Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی عالی یمن، طرح ارائه شده از طرف عربستان را با عنوان ابتکارات صلح،مورد انتقاد قرار داد و آن را ابتدایی و غیرواقعی توصیف کرد.

الحوثی در حساب کاربری توییتر خود در این باره نوشت: «طرح ابتکار صلح ارائه شده از سوی ما برای مردم یمن بود نه در نتیجه گفت‌وگو‌های اولیه با عربستان که در برخی مواقع بین آوار‌ ناکامی‌ها و برخی اوقات توقعات غیرواقعی و بالای خود دست و پا می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه توییت خودتصریح کرد: «آنچه در مارب یا به خاطر کشور ارائه شد، ناشی از احساس ضرورت بر توقف تجاوزات و رفع محاصره با در نظر گرفتن منافع ملت و دانستن اینکه جنگ یمن برای عربستان ویرانگر است، بود.»

این سخنان پس از آن بیان می‌شود که احمد عوض بن مبارک، وزیر امور خارجه دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، مدعی شد جنبش انصارالله حاضر به پذیرفتن تلاش‌ها برای صلح در این کشور نیست.  

این مقام دولت مستعفی به تلاش‌های دولت متبوعش برای تحقق صلح و برقراری امنیت و ثبات پرداخت و  ادعا کرد که انصارالله با لجبازی و تجاوزگری به  تلاش‌ها برای صلح پاسخ می‌دهند.

عربستان سعودی طی ۶ سال گذشته، با آغاز جنگی علیه ملت یمن، هزاران یمنی را به شهادت رسانده، میلیون‌ها انسان را از خانه‌های خود آواره کرده، موجب قحطی و گرسنگی در بعضی مناطق این کشور شده، بیشتر زیرساخت‌های یمن را منهدم کرده و جنایت‌های جنگی متعددی را مرتکب شده است.

در این خصوص، حدود ۶۰ سازمان حقوقی غیر دولتی از جمله سازمان «عفو بین الملل» و «هیومن رایتس واچ» از سازمان ملل متحد خواستند تا به سرعت تخقیقاتی بین‌المللی را درمورد جنایت‌های احتمالی که در جنگ یمن صورت گرفته، انجام شود.

مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز در ماه سپتامبر گفت: «اقتصاد کشور یمن به اعماق فروپاشی رسیده است و موج سوم کرونا ممکن است سیستم درمانی کشور را که هم‌اکنون هم بسیار شکننده است، از کار بیندازد؛ به علاوه این‌که میلیون‌ها نفر فقط یک قدم با قحطی فاصله دارند.»

وجود شواهدی مبنی بر دست داشتن آمریکا در جنگ یمن موجب آن شد که در سال ۲۰۱۹، کنگره با تصویب اولین قطعنامه اختیارات جنگی خود از هر دو مجلس کنگره، دونالد ترامپ را برای پایان دادن به این حمایت تحت فشار قرار داد اما این کار بی نتیجه بود و حمایت واشنگتن از ائتلاف سعودی در دولت بایدن همچنان ادامه دارد .

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات یمن محمدعلی الحوثی جنگ یمن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد

دولت هلند جمعه اعلام کرد، در صورتی که آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا پیشنهاد‌ها برای تقویت بی‌طرفی خود را اجرا کند، ازسرگیری کمک‌ها به این نهاد را بررسی می‌کند.

به گزارش رویترز، دولت هلند گفت که در ماه ژانویه کمک‌های سالانه خود را به آنروا داد و قصد ندارد در آینده نزدیک کمک‌های بیشتری ارائه کند.

در پی ادعا‌هایی که رژیم صهیونیستی اسرائیل در ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در حملات حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مطرح کرد، یک گروه تحقیق ایجاد شد. در هفته‌های بعد، بسیاری از کشور‌های حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک‌های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشور‌ها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا و فرانسه کمک‌های مالی را از سر گرفته اند، اما کشورهایی، چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده‌اند.

نتایج تحقیق مستقل از آنروا که روز دوشنبه منتشر شد، نشان دهنده «بی طرفی» این نهاد بین المللی است و می‌گوید که [رژیم]اسرائیل مدرکی برای ادعا‌های خود در مورد برخی از کارکنان این آژانس ارائه نکرده است. این گزارش می‌افزاید: آنروا همچنان «غیر قابل جایگزین و اجتناب ناپذیر» است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به تازگی گفت که توقف این کمک‌ها به ارگان اصلی کمک‌رسانی در غزه در حالی صورت می‌گیرد که ماه‌ها عملیات نظامی اسرائیل این منطقه را به یک «جهنم بشردوستانه تبدیل کرده است» و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آن به غذا، آب و خدمات پزشکی و سرپناه نیاز مبرم پیدا کرده اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد