Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرهاد سنجری مدیرکل دفتر همکاری‌های فرا سازمانی و ارتباط با صنعت و دانشگاه سازمان فناوری اطلاعات ایران از آغاز ثبت‌نام وام اشتغال‌زایی خبر داد.

وی گفت: تسهیلات مذکور از محل بند الف تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در راستای ایجاد اشتغال و توانمند سازی نیروی انسانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم وزارت ارتباطات از محل بند الف تبصره ۱۸ به میزان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که از محل هدفمند سازی یارانه‌ها به حساب دستگاه به صورت ماهیانه واریز می‌شود. با توجه به تکلیف قانون‌گذار مبنی بر اهرمی سازی منابع، مقرر شده است به میزان آورده دستگاه، مؤسسات عامل نیز حداقل به همین میزان در برنامه‌های اشتغال‌زایی مشارکت کنند.

سنجری افزود: به عبارت دیگر منابع در دسترس وزارت ارتباطات در این خصوص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای ایجاد ۱۷ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب مذاکرات با بانک عامل وزارت ارتباطات و یک صندوق کارآفرینی نهایی و مقرر شده برای مشارکت با یک یا دو بانک خصوصی نیز تعاملاتی انجام شود که به محض نهایی سازی، اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

وی درباره محورهای ۶ گانه وزارت ارتباطات در خصوص اجرایی سازی بند الف تبصره ۱۸ اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات برنامه‌ای در ۶ محور تهیه کرده که پس از تصویب در کارگروه تخصصی ملی وزارت امور اقتصادی و دارایی، جهت اجرا به ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها ابلاغ شده است.

این مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات ایران، جزئیات محورها و اعتبار برنامه تهیه شده را شامل موارد زیر عنوان کرد:

- حمایت از اشتغال‌زایی شرکت‌های نوپا و غیر نوپا: ۴ هزار میلیارد ریال برای ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی

- حمایت از پلتفرم‌های برتر و عرضه کنندگان روی پلتفرم: یکهزار میلیارد ریال شامل ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه پلتفرم و ۷۰۰ میلیارد ریال برای عرضه کنندگان روی پلتفرم برای ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در پلتفرم‌ها و یک هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جهت عرضه کنندگان روی پلتفرم

- حمایت از آموزش، توانمندسازی و هدایت شغلی نیروی انسانی و برگزیدگان رویدادهای نوآوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۵ هزار میلیارد ریال برای ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی

- حمایت از ۵۰ رویداد برگزیده در حوزه ارتباطات، حمایت از توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات در واحدهای صنفی و کسب‌وکارهای متداول و سنتی: ۵ هزار میلیارد ریال و برای ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی

- سرمایه در گردش یک هزار میلیارد ریال برای ایجاد یکصد فرصت شغلی

حمایت از طرح‌های ملی: سه هزار میلیارد ریال.

وی گفت: برنامه‌ها در دو بخش ملی و استانی تدوین شده که در بخش استانی برش هر استان جهت سهم ریالی اشتغال مشخص شده و سرانه ایجاد هر فرصت شغلی به صورت متوسط ۱۰۰ میلیون تومان است. تسهیلات اعطایی با سود ۱۰ درصد، یکسال تنفس و دوره ساخت و ۳۶ ماه بازپرداخت و به عبارت واضح‌تر چهار ساله است.

به گفته سنجری در حال حاضر سه محور اشتغال‌زایی، سرمایه در گردش و حمایت از طرح‌های ملی آماده ثبت نام متقاضیان در سامانه توان آفرین سازمان فناوری اطلاعات است و سه محور باقی مانده از اواخر هفته آینده در دسترس متقاضیان خواهد بود.

کد خبر 5367894 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: تسهیلات وام اشتغالزایی فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران کسب و کارهای اینترنتی حاکمیت سایبری گوگل ایرانسل نوآوری فیس بوک تحقیقات علمی هوش مصنوعی ایستگاه فضایی بین المللی ایالات متحده امریکا روسیه فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت اسپیس ایکس ربات هزار میلیارد ریال برای ایجاد سازمان فناوری اطلاعات ایران وزارت ارتباطات هزار فرصت شغلی اشتغال زایی ۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان