Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار یزد با اشاره به اینکه سند آمایش استان یزد نیازمند بازنگری است گفت: سند آمایش نقشه راه توسعه استان است و تمام فعالیت‌های استان باید مبتنی بر آن باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه سند آمایش ملی و استانی نقشه راه استان است اظهار داشت: تمام فعالیت‌های استان باید مبتنی بر سند آمایش اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این سند قطعا نیاز به بازنگری در سه سطح دارد، یک سطح این است که مردم و نخبگان شهرستانی باید با تنظیم برش شهرستانی نظرات مردمی برای سند در نظر گرفته شود، در سطح دانشگاهی نیز نظرات کارشناسی در قالب کنفرانس از دانشگاهیان گرفته شود و همه نظرات در یک کمیته جمع‌بندی شده و اعمال شود.

استاندار یزد افزود: محور عقدا و مهریز بدترین وضعیت آلایندگی را دارند، بارگذاری هر گونه صنعت آلاینده در این منطقه ممنوع است و مرجع رسیدگی آن هم محیط زیست است بنابراین از این به بعد صدور مجوز جدید ممنوع است و چه بسا بسیاری از مجوزها که هنوز پیشرفت چندان فیزیکی ندارد باید متوقف شوند.

وی بیان کرد: بیش از 30 صنعت پاک در حوزه‌های مختلف تعیین شود و در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران استان پروژه‌های جدید و صنایع پاک را مستقر کنیم، اگر مجدد به سمت صنایع آلاینده در دیگر نقاط کشور و استان برویم مشکل را به جای دیگر استان منتقل‌ کرده‌ایم.

اطلس نقشه‌های سند ملی آمایش سرزمین منتشر شدآمایش مساجد از مرز 40 هزار گذشت

فاطمی خاطرنشان کرد: باید سرمایه‌گذاران را به سمت صنایع پاک سوق بدهیم، اگر می‌خواهند کار کنند باید به بخش آی‌تی، خدمات، گردشگری و امثال این فعالیت‌ها هدایت شوند و برای آن کارهای مناسب و ترویجی انجام دهیم و اینکه صرفا یکسری مجوز بی‌نام داشته باشیم صحیح نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، پیش از این و در دولت قبل، کمتر سابقه داشت که نشست شورای برنامه‌ریزی استان یزد با حضور خبرنگاران برگزار شود اما این بار و با دستور مستقیم استاندار یزد، زمینه حضور خبرنگاران در این نشست فراهم شد.

انتهای پیام/781/  ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم

چشمه غربالبیز شهر مهریز یکی از منظره‌های کوهستانی و دیدنی در استان یزد است و در دامنه کوه غربالبیز قرار گرفته است.  این مکان خوش آب و هوا در میان کویر شهر مهریز و یزد جای گرفته است. حفره‌های متعددی در دل دامنه کوه غربالبیز وجود دارد که در فصل‌های پرباران، به این رودخانه جانی دوباره می بخشد.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: فاطمه ابویی  - یزد

بیشتر بخوانید:

قابی زیبا از طبیعت روستای تانی محله + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان