Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه فناوری و فضا در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی مانند«توسعه منظومه های ماهواره ای در کشور شتاب می گیرند»، «تولید داروی زخم معده به دست محققان ایرانی»، « شتابدهنده‌های شناختی زمینه‌ساز درمان شناخت بیماران است»، « توجه به صنعت فضایی راهی برای توسعه اقتصاد کشور»، « طراحی ماهواره سامان ۲ شروع شده است»، « ازبکستان یکی از پایگاه‌های صادراتی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی»، « توسعه مسیر صنعت فضایی با تثبیت مدار لئو»، « فعالیت ۵ تاکسی هوایی در صنعت حمل و نقل کشور» همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه منظومه های ماهواره ای در کشور شتاب می گیرند

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی اظهار کرد: فضا هم در آینده‌ای نزدیک و هم در آینده دور نقش اساسی و استراتژیک خواهد داشت در آینده‌ای نزدیک فناوری های نوظهوری مانند اینترنت اشیا اینترنت، پهن باند و داده های عظیم نیاز به زیرساختی مشترک در فضا و ماهواره های ارزان قیمت خواهد داشت.

او افزود: در آینده دور نیز توسعه اقلیم فضایی و دسترسی به دیگر کرات و بهره برداری از منابع فضایی نیاز مبرم بشریت خواهد بود. خوشبختانه با همکاری و تعامل دولت و بخش خصوصی هم اکنون کنسرسیوم هایی برای توسعه منظومه های ماهواره‌ای در کشور شکل گرفته که تلاش می‌کنیم با حمایت بیش از پیش روند توسعه آنها شتاب بگیرد.

تولید داروی زخم معده به دست محققان ایرانی

محمد رضا فاضلی رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: بیش از ۶۰ الی ۷۰ پایان نامه دانشجویی شرکت دانش بنیان ما در خصوص پروبیوتیک‌ها تهیه شده که بعد از ارائه آن‌ها تصمیم به تجاری سازی آن‌ها گرفته شد. با مستقر شدن در مرکز رشد دانشگاه داروسازی علوم پزشکی ماده موثر پروبیوتیک‌ها را تولید کردیم.

او افزود: بخش عمده محصولات این شرکت دانش بنیان را پروبیوتیک‌ها تشکیل می‌دهند زیرا به آنها در علم پزشکی و دارو سازی توجه زیادی شده است و برای درمان، کنترل و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها از آن‌ها به وفور استفاده می‌شود.

فاضلی با اشاره به منبع اصلی فراورده‌های پروبیوتیک‌ اظهار کرد: منبع اصلی فراورده‌های پروبیوتیک، میکروب‌ها و باکتری های مفید و غیر مضر بدن هستند. ما تنها شرکتی هستیم که ماده موثر فراورده‌های پروبیوتیک‌ را تولید کرده و هیچ نیازی به واردات نداریم. فراورده‌های پروبیوتیک در درمان بیماری‌های گوارشی، نازایی و مخاطی بسیار اهمیت دارد.

شتابدهنده‌های شناختی زمینه‌ساز درمان شناخت بیماران است

سید کمال خرازی مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی حمایت از تولید محصولات مورد نیاز جامعه در حوزه شناختی است.

خرازی افزود: به موازات حمایت از تربیت نیرو‌های متخصص و مجرب در حوزه علوم شناختی، گام‌های اساسی درباره گسترش فناوری‌های شناختی در مراکز دانشگاهی، تخصصی و تحقیقاتی برداشته شده است و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

خرازی با بیان اینکه حمایت از تولید تجهیزات و ابزار‌های تحقیقات شناختی از دیگر اهداف و سیاست‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی است، بیان کرد: تولید محصولاتی برای حل مشکلات و کاستی‌های شناختی آحاد جامعه از سیاست‌های راهبردی این ستاد است.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در امور توسعه علوم شناختی گفت: حمایت از تاسیس شتابدهنده‌های شناختی زمینه‌ساز توسعه برنامه‌های توانبخشی و درمان شناختی بیماران است. شتاب دهنده شناختی کاگنوتک به گروه‌های صاحب ایده‌های فناورانه و خلاق کمک می‌کند تا ایده‌های خود را در جهت پاسخ به نیاز‌های جامعه به محصول تبدیل کنند و با تشکیل استارتاپ، مقدمات تجاری سازی محصولات خود را فراهم سازند.

توجه به صنعت فضایی راهی برای توسعه اقتصاد کشور

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران  با اشاره به رسیدن ایران به اهداف خود در مدار‌های لئو (۲۰ هزار و ۳۶ هزار کیلومتری) اظهار کرد: امروزه ماهواره‌ها در مدار لئو در حال تصویر برداری از پدیده‌های روی زمین هستند. از طریق ماهواره‌ها می‌توانیم خدماتی را در عرصه کشاورزی، محیط زیست و در حوزه خدمات شهر ارائه کنیم که بسیار استراتژیک است.

او افزود: رئیس جمهور تاکید زیادی بر کاربردی کردن صنعت فضایی کشور دارد تا مردم از ظرفیت این صنعت آگاه شوند؛ چرا که استفاده از صنعت به توسعه کشور کمک می کند. رئیس جمهور تاکید کرد که باید تمام تلاش‌ها صورت بگیرد تا مدار لئو که بیشترین حجم ماهواره‌ها در این مدار هستند تثبیت شوند.

براری  بیان کرد: مدار ۳۶ هزار کیلومتر با حمایت‌های ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۴ نهایی خواهد شد.

او ادامه داد: برای سرعت دادن این بخش از تمام ارکان‌ها استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا قبل از سال ۱۴۰۴ بتوانیم مدار ۳۶ هزار کیلومتری را محقق کنیم. تمام ارتباطات تلوزیونی ماهواره‌ای روی مدار ۳۶ هزار کیلومتری قرار دارد چرا که امروزه تمام شبکه‌های تلوزیونی توسط این مدار در تمام جهان پخش می‌شود.

مدار ۳۶ هزار کیلومتری کلید اصلی توسعه اقتصادی کشور است

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: مدار ۳۶ هزار کیلومتری صنعت فضایی ایران مداری استراتژیک است و کلید اصلی توسعه کشور در عرصه اقتصادی در این مدار است. در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ در کنار برنامه ۱۰ سال اول یک برنامه جامع فضای وجود داشت که در این برنامه منابع خوبی تخصیص داده شده و تقسیم کار ملی صورت گرفته بود.

طراحی ماهواره سامان ۲ شروع شده است

سید احمد حسینی سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع و مرتضی براری رئیس سازمان فضایی کشور امشب ۶ آذرماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی موضوع صنعت فضایی روی ریل توسعه پرداختند.

رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به اینکه ماهواره های تصویربرداری به صورت روزانه دور کره زمین می چرخند و تمام پدیده های روی زمین را تصویر برداری می کند گفت: مهمترین کاربرد آن در حل چالش‌های زیست‌محیطی است.

او با اشاره به تولید ماهواره های ناوبری افزود: این حوزه امروزه یک اقتصاد بزرگی دارد و توانسته در صنعت حمل و نقل ایفای نقش کند و نقشه استراتژیک را در صنعت دریایی، هوایی و صنعت خودرو ایجاد کند، حوزه سوم ماهواره مخابراتی و تلویزیونی است که امروزه کاربرد هایش برای همه اعیان است و موضوع چهارم بحث زیست انسان در فضا و اکتشافات فضایی است.

براری ادامه داد: امروزه ماهواره‌هایی که نقش تصویربرداری را ایفا می‌کنند به طور روزانه تمام پدیده های روی زمین را مشاهده می کنند، روزانه زمین‌های کشاورزی را پایش می کنیم و به کشاورز می‌توانیم اطلاع بدهیم که زمین شما نیازی به مثلاً سمپاشی ندارد.

رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به اینکه به راحتی می توانیم بگوییم که سطح زیر کشت مثلا گندم و چغندر چقدر است، افزود: امروزه این گزارش‌ها به مسئولین ارشد کشوری ارائه می‌شود و برای سیاست‌گذاری ما را کمک می‌کند.

او افزود: تمام فناوری فضایی توسط متخصصین بومی و داخلی بوده است و در صنعت بالادستی و پایین دستی رصد صورت می گیرد ، امروز در دورانی هستیم که با کمبود منابع مدیریت آب مواجه هستیم و می توانیم از وضعیت منابع آب کشور گزارش دهیم و بگوییم که مدیریت مصرف باید به صورت مناسب باشد ،چالش های زیست محیطی را به راحتی می توانیم گزارش دهیم.

ازبکستان یکی از پایگاه‌های صادراتی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی

محمد رضا سویزه مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت دانش بنیان ما در حوزه مواد پیشرفته فعالیت می‌کند. دامنه کاربردهای استفاده از مواد پیشرفته از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گرفته تا مصالح ساختمانی، غذایی و دارویی است.

سویزه با اشاره به صادرات محصولات به کشور ازبکستان اظهار کرد: کشور ازبکستان به دلیل اینکه در مرکز sis یا همان مرکز مطالعات راهبردی بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارد و دارای یک جمعیت حدود ۴۰ میلیونی است که برای صادرات محصولاتمان انتخاب کردیم.

او ادامه داد: ازبکستان در چند سال اخیر پیشرفت هایی داشته است، بنابراین آمار های واردات این کشور در حوزه های مربوط به محصولات ایرانی حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال است. کشور ازبکستان یکی از پایگاه صادراتی  برای شرکت های دانش بنیان ایرانی بوده چرا که از این کشور می توانیم محصولات خودمان را به کشور های دیگر صادر کنیم و زمینه مناسبی برای فعالیت شرکت های ایرانی است.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در ایران بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که کشور ازبکستان می تواند بازار صادراتی  برای کشورمان فراهم کند.

توسعه مسیر صنعت فضایی با تثبیت مدار لئو

 مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران  اظهار کرد: در سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۴ در کنار برنامه ۱۰ ساله اول کشور یک برنامه جامع فضایی وجود داشت که در این برنامه منابع خوبی تخصیص داده شده و تقسیم کار ملی صورت گرفته بود، اما از سال ۱۳۹۵ به بعد کشور فاقد برنامه جامعه فضایی بود.

او افزود: با توجه به اینکه جلسه شورای عالی فضایی به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود در این جلسه ۶ وزیر اعم از رئیس صدا و سیما رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس ستاد کل حضور دارند. در جلسه امروز رئیس جمهور برنامه جامع فضایی یک ساله تا سال ۱۴۰۱ تدوین شد و برنامه قرار گیری ماهواره در مدار تعیین شد.

براری با اشاره به قرارگیری ماهواره در مدار بیان کرد: برای قرار گیری ماهواره در مدار باید چند ارکان مثل ماهواره، ایستگاه کنترل و هدایت و ایستگاه دریافت و ماهواره بر مد نظر گرفته شود تا ماهواره مورد نظر بتواند با موفقیت در مدار قرار و صنعت فضایی در مسیر توسعه قرار بگیرد.

او ادامه داد: موضوعی که رئیس جمهور تاکید زیادی بر روی آن داشت این بود که مدار لئو در کوتاه‌ترین زمان باید تثبیت شود این مدار از فاصله ۲۰۰ کیلومتری شروع شده و تا ۲ هزار کیلومتر ادامه دارد. تلاش ما این است که در کوتاه‌ترین زمان این مدار تثبیت شود و ما هم بتوانیم ماهواره را در مدار مورد نظر قرار داده و خدمات پایداری ارائه دهیم.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه ۱۰ ساله ژئو گفت: ما برنامه‌ای ۱۰ ساله برای تثبیت مدار ژئو داشتیم که رئیس جمهور تاکید کرد زمان این برنامه باید کاهش یابد تا ما بتوانیم در کوتاه ترین زمان یعنی تا سال ۱۴۰۴ به مدار ژئو دست یابیم.

فعالیت ۵ تاکسی هوایی در صنعت حمل و نقل کشور

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با اشاره به روند فعالیت تاکسی‌ هوایی اظهار کرد: این تاکسی‌ها به دو صورت برنامه ریزی شده و بدون برنامه ریزی، خدمت رسانی می‌کند که نوع اول سامانه ای است که توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی می شود و با برنامه ریزی به افراد در سفر و جابجایی آنها کمک می‌کند، نوع دوم تاکسی‌ هوایی، سفر و جابجایی غیر برنامه‌ریزی شده است که در هر زمان افراد به سفر اقدام می کنند.

او ادامه داد: برای مثال اگر فردی در یک روز قصد سفر از تبریز به آبادان و از آبادان به مشهد و در نهایت به مقصد اصلی خود را دارد، این به هیچ عنوان در یک روز اتفاق نمی‌افتد بلکه در دو روز انجام شود، اما به کمک این فناوری برنامه ریزی شده امکانش به وجود آمده است. ظرفیت تاکسی‌های هوایی معمولا زیر ۱۰ نفر هستند، اما در جا‌های دیگر ظرفیت تاکسی‌های هوایی تا ۵۰ نفر هم است.

منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: در شرایط کنونی، کشور ۷۵ فرودگاه وجود دارد که تنها ۲۰ درصد آن در زمینه تاکسی هوایی فعال است و ۸۰ درصد دیگر فعالیتی در این زمینه ندارند؛ بنابر این ایران برای فعال بودن در این زمینه زیرساخت دارد و برای راه اندازی آن‌ها هزینه‌های زیادی کرده است.

منطقی با اشاره به تعداد تاکسی‌های هوایی در ایران اظهار کرد: ایران ۵ تاکسی هوایی دارد که در کشور فعالیت و خدمات رسانی می‌کنند و به دلیل اینکه فعالیت آن‌ها اقتصادی نیست تعداد آن‌ها افزایش نداشته است. برای افزایش تعداد تاکسی‌های هوایی به دنبال تسهیلات هستیم تا بتوانیم این ۵ تاکسی هوایی را به ۱۰ الی ۲۰ تاکسی برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماهواره مخابراتی ایستگاه فضایی مرتضی براری رئیس سازمان فضایی رئیس سازمان فضایی ایران فراورده های پروبیوتیک مدار ۳۶ هزار کیلومتری شرکت های دانش بنیان رئیس جمهور تاکید تاکسی های هوایی شرکت دانش بنیان کشور ازبکستان ۵ تاکسی هوایی او ادامه برنامه ریزی ماهواره ای ستاد توسعه صنعت فضایی فضایی کشور ماهواره ها حمل و نقل تاکسی ها مدار لئو ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، همایش ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین اهداف سال ۱۴۰۳ با حضور ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی، اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل، معاونان، رؤسای ادارات کل، ادارات امور شعب استان‌ها و شعب مستقل بانک برگزار شد.

ابوالفضل نجارزاده در این همایش ضمن ارزیابی مثبت عملکرد بانک ملی در سال ۱۴۰۲، مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های جدید پیش‌روی بانک در سال جدید را تبیین کرد و گفت: از مهمترین رویکردها و سیاست‌های بانک ملی در سال جدید بازگشت به جایگاه گذشته و تثبیت آن، حفظ موقعیت کنونی بانک، ورود به طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت و حضور در بازارسرمایه است.

وی با تأکید براینکه با تکیه بر کارِ گروهی و توان همکاران در تمامی ارکان بانک، توانستیم در سال ۱۴۰۲ سهم خوبی از بازار کسب کنیم، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های به‌عمل آمده، امسال می‌توانیم با اقدامات و فعالیت‌های مؤثر و مهم، سهم بیشتری از بازار بدست آوریم.

نجار زاده با اشاره به شعار "جهش تولید، با مشارکت مردم" تأکید کرد: با طراحی و تولید محصولات مناسب، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی منسجم و دقیق و حضور فعال در تمامی عرصه‌ها تلاش می‌کنیم در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ نقشی مؤثر داشته باشد.

به گفته مدیر عامل بانک ملی ایران افزایش سرمایه ۲۵ همتی، کسب سهم از بازار، رشد منابع، فروش ۳۶ همتی دارایی‌های بانک، انتقال مؤسسه نور، توسعه زیرساخت‌های فناوری، ارائه طرح مهربانی ملی، ارائه ارز اربعین و ارائه خدمات بانک کارگشایی را بخشی از مهمترین اقدامات بانک در سال گذشته برشمرد و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز با اجرای اقدامات مناسب دستاوردها و تحولات خوبی رقم زده شود. 

نجار زاده با بیان اینکه بانک ملی بعد از سال‌ها توانست با برنامه‌ریزی‌های منسجم در ابتدای سال سهم بازار را حفظ کند، افزود: ما در ۱۷ استان کشور بانک نخست هستیم و با این رویکرد اگر تمام استان‌ها با کارِ گروهی، هم‌افزایی و تلاش مضاعف از سایر بانک‌ها پیشی بگیرند بانک را در رفع ناترازی کمک خواهند کرد.

وی به قیمت تمام شده پول و نرخ مؤثر تسهیلات در سال جاری اشاره کرد و یادآورد شد: امسال باید برای ارائه تسهیلات خرد به آحاد جامعه محصولات ویژه‌ای را طراحی و تولید کنیم.

مدیر عامل بانک ملی ایران بزرگترین ویژگی این بانک را وجود شعب و نیروهای توانمند و خلاق دانست و ادامه داد: نقشه راه تمام واحدهای بانک در سال جاری مشخص است و همه باید با کارِ گروهی و هم‌افزایی به سمت دستیابی به آن اهداف حرکت کنیم.

نجارزاده با تأکید بر این که ارتباط مستقیم با بنگاه‌های بزرگ باید تسهیل شود، گفت: برای ارتباط و ارائه خدمات مالی به بنگاه‌های بزرگ، باید به سرعت تصمیم‌گیری شود. 

وی همچنین سهم نیروی انسانی باتجربه و متخصص را در موفقیت بانک مؤثر دانست و افزود: مسائل معیشتی کارکنان نیز مورد توجه مدیران ارشد بانک قرار دارد و تا حد امکان با توجه به ظرفیت‌های قانونی به آن رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به ادغام مؤسسه نور به‌عنوان یک اقدام بزرگ و بی‌نظیر در بانک ملی،گفت: با این اقدام جایگاه بانک در شبکه بانکی به‌عنوان بانکی پیش‌رو اثبات شد.

نجارزاده با تأکید بر اینکه لازمه انتصابات شایستگی کارکنان است، ادامه داد: آموزش کارکنان در بانک ملی اقدامی لازم و ضروری در راستای توسعه و کسب بازارهای جدید است.

وی با تشکر از همکاران برگزار کننده این همایش گفت: در این دو روز فرصتی شد تا ضمن مرور فعالیت‌ها و اقدامات بانک، نقاط ضعف و قوت بانک را بیشتر و بهتر بشناسیم تا با تکیه بر تحلیل‌های موجود بر اصلاح امور اقدام کنیم.

مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه این همایش ضمن تبیین اهداف و راهبردهای بانک، در مورد موضوعات و سؤالات مطرح شده از سوی مدیران با آن‌ها تبادل نظر و گفت‌وگو کرد و در تبیین برنامه‌های پیشِ‌روی بانک در سال ۱۴۰۳ گفت: انتصابات در بانک براساس شایسته‌سالاری و شفافیت در امور انجام می‌شود.

گفتنی‌ست؛ توسعه شرکت تابام، افزایش رفاه همکاران، افزایش محصولات حوزه بانکداری جامع، راه‌اندازی سامانه جامع تسهیلات، توسعه زیرساخت‌های فناوری، نظارت جدی‌تر بر مصارف و رشد وصول مطالبات از دیگر محورهای سخنان مدیرعامل بانک ملی ایران در این همایش بود.

همچنین در این همایش مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک با حضور در کارگروه تخصصی ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین اهداف سال ۱۴۰۴ به تشریح، بیان مسائل، طرح دیدگاه ها، بررسی موضوعات مربوطه و ارائه نظرات خود پیرامون امور بانکی و صف و ستاد پرداختند و در ادامه در این کارگروه ضمن پاسخگویی به سؤالات حاضران، مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های کاری پیش‌روی بانک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با ارائه پیشنهاداتی، راهکارهایی برای عملیاتی کردن هر چه بهتر برنامه‌های بانک مطرح شد.

در این کارگروه بر حضور بیشتر در بازار سرمایه، کاهش مطالبات، مدیریت و جذب منابع، افزایش سهم بازار، ارائه ابزارهای تعهدی، بهبود تراز نقدینگی، لزوم داشتن محصولات برتر، توجه به نیاز مشتری، توسعه زیرساخت‌های فناوری، شایسته سالاری، ساماندهی داده‌ها، رفع ناترازی، کمک به معیشت همکاران، اصلاح کسری کادر شعب، تقویت جانشین‌پروری، تقویت بازاریابی و لزوم داشتن محصولات برتر تأکید شد.

در ادامه این همایش نیز گزارشی از شاخص‌های عملکردی بانک در سرفصل‌ها و بخش‌های مختلف سال ۱۴۰۲ توسط مسئولان اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک بانک ارائه و به سؤالات حاضران پاسخ داده شد. همچینین رؤسای ادارات امور استان‌ها و شعب مستقل دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود درباره موضوعات و امور بانکی را بیان کردند.

این همایش در روز دوم با معرفی و تقدير از رؤسای واحدهای برتر بانک که عملکرد مناسبی در سال گذشته داشتند به پايان رسيد.

دیگر خبرها

  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران