Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@21:33:26 GMT

کاراته را عمدا از المپیک ۲۰۲۴ حذف کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۹۶۳۴

کاراته را عمدا از المپیک ۲۰۲۴ حذف کردند

رئیس فدراسیون جهانی کاراته نسبت به برخورد مسئولان المپیک ۲۰۲۴ برای حذف این رشته واکنش تندی نشان داد و آن ها را متهم به عدم پاسخگویی کرد.

به گزارش "ورزش سه" به نقل از خبرنگار مهر، «آنتونیو اسپینوز» رئیس فدراسیون جهانی کاراته نسبت به حذف این رشته از المپیک ۲۰۲۴ واکنش تندی نشان داد.

 

او «استنگوئت» رئیس بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را متهم کرد هنگام تلاش برای بیان دلایل حذف کاراته از برنامه پاریس ۲۰۲۴ «بیهوده» صحبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تصمیمی که رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ادعا می‌کند هرگز توضیحی برای آن دریافت نکرده است.

 

رئیس اسپانیایی کاراته همچنین کمیته بین‌المللی المپیک و «توماس باخ» را به خاطر آنچه که او احساس می‌کند شکستی در ایجاد تحول در برنامه المپیک است مورد هدف قرار داد و نحوه انتخاب رشته‌های دیگر برای حضور در بازی‌ها را زیر سئوال برد.

 

کاراته اولین حضور المپیکی خود را در سال ۲۰۲۰ توکیو تجربه کرد اما در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور نخواهد داشت.

 

بر اساس آمار، کاراته بیشترین مخاطب را برای یک پخش از چهار رشته ورزشی در توکیو ۲۰۲۰ داشته است، زیرا نزدیک به چهار میلیون نفر در فرانسه شاهد کسب مدال طلای «استیون داکوستا» در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم بودند.

 

اسپینوز در گفتگوی خود با وب سایت «insidegame» گفت: آنچه که اتفاق افتاده این نیست که کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به عمد حذف شده است! چرا یک نفر نیست درباره آن به ما توضیح بدهد.

 

با این حال فدراسیون جهانی کاراته امید خود را برای بازگرداندن این رشته به المپیک از دست نداده و امیدوار است در آینده به یک ورزش المپیک دائمی تبدیل شود، اما IOC و برگزارکنندگان فرانسوی گفته اند برنامه بازی‌ها به طور کامل تنظیم شده است و هیچ ورزش جدیدی به آن اضافه نخواهد شد.

کاراته

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کاراته فدراسیون جهانی المپیک ۲۰۲۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان قرعه کشی جام جهانی فوتسال اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴- ازبکستان روز یکشنبه ۲۶ می (۶ خردادماه) در شهر سمرقند برگزار خواهد شد.

این مسابقات با حضور ۲۴ تیم در شش گروه ۴ تیمی در شهرهای تاشکند، اندیجان و بخارا از ۱۴ سپتامبر تا ۶ اکتبر (۲۴ شهریور تا ۱۵ مهرماه) برگزار می‌شود.

مراحل آماده سازی برای اولین تورنمنت فیفا به میزبانی آسیای مرکزی ادامه دارد.

۲۴ تیم حاضر در مراسم قرعه کشی حضور خواهند داشت که در میدان تاریخی و دیدنی رجستان سمرقند - یک میراث جهانی یونسکو از سال ۲۰۰۱ به نمایش گذاشته می‌شود. پس از هنگ کنگ (۱۹۹۲)، چین تایپه (۲۰۰۴) و تایلند (۲۰۱۲)، ازبکستان چهارمین عضو AFC خواهد بود که میزبان جام جهانی فوتسال فیفا است.

لیست ۲۴ تیم جام جهانی فوتسال ازبکستان ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
‌افغانستان، آنگولا، آرژانتین، برزیل، کاستاریکا، کرواسی، کوبا، فرانسه، گواتمالا، جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، لیبی، مراکش، هلند، جدید نیوزلند، پاناما، پاراگوئه، پرتغال، اسپانیا، تاجیکستان، تایلند، اوکراین، ازبکستان و ونزوئلا.

کد خبر 6097415

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • زمان قرعه کشی جام جهانی فوتسال اعلام شد
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد