام کشور حدود هشت درصد است و در سال‌های اخیر این سرانه نسبت به سایر سرانه‌های اقتصادی، اجتماعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. خوب دیده نشده است.

وی اظهار داشت: در کشور‌های همسایه سرانه سلامت حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد و کشور‌های در حال توسعه حدود ۲۵ درصد است از دولت می‌خواهیم در این زمینه راهکار اساسی اتخاذ کند.

به گفته صاحب الزمانی، سرانه سلامت ارتباط مستقیمی با در آمد ناخالص ملی دارد و انتظار می‌رود سیاست گذاران توجه بیشتری به افزایش سرانه سلامت، تعیین نرخ واقعی آزمایشگاه‌ها کنند.

همچنین غلامرضا حمزه لو مسوول بخش کنترل کیفیت خارجی انجم طبی افزود: آزمایشگاه‌ها خدمات تشخیص، درمان و پیشگیری را به مردم ارائه می‌دهند و عدم توجه در هزینه‌های این قیمت‌ها با حذف ارز، موجب می‌شود مردم توان پرداخت این خدمات را نداشته باشند و باید سیاست گذاران توجه خاصی به این موضوع داشته باشند.

وی اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد تعرفه‌های آزمایشگاهی توسط مردم پرداخت می‌شود و اگر این تعرفه‌ها با پوشش بیمه‌ای نباشد بار مالی برای مردم ایجاد می‌کند.

حمزه لو تصریح کرد: در همه گیری کرونا بار مراجعات مردم به آزمایشگاه‌ها بسیار کاهش یافت و با افزایش هزینه ها، مردم هزینه در درمان را کم کرده اند و این باعث می‌شود سلامت جامعه به خطر بیافتد.

عضو هیأت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران تصریح کرد: مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی وابسته به نرخ ارز هستند و ساختار این مراکز نسبت به خدمات درمانی متفاوت است و نیاز به توجه اساسی دارد.

به گفته حمزه لو، اکنون در تهیه کیت‌های آزمایشگاهی محدودیت تامین داریم که می‌تواند آزمایشگاه‌ها را در ارائه خدمت به مردم دچار مشکل کند.

وی تاکید کرد: آزمایشگاه‌ها ساختار پیچیده دارند و باید تجهیزات و کیت‌ها در این مراکز همواره مورد مصرف قرار گیرند تا مردم در ارائه خدمت دچار مشکل نشوند.

در ادامه باقری عضو هیت مدیره انجمن طبی ایران گفت: ۵۵۰۰ میلیارد تومان کسر بودجه با حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی به وجود می‌آید و این هزینه مطمنان فشار مستقیم به تعرفه‌های آزمایشگاهی وارد می‌کند.


وی افزود: وقتی تعرفه‌ها بالا رود حدود ۳۰۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی افزود می‌شود و این تورم مستقیم به مردم فشار خواهد آورد.

باقری همچنین بیان کرد: حذف ارز دولتی تورم را به بخش درمان اضافه میکند و اولین مشکل آن کمبود کیت آزمایشگاهی خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت دولت آزمایشگاه ارز 4200 آزمایشگاه ها سرانه سلامت تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در آئین گشایش کلینیک ویژه بیمارستان امام حسین (ع) گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن توجه به مقوله سلامت در جامعه از مجاهدت تلاشگران و فعالان عرصه سلامت قدردانی شود.

استاندار البرز مطرح کرد: سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این حوزه ایثارگری‌های بسیاری داشتیم و همچنان نیز ادامه دارد. شهدای زیادی نیز در راه حفظ سلامت مردم جان خویش را نثار کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) توسط یک بنیاد خیریه ساخته شده است. خیران و واقفان در استان البرز بسیار فعال هستند و در حوزه ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها فعالیت‌های درخشانی داشته‌اند.

عبداللهی با اشاره به اینکه موضوع خیریه و وقف از گذشته در کشور ما مرسوم بوده و وقف و خیرات چشمه‌ای همیشه جاری است، بیان کرد: البرز از نظر زیرساخت‌های درمانی ضعیف است اما طی این چند سال اقدامات خوبی انجام شد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: تا پایان دولت سیزدهم یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های استان افزوده خواهد شد. در حال حاضر مجموع تخت‌های دولتی و خصوصی استان ۳ هزار و ۲۰۰ تخت است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به سلامت و توسعه تخت‌های بیمارستانی شده است. امیدوارم بتوانیم تعداد تخت‌های بیشتری را با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت تا پایان این دولت به بهره برداری برسانیم.

عبداللهی در پایان اظهار کرد: در خصوص کادر درمان و پرسنل پزشکی و پرستاری برنامه ریزی هایی را انجام داده‌ایم تا کادر درمان را تقویت کنیم و بتوانیم تعداد نیروهای بیشتری را جذب کنیم.

کد خبر 6087991

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار