Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۵ درصد جمعیت هدف استان کرمانشاه یعنی ۱۲ سال به بالا دز نخست و ۶۸ درصد افراد هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و همچنین تمام دانش آموزان ۱۲ الی ۱۸ شهرستان گیلانغرب در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی افزود: هم اکنون واکسن سینوفارم، برکت، پاستوکووک و اسپایکوژن برای تزریق دز نخست و دوم برای سنین ۱۲ سال به بالا در مراکز تجمیعی تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: واکسن اسپایکوژن برای رده سنی ۱۸ الی ۵۰ سال و بدون بیماری زمینه‌ای قابلیت تزریق دارد و در هفته آتی واکسن سوبراناپلاس به عنوان دز یادآور واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک برای افرادی که ۶ ماه از زمان تزریق نوبت دوم آنها گذشته تزریق خواهد شد.

شاه آبادی با اشاره به شرایط تزریق دز سوم یا یادآور واکسن کرونا، بیان کرد: واکسن‌های برکت، سینوفارم و بهارات سه نوبتی بوده که فاصله دز نخست و دوم ۲۸ روز و فاصله دز دوم و سوم سه تا چهار ماه است اما واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک ۲ نوبتی بوده که ۶ ماه پس از تزریق دز نخست، دز یادآور آن تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون افرادی بالای ۴۰ سال سن که واکسن برکت، سینوفارم و بهارات تزریق کرده‌اند و سه ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته می‌توانند برای تزریق دز سوم به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از مرداد ماه سال جاری تزریق دز سوم کادر درمان، بیماران صعب العلاج و افراد بالای ۶۰ سال در استان کرمانشاه آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

شاه آبادی با اشاره به تأثیرات واکسیناسیون کامل کرونا برای کنترل این بیماری، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اکثر کسانی که بر اثر کرونا فوت می‌کنند یا واکسینه نشده‌اند، یا تنها دز اول را دریافت کرده و فرایند واکسیناسیون آنها تکمیل نشده و یا این افراد دارای سن بسیار بالا و بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون کنترل نشده بوده‌اند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان سنین ۱۲ الی ۱۸ سال نیز می‌توانند به دلخواه واکسن‌های سینوفارم یا پاستو کووک را با توجه به بازگشایی مدارس تزریق کنند و تاکنون گزارشی از بروز عارضه جدی در دانش آموزان استان کرمانشاه بر اثر تزریق واکسن کرونا گزارش نشده است.

کد خبر 5366857

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا پاستوکووک شاه آبادی آسترازنکا واکسن اسپوتنیک وی فشارخون دیابت ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها گرگان واکسن کرونا آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران زلزله معلولان بارش باران تبریز استان کرمانشاه واکسن کرونا تزریق دز دز نخست دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد