Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: در نظام مدیریت اسلامی هر مسئولی همیشه باید در قبال سوالات و مطالبات مردم خود را پاسخگو بداند. پاسخگویی به مردم، لطف آن مسئول به مردم نیست بلکه حق مردم است که باید ادا شود.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمد حسین اسفندیاری، دبیر شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس، در طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: وقایع ۱۶ آذر ۳۲ تا انقلاب سال ۵۷ و حوادث پس از آن تا به امروز و همچنین تاریخ پر افتخار گذشته ایران، بیانگر آن است که ملت ایران و سرآمد آن‌ها دانشجویان متعهد و انقلابی نه تنها در منطقه بلکه در جهان به جهت دارا بودن بینش سیاسی و پیشرو در دانش روز و مشی الهام گرفته از انبیا و ائمه معصومین به ویژه حضرت سیدالشهدا علیه السلام و واقعه عاشورا این خوی استکبارستیزی و حق طلبی را در خود حفظ کرده و بدین سبب ثابت کرده است که این روش مبارزه با استکبار و حق طلبی، یک تاکتیک محدود به یک زمان و مکان مشخص نیست، بلکه آرمان و هدفی است متعالی که باعث آگاهی و سعادت مردم ایران و جوامع بشری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسفندیاری، افزود: دانشجوی انقلابی در عصر امروز به برکت ظرفیت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی، در ابعاد مختلف فعالیت میکند. هم جامعه را رشد میدهد و هم خودش را. به طور کلی دو اولویت اصلی هر دانشجو انقلابی باید این باشد. اول درس و تحصیل و همت گذاردن در علم آموزی آن هم علم سودمند برای جامعه و دوم نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی بر اساس مقتضیات زمان؛ از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ورزشی گرفته تا اردو‌های جهادی و محرومیت زدایی تا پیگیری مسایل اجتماعی و سیاسی و غیره.


دبیر شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: شانزدهم آذر ماه را به سبب یک حادثه سیاسی عجین شده با روح استکبار ستیزی و ظلم ستیزی، به روز دانشجو نام گذاری کرده‌اند. پس روحیه پرسشگری و دغدغه مندی و نقش آفرینی سیاسی از ملزومات یک دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است و هر آن کس که گمان می‌کند دانشجو به مانند یک دانش آموز خردسال فقط و فقط باید با فضای درس و تحصیل سرگرم باشد و کاری به مسائل پیرامون خود نداشته باشد، یا رسالت دانشجو را به خوبی نمی‌داند، یا اطلاعی از انتظارات حضرت امام و مقام معظم رهبری از یک دانشجو، ندارد.


وی خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی استکبار ستیز است. اما استکبار ستیزی او نباید شعاری و محدود به جغرافیای خاصی شود. دانشجوی بیدار انقلابی هم در مبارزه دائم با استکبار خارجی و نظام سلطه و جهان خواران است و هم در یک مبارزه پر چالش با استکبار داخلی که در نظام اسلامی رخنه کرده. چه آنان که خود خوی مستکبری و زالوصفتی دارند و چه آنان نا جوانمردانه از درون نظام جمهوری اسلامی منافع مستکبران و قدرت‌های ضد بشری و غربی را تامین می‌کنند و حتی آنان که با مصلحت‌های خود ساخته سعی دارند شور انقلابی دانشجو را به محافظه کاری و سکوت در برابر پدیده‌های ضد انقلابی مبدل کنند!


این فعال دانشجویی عنوان کرد: در بیانیه گام دوم که رهبر انقلاب در سال ۹۷ صادر کردند، نقش آفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف به ویژه مطالبه گری پر رنگ است. به اعتقاد رهبری و با تکیه بر این بیانیه، اگر قرار است نقاط ضعف گام اول انقلاب را جبران کنیم و از تکرار آن جلوگیری کنیم، باید به سمت مطالبه گری به شیوه درست و صحیح و اخلاقی آن برویم که مقام معظم رهبری در جلسات مختلفی که هر ساله با تشکل‌های دانشجویی دارند، خطی مشی و چارچوب مطالبه گری صحیح را برای دانشجویان انقلابی ترسیم نموده اند. از جمله اینکه مطالبه گری‌ها صرفا انتقاد و فریاد‌های سطحی نباشد، باید همراه با ارائه راهکار باشد و موجب سیاه نمایی و پمپاژ نا امیدی و موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی نشود.


وی ادامه داد: در همین راستا اصلی‌ترین ماموریت سازمان بسیج دانشجویی، مطالبه گری و نقش آفرینی سیاسی آن هم با تکیه بر دانشجویان مومن انقلابی تعریف شده است. چرا که رهبر انقلاب خطاب به جوانان انقلابی فرموندند، پرچم مطالبه گری و آرمان خواهی را زمین نگذارید چرا که کسانی این این علم را بدست خواهند گرفت که هدف آن‌ها مبارزه و معارضه با اسلام و انقلاب است. پرچم آرمان خواهی را زمین نگذارید برای اینکه اگر آرمان‌خواهی وجود نداشته باشد راه را گم می‌کنیم.


این فعال دانشجویی اظهار کرد: فلذا مطابق با رهنمود‌های رهبر انقلاب، آنچه امروز از آن به عنوان مطالبه گری یا به نوعی همان امر به معروف و نهی از منکر در قالب دین از آن یاد میشود، به عنوان ابزاری است تا بتوان اهداف اسلام و نظام اسلامی را با سرعت بیشتری محقق ساخت.


اسفندیاری بیان کرد: در این میان برخی‌ها که به علت فعالیت‌ها و مطالبه گری‌های دانشجویان بسیجی منافعشان به خطر می‌افتد یا تکبر و ابهت پوشالی و اشرافیت شان می‌شکند، جنبش دانشجویی انقلابی را به وابستگی به جریانات و اشخاص خاص متهم می‌کنند. خطاب به آنان عرض میکنم اگر قرار باشد ما به جریان یا اشخاص خاصی وصل باشیم، آن جریان، جریان انقلاب است و آن اشخاص امامین انقلاب هستند ولاغیر جریان دانشجویی در آرمان خواهی و مطالبه حقوق مردم، خط قرمزی جز مصلحت نظام و منفعت مردم ندارد و هیچ مسئولی در هر لباسی که باشد نباید خود را از پاسخگویی به سوالات جریان دانشجویی مصون بداند چرا که امام راحل در متن فرمان تشکیل بسیج دانشجویی خطاب به دانشجویان فرمودند: من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.


وی ادامه داد: البته سوال پرسیدن و مطالبه کردن از یک شخص مسئول به معنای متهم کردن او به چیزی نیست. مولای ما امیر المومنین که از حیث عدالت در حکمرانی، در جهان همتایی ندارد، در خطبه ۲۱۶ نهج بلاغه می‌فرمایند: از این‌که سخن حقی را بگویید یا مرا مشاوره و توصیه به عدل نمایید، خودداری نکنید، زیرا من خود را برتر از آن نمی‌دانم که خطا کنم و از اشتباه در کارم ایمن نیستم، مگر آن که خداوند مرا در کارِ نفس کفایت کند، چون که او بیش از من مالک نفس من است. این درسی است که مولا علی علیه السلام قصد دارد به همه مدیران ریز و درشت آینده ممالک اسلامی بیاموزد.

وی گفت: در نظام مدیریت اسلامی هر مسئولی همیشه باید در قبال سوالات و مطالبات مردم خود را پاسخگو بداند. پاسخگویی به مردم، لطف آن مسئول به مردم نیست بلکه حق مردم است که باید ادا شود. امام خمینی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند: جامعه فردا، جامعه ارزیاب و منتقدى خواهد بود که در آن تمامى مردم در رهبرى امور خویش شرکت خواهند جست.


اگر دانشجو انقلابی در خصوص بحران آب در استان فارس از مسئولین سوال نکند چه کسی مطالبه خواهد کرد؟
این فعال دانشجویی افزود: امروز اگر جریان دانشجویی انقلابی به نمایندگی از مردم، روند انتصابات مدیران را در استان فارس را رصد نکند و شایسته سالاری بدون در نظر گرفتن منافع حزبی و گروهی را مطالبه نکند، چه کسی خواهد کرد؟

وی افزود: دانشجو حق دارد از مسئولان شهری بپرسد که چرا عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام که رهبر انقلاب بیش از ده سال پیش شیراز را به آن نام گذاری کردند، تاکنون فقط کارکرد انتخاباتی و تشریفاتی داشته و در عمل اقدامی جدی برای محقق ساختن این شعار دیده نشده است؟


این فعال دانشجویی بیان کرد: جریان دانشجویی حق دارد بپرسد که چرا برخی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز که با اتکا به رأی مردم به این جایگاه رسیده اند، در خیال پشت پا زدن به رأی مردم و انصراف از شورا و رسیدن به مناصب دیگر در سطح استان هستند؟ مگر کرسی شورای اسلامی شهر برای خدمت به مردم جایگاه کمی است که حالا بالاتر از آن را طلب می‌کنید؟ برادران تک تک رأی‌های مردم حق الناسی است بر دوش شما! جریان دانشجویی در مقابل این بدعت سیاسی که کسی بخواهد کرسی شورا را پله کند برای رسیدن به مناصب دیگر، سکوت نخواهد کرد!


اسفندیاری ادامه داد: این انقلاب زنده است، چون آرمان‌های آن زنده است. این انقلاب همچنان پیشروی میکند، چون بسیارند هنوز افرادی که بی هیچ چشم داشتی پای کار مردم و انقلاب اند و در هر جایگاهی که هستند، مخلصانه و هوشمندانه در صدد آسیب شناسی و رفع موانع تعالی انقلاب هستند.


وی گفت: آنان که سعی دارند به هر نحوی دانشجو انقلابی را از صحنه بیرون کنند، خائنین به این انقلاب اند. چرا که رهبر انقلاب فرمود: خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند.


دبیر شواری تبیین بسیج دانشجویی استان فارس تاکید کرد: امروز نتیجه سیاست گذاری برخی مغز‌های غرب زده همراه با تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن این شده است که بخشی از دانشجویان که باید در خدمت علم و دانش و انقلاب و اسلام و پیشرفت و تعالی کشور باشند، به سبک زندگی غربی، لاابالی گری، فساد، بی تفاوتی و ناامیدی و بعضا ضدیت با ارزش‌های اسلامی دچار شده اند؛ که از مسئولین امر در دولت جدید انتظار می‌رود هرچه سریعتر در این خصوص چاره اندیشی کنند.


وی افزود: جریان دانشجویی انقلابی معتقد است که مردم را با شنیدن صدای آن‌ها و دغدغه هایشان و مشورت گرفتن از آن‌ها در امور و با مشارکت دادن آن‌ها در امور خویش، میتوان به آینده امیدوار نمود و با ایجاد یک عزم همگانی از مشکلات عبور کرد و به اهداف متعالی انقلاب اسلامی رسید. این یک اصل مبتنی بر قرآن است. وگرنه امید افزایی کاذب که ابزاری باشد برای پوشاندن واقعیات، این نوع امیدافزایی به مانند یک افیون بازدهی مقطعی داشته و با روح انقلاب و انقلابی‌گری در تضاد است و جامعه را از اصلاح و حرکت و پویایی دور نگه میدارد. امید افزایی در عزم جدی مسئولان برای اصلاح امور است. امید افزایی در امر به معروف و نهی از منکر است. چرا که یک جامعه بی تفاوت را رخوت و نا امیدی فرامیگیرد. جامعه‌ای که آحاد آن را نا امیدی فرا گرفته، در معرض سمپاشی‌های دشمن قرار خواهد گرفت و این جامعه از درون خواهد پوسید؛ و این مسأله، هم سعی و تلاش و اخلاص مسئولان را طلب میکند و هم هوشمندی و عزم جدی مردم برای مشارکت در حل مشکلات و عبور از آن‌ها ...


اسفندیاری یادآور شد: پیگیری تخصصی مسایل مردم در موضوعات مختلف متناسب با رشته و دانشگاه این دانشجویان؛ از مشکلات معیشتی و عدم نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها، معضلات فرهنگی و اجتماعی همچون کارتن خواب ها، زنان بی سرپرست و بد سرپرست، عدم توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری و تبعیض میان شمال و جنوب شهر، وضعیت بهداشت و درمان استان، مسأله حاشیه نشینی، مسأله تعطیلی برخی کارخانه‌ها و صنایع همچون کارخانه روغن نباتی شیراز؛ مسأله زمین خواری‌های گسترده در شهر صدرا، مسأله آب شرب شهرستان بیرم، مسأله واگذاری بی رویه معادن در سطح کشور، مسایل مربوط به مدیریت شهر از حمل و نقل و ترافیک گرفته تا سیاست گذاری ها، این‌ها از جمله مسائلی است که دانشجویان انقلابی در بسیج دانشجویی طی اقدامات مطالبه گرانه و جلسات مختلف با مسئولین مربوطه در یک سال اخیر همواره بر حل آن‌ها تاکید داشته اند.


وی تاکید کرد:، اما باید گفت فعالیت سیاسی و دم زدن از انقلاب اگرچه برای بعضی‌ها دکان است، اما برای دانشجوی مومن انقلابی جز نا ملایمت‌ها و تهمت‌ها عایدی نداشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز فعال دانشجویی جریان دانشجویی رهبر انقلاب بسیج دانشجویی آرمان خواهی مطالبه گری نقش آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، گفت: شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نهادهایی که با نفس قدسی حضرت امام(ره) تأسیس شدند موجب خیر برکت هستند.

وی با اشاره به اینکه اراده مردم در شوراها نقش اساسی دارد، مطرح کرد: تشکیل شوراها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل اتفاقات بسیار مطلوبی در شوراها رقم خورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شوراها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شوراها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شوراها بها داده شود.

وی با تأکید بر اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ماست، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید اقدامات بیشتری را به شوراها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شوراها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات سبب شده است که نگاه مردم به شوراها تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شوراها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولان استان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زحمات مسئولان نظام باید برای مردم تبیین شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات، زحمات بسیاری کشیده است.

مسئولان با تصمیمات شوراها همراهی کنند

ماشاءالله سعادتمند ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم، برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دو شهرستان جعفرآباد و کهک به استان قم اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، مطرح کرد: 10 اصل قانون اساسی نیز مرتبط با شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های یک منطقه باید توسط شوراها ریل‌گذاری شود، عنوان کرد: همچنین طبق قانون، نظارت نیز بر عهده شوراهاست.

وی با تأکید بر اینکه با تصمیمات شوراها نباید مخالفت شود و همه مسئولان باید با آن همراهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: انحلال شوراها نیز خارج از اراده شخصی است و تنها طبق قانون می‌توان شوراها را منحل کرد.

سعادتمند با بیان اینکه در راستای آموزش دهیاران و شوراها سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد، تصریح کرد: این آموزش‌ها موجب می‌شود که در مسیر خدمت‌رسانی خود کم‌تر دچار لغزش شویم. شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند و مردم زمانی که مشکلی داشته باشند، ابتدا به شوراها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است