Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جمعی از ورزشکاران، مربیان، داوران و مسئولان ورزشی چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در نخستین همایش از مجموعه نشست‌های علمی آموزشی با موضوع «حفاظت از ورزشکاران و سرپرستی تیم‌های ورزشی از دیدگاه حقوق ورزش» آشنا شدند.

مهین فرهادی‌زاد رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک و معاون سابق توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در این برنامه آموزشی با اشاره به اینکه ورزش نیز همچون دیگر مباحث اجتماعی در برخی موارد دچار مشکلات حقوقی می‌شود، گفت: برای حمایت از ورزشکاران و فعالان در این حوزه باید سیاست‌گذاری‌های ویژه‌ای صورت گیرد که لازم است این سیاست‌ها بر اساس شرایط و ملاحظات فرهنگی، بومی‌سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

حضور ۴ نماینده چهارمحالی در دوره مربیگری بین‌المللی تکواندو

او، ایجاد محیط ایمن برای تمامی افراد درگیر با امر ورزش را از ماموریت‌های کمیته بین‌المللی المپیک بیان کرد و افزود: اگر چه خط‌مشی حضور ورزشکار در مسابقات باید از طریق آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها به درستی مشخص شود، اما همچنان این آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها نتوانسته‌اند، محل مراجعه ورزشکار در صورت بروز مشکل را برای وی مشخص کنند.

فرهادی‌زاد اضافه کرد: هر گونه حرکت و رفتاری که منجر به خدشه‌دار شدن عزت‌نفس و کرامت انسانی و تحقیر ورزشکار شود به عنوان آزار و اذیت شناخته می‌شود از این رو مربیان و داوران و مسوولان ورزشی باید مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

او در ادامه به مسیر طولانی و دشوار زنان برای ورود به المپیک و کمرنگ بودن حضور آنان در قامت مربیان تیم ملی اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود مربیان زن در تمامی کشور‌های جهان وجود دارد و از این رو بنا به نظر کمیته بین‌المللی المپیک باید در المپیک پاریس علاوه بر برابری آمار ورزشکاران زن و مرد شرکت‌کننده در این المپیک، تیم‌های ملی زنان از مربیان زن نیز به میزان قابل‌توجهی استفاده کنند.

فرهادی‌زاد با بیان اینکه در حال حاضر در کشور نزدیک به ۱۰۰ هزار مربی زن در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند، افزود: این آمار در بخش داوران برابر با ۸۰ هزار نفر است که تلاش می‌شود با برپایی دوره‌های آموزشی، فراهم شدن امکان همراهی تیم‌های ملی در مسابقات برون‌مرزی و شرکت در برنامه‌های توانمندسازی بین‌المللی شرایط استفاده از بانوان در سطح مربی تیم ملی بهبود یابد.

او همچنین به برخی اقدامات پیشگیرانه برای ایجاد محیط ایمن در عرصه ورزش اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۲ نفر به عنوان امین ورزشکاران در کمیته ملی المپیک معرفی شده‌اند و ورزشکاران می‌توانند علاوه بر پیگیری موضوعات مورد نظر خود در شورا‌های رسیدگی از طریق کمیته‌های انضباطی نیز موارد حقوقی را برای احقاق حق خود دنبال کنند.

علی تشنیزی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست علمی تخصصی با بیان اینکه سال‌های اخیر رویکرد مطلوبی در بحث آموزشی و ارتقای سطح علمی جامعه ورزشی استان شکل گرفته است، گفت: چهارمحال و بختیاری در این موضوع توانسته است در جمع استان‌های برتر کشور قرار گیرد.

او افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده در توسعه ورزش، امر آموزش است که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی صحیح، مباحث آموزشی به صورت تخصصی در سطوح مختلف در استان دنبال شود.

تشنیزی تاثیر آموزش در سرعت بخشی به روند توسعه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی را یادآور شد و تصریح کرد: در صورتی که بتوان این مبحث را به خوبی هدایت کرد می‌توان به حرکت ورزش در استان نیز شتاب داد.

در این همایش مربیان و داوران سوالات خود پیرامون مسائل حقوقی ورزش مطرح کردند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم های ورزشی کمیته ملی المپیک ورزش و جوانان بین المللی توسعه ورزش نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم با حضور خانم دکتر مهریزی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، امامیان معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات، بهرامی مدیر عامل، حجت الاسلام و المسلمین فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، جمعی از مسئولین کشوری و استانی هلال احمر در سالن همایش خانه معلم برگزار شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این همایش، گزارش مختصری از عملکرد این جمعیت ارائه کرد و گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر از جوانان استان قم، آموزش‌های امدادی، فرهنگی، هنری، رایانه، اجتماعی و دیگر رشته‌های آموزشی را به همت معاونت امور جوانان فرا گرفتند.

بهرامی افزود: در ۳۲ رشته فنی و حرفه‌ای که در کلاس‌های آموزشی این معاونت در طرح اوقات فراغت آموزش داده می‌شود، در سطح کشور جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

او  تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که طی چهار سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در طرح اوقات فراغت بودیم که حاصل زحمات و تلاش‌های همه همکاران این جمعیت است.

مدیر عامل هلال‌احمر قم افزود: برگ زرین دیگر این جمعیت، کسب عنوان برتر در حوزه آموزش و پژوهش در سال گذشته رقم خورد و به آمار بسیار ایده آلی در تقویت امدادگر در سطوح مختلف امدادی و برگزاری دوره‌های عمومی، ایستگاهی، مخاطرات، تخصصی و ضمن خدمت ویژه کارکنان که به بیش از ۳ هزار نفر آموزش داده شد، دست یابیم.

مدیر عامل هلال‌احمر قم عنوان کرد: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قم از سال ۱۳۹۰ تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۱۷ دانشجو به همت مدرسان پرتلاش و خستگی ناپذیر این مرکز در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شدند و بهترین نجاتگران را در مجموعه کشور در حوادث و سوانح تربیت کرده است.

در ادامه سه نفر از مربیان و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم در این همایش به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

رونمایی از دو بروشور آموزش‌های امدادی در زمینه‌های مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و هاری، ایمنی در رانندگی و پیشگیری از حوادث رانندگی به همت معاونت آموزش و پژوهش و مربیان این معاونت و همچنین دو فصلنامه تخصصی کمک‌های اولیه و امداد و نجات توسط مسئولین کشوری و استانی، پخش کلیپی کوتاه از فعالیت‌های معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان و اجرای گروه سرود ساقی کوثر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند