Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد و اقدامات مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه ماهه گذشته تشریح شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فاز سوم «سامانه جامع هوشمند تعاون» در حال راه اندازی است، بر این اساس، مستندات مورد نیاز برای تشکیل تعاونی به صورت الکترونیکی  با رعایت ملاحظات قانونی برای ارائه به سازمان ثبت شرکت‌ها دریافت و به سازمان ثبت شرکت‌ها تحویل می‌شود؛ این موضوع باعث تسریع فرآیند صدور مجوز تشکیل تعاونی و افزایش رضایت ذینفعان آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاز اول سامانه داشبورد‌های مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حال راه اندازی است و در سامانه جامع روابط کار قابلیت چت آنلاین برای افزایش رضایت مندی مخاطبان و افزایش کانال‌های ارتباطی اضافه شده است که گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد این طرح با استقبال مخاطبان همراه بوده است.

این گزارش می‌افزاید: طرح «احراز هویت یکپارچه (SSO)» برای سامانه‌های وزارتخانه برای افزایش رضایت ذینفعان و کاربران سامانه‌های خدمت رسانی و یکپارچه سازی سامانه‌ها از سمت کاربران، تهیه شده است و پس از اقدامات قانونی، اجرایی می‌شود.

در این گزارش آمده است: ارایه خدمات «یادگیری الکترونیکی» به کارکنان با توجه به تغییر رویکرد در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی ضمن خدمت کارکنان و استفاده از زیر ساخت‌های یادگیری الکترونیکی از دیگر اقدامات این مرکز است که بر همین اساس، در سه ماهه گذشته ۳۸ هزار و ۲۳۶ نفر – ساعت آموزش به همکاران در کل کشور، ارایه شده که باعث کاهش هزینه‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شده است.  

در این گزارش در خصوص شناسایی وظایف و اختیارات قابل تفویض به ادارات کل استان‌ها و شهرستان‌ها آمده است: ۱۰۴ وظیفه  و ۱۵۶ فعالیت برای واگذاری بررسی شده که بر این اساس ۱۳ وظیفه جهت و ۶ فعالیت به منظور تفویض و واگذاری، نهایی شده است.

در این گزارش آمده است: در راستای تسهیل فرآیند‌های کسب و کار، از ۴۴ مجوز کسب و کار دستگاه، ۳ عنوان مجوز، «مشاغل خانگی» و «مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی» از معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و «ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی» از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دستور کار قرار گرفته و مقدمات اجرایی شدن آن‌ها فراهم و به شیوه پسینی عملیاتی شده است.

تبدیل وضعیت ۲۴۰ نفر ایثارگر در وزارتخانه

بر اساس این گزارش در خصوص تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر نیز اقداماتی از سوی این مرکز صورت گرفته است که با توجه به بخشنامه ارسالی و پیگیری‌های به عمل آمده، ۲۴۰ نفر از همکاران ایثارگر و یا خانواده آنها، تبدیل وضعیت پیدا کرده اند.  

مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزاری نشست‌های ویدیو کنفرانسی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش هزینه ها، با استفاده از زیرساخت‌های موجود را بر عهده داشته و در این راستا  ۵۵ نشست به مدت ۱۲۵ ساعت بر روی بستر‌های مخابراتی و تحت وب، برای معاونت‌ها و مراکز وزارتخانه برگزار کرده است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سامانه هوشمند وزارت کار حجت الله عبدالملکی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی