Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به اجرای ماموریت نیروی دریایی در اقیانوس اطلس، گفت: این حضور بیانگر عظمت جمهوری اسلامی ایران است چرا که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توانست مأموریتی در مسافت ۴۵ هزار کیلومتر را با موفقیت به اتمام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه گرگان ادامه داد: این حضور مقتدرانه نشانه‌ای از عظمت و سلامت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است و این حضور مقتدرانه نیرو‌های مسلح ایران در آب‌های فراسرزمینی نشان داد که ایران نقش مؤثری در معادلات امنیتی دریایی بر عهده دارد.

آیت الله نورمفیدی به روز معلولان اشاره کرد و ادامه داد: اینکه بسیاری از معلولان توانستند به درجات بالای علمی همچون استادی دانشگاه برسند ، موید توانمندی آن‌ها است و دولت و جامعه باید نگاه مثبت ، از توان این قشر برای اداره جامعه استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به روز مجلس و ویژگی‌های آیت‌الله سیدحسن مدرس اشاره کرد و گفت: شجاعت و استقلال خواهی یکی از ویژگی‌های این روحانی بلندمرتبه بود و ایشان تا آخرین لحظات عمر پر ثمر خود در برابر استعمارگران ایستادگی کرد.

او بیان کرد: آیت الله مدرس نماینده‌ای بود که هیچ نشانه‌ای از ترس و طمع در وجود ایشان به به چشم نمی‌آمد و بار‌ها و بار‌ها به صورت انفرادی و تنها در برابر زیاده خواهی و تجاوز بیگانگان به کشور ایستاد.

امام جمعه گرگان به روز دانشجو هم اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید شرایط حساس کشور را برای مردم تبیین کنند چرا که آن‌ها قشر فرهیخته کشور هستند.

او به اتفاقات زاینده‌رود هم اشاره کرد و گفت: در این ماجرا ، بیان مطالبه به حق تعدادی از کشاورزان منطقه در قالب یک تجمع برگزار شد که با وعده رئیس دولت و استاندار اصفهان این موضوع خاتمه یافت، اما تعدادی از عناصر فرصت طلب با تشویق شبکه‌های خارجی خواستند از این موضوع سو استفاده کنند که با درایت نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی ناکام ماندند.

 

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمازجمعه زاینده رود آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور