Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور با مدرنترین و مجهزترین تجهیزات پزشکی، دارای ظرفیت 506 تخت در 12 طبقه و زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع و با زیربنای حدود 65 هزار مترمربع، با حمایت و عنایات حضرت آیت الله العظمی سیستانی در بلوار آیت الله العظمی بروجردی شهر مقدس قم، در حال احداث می باشد.   تاکنون علما، فضلا، مقامات و شخصیت های برجسته کشور از این پروژه عظیم بازدید کرده و اهمیت وتاثیر این پروژه را بر رفاه و حفظ سلامت مردم عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور بازدید کرده و آن را پروژه ای فاخر و بی نظیر در کشور دانسته و تأکید کرد: رعایت استاندارهای بالا در ساخت و تجهیزات ساختمانی این پروژه را در هیچ بیمارستان و حتی ساختمانی در سطح کشور مشاهده نکردم.   رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی که به قم سفر کرده بود، پس از بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور ، گفت: پروژه بیمارستانی نور در حوزه ساخت و تجهیزات به کار گرفته از پروژه های فاخر و بی نظیر کشور است.   دکتر حسینعلی شهریاری در جریان این بازدید پروژه عظیم بیمارستانی گفت: پس از دوسال به قم سفر کردم و روند پیشرفت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور با وجود مشکلات اقتصادی کشور بسیار محسوس بوده است. رعایت استاندارهای بالا در ساخت و تجهیزات ساختمانی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور وی گفت: رعایت استاندارهای بالا در ساخت و تجهیزات ساختمانی این پروژه در هیچ بیمارستان و حتی ساختمانی در سطح کشور مشاهده نکردم و این نشان از دقت نظر و حساسیت بالای مرجعیت دینی برای سلامت مردم است. این پروژه افتخار نظام در حوزه بهداشت و درمان است رئیس مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه این پروژه می تواند افتخار نظام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان باشد اظهار کرد: امیدوارم با سرعت پیشرفت ساخت بیمارستان نور در زمانبندی مشخص خود به بهره برداری برسد.   شهریاری با اشاره به استفاده از مهندسان و متخصصین حوزه ساخت و ساز و تجهیزات به روز جهان در این پروژه گفت: ضرورت دارد اعضای کمیسیون بهداشت و حتی اعضای کمیسیون عمران مجلس از روند ساخت این بیمارستان بازدیدی داشته باشند تا علاوه بر اینکه مانند بنده انژری مثبتی بگیرند از ظرفیت های موجود این متخصصین در دیگر پروژه های بزرگ بهره مند شوند. قم با این پروژه نقش مؤثری در گردشگری سلامت ایفا کند وی با بیان اینکه تامین امنیت و سلامت از  وظایف حاکمیت است، گفت:  قم با بهره برداری این بیمارستان می‌تواند نقش مؤثری در گردشگری سلامت ایفا کند.   علاء الدین نجف، رییس هیأت مدیره «بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور»  نیز ضمن تشکر از حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و ارائه گزارشی از آنچه از آغاز تا کنون گذشته ابراز داشت: خوشبختانه مراحل اجرایی بیمارستان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته  و علی رغم همه مشکلات، خوشبختانه طبق جدول برنامه ریزی و زمان بندی شده، این پروژه بزرگ در حال اجراست .   وی با بر شمردن اهمیت انکار ناپذیر چنین پروژه هایی و تاثیرات گسترده ای که بر ارائه خدمات درمانی و رفاه مردم برجای می گذارد، از مقامات کشوری و استانی و همه کسانی که در هر یک از مراحل یاد شده و انجام این امر مساعدت کردند، تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این همکاری و همدلی از سوی مسئولان تا تکمیل این پروژه تداوم داشته باشد.   او تأکید کرد: همکاری و همدلی زمینه ی سرعت بخشیدن به این پروژه بزرگ را فراهم می سازد و ان شاء الله این مجموعه بیمارستانی که در جوار حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) قرار دارد، هر چه زودتر به بهره برداری رسیده و مردم  عزیز کشورمان از خدمات تخصصی و فوق تخصصی آن بهره مند شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور رئیس کمیسیون بهداشت ساخت و تجهیزات بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیران استان ملزم به تکریم شورا و صیانت از جایگاه شوراها هستند گفت: به اندازه ۱۳ سال در حوزه عمران سلامت استان مرکزی کار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در همایش شوراهای استان و روز بزرگداشت شوراها اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در روستاها و دهیاری‌ها هزینه شده است. استان مرکزی استان پهناور و پر روستایی نیست و تنها 1.8 درصد از مساحت کل کشور مربوط به استان است و 2درصد تولیدات کشاورزی به استان اختصاص دارد و با این وضعیت رتبه دوم در اجرای پروژه‌ها در سطح کشور و رتبه نخست در تعریف پروژه‌های جدید و راهبردی برای استان مرکزی است.

وی افزود: در سطح شهرها بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری هزینه شده است و لزوماً طرح عمرانی نبوده است. سال 1401 نیز 5 هزار و 24 میلیارد تومان دولت در بخش عمرانی هزینه کرد که 20 درصد بیشتر از مجموعه بودجه عمرانی سال قبل هزینه کرده است و برای امسال 7 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: از سال 95 تا 1400 طی شش سال تنها 3 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه عمرانی وارد استان شد، اما در سال 1401 نیز 60 درصد بیش از شش سال گذشته بودجه عمرانی وارد استان شده است. برای نخستین بار در تاریخ استان به اندازه 10 سال در حوزه راهداری و به اندازه 13 سال در حوزه عمران سلامت استان کار شده است و تعدادی از پروژه‌ها شبانه‌روزی شدند.

وی تأکید کرد: هر چند زبان شوراها و مدیریت شهرها هم مانند زبان دولت در بیان موفقیت‌ها نارسا است به طوری که پروژه امام خمینی(ره) اراک به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تاریخ مدیریت استان و شهری بدون مراسم افتتاح شد که این نارسایی و عدم اطلاع رسانی مناسب را نشان می‌دهد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: مدیران استان ملزم به تکریم شورا و صیانت از جایگاه شوراها هستند. شوراها نمایندگان مردم هستند و ارتباط بسیار قوی با مردم دارند بنابراین فرمانداران باید به شوراها توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه گفتمان نظام اداری؛ نظام مسئله‌محور نتیجه‌گراست و این مهم در استان دنبال شده است، گفت: هر موفقیتی در سطح استان، شهر و روستاها داشته باشیم موفقیت نظام جمهوری اسلامی است و هر عدم موفقیت نیز در کارنامه نظام ثبت می‌شود. شوراها باید در بیان دستاورهای جامعه در سطح شهر و روستا برنامه داشته باشند. برای ایجاد رقابت در سطح استان نیاز است شوراها برنامه‌های روستاهای مربوطه را اطلاع‌رسانی کنند و اطلاع‌رسانی باید پیوست تبلیغاتی داشته باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در اجرای طرح نهضت ملی جزو کم‌مشکل‌ترین استان‌ها در بحث تأمین زیرساخت‌ها است، اما همچنان پیگیری‌ها در حوزه مسکن انجام می‌شود. تعداد اندکی از استان‌ها نگاه کسب درآمد سنگینی را بر بحث نهضت ملی حاکم می‌کنند، اما به طور کلی نگاه خوبی بر نهضت ملی مسکن وجود داشته است.

وی با اشاره به خسارتی که معادن وارد می‌کنند عنوان کرد: یکی از مشکلات شورای معادن روستا و کشور این است که شکایت از برخی معادن را ثبت نکردند، در حالی که باید پیگیری و شکایت شود. شوراها باید از معادنی که خسارت به همراه دارند نیز شکایت کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به توجه به مناطق حاشیه‌نشین خاطرنشان کرد: برخی از شهرها با پدیده حاشیه‌نشینی به صورت جدی درگیر هستند. توجه به مناطق حاشیه‌ای جزو سیاست‌های مهم نظام است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

802 شورای استان 645 شورا شناسه ملی دریافت کرده اند

علی اکبر اسدی در این نشست اظهار داشت: از 802 شورای استان 645 شورا شناسه ملی دریافت کرده‌اند اما آنها مراحل بودجه‌نویسی را انجام نداده اند که حق‌الجلسه دریافت کنند و کوتاهی از سمت شوراها بوده است.

سرپرست امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: کارت شوراها از وزارت کشور پیگیری شده است و این کارت به برخی از شوراها تحویل و مابقی به زودی تحویل می‌شود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند