Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ حسین موهبتی زهان در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصادی خراسان جنوبی اظهارکرد: با عنایت به دستور ویژه استاندار و قول مساعدت مسئولین ذی ربط از جمله مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور، موضوع پیگیری خرید حمایتی زرشک کشاورزان از برنامه‌های اولویت‌دار ما در حوزه اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مباحث اقتصادی و ضرورت اقدام به موقع و مناسب برای انجام آن‌ها، بیان‌کرد: استاندار طی جلسه مبسوطی بر پیگیری و رفع و رجوع مسایل و موضوعات مهم اقتصادی استان تأکید نموده است.

به گفته وی پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور تا حصول نتیجه لازم از مهمترین موضوعات مورد تأکید استاندار است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه‌داد: از جمله اقداماتی که به طور ویژه باید در این جلسات پیگیری شود، بررسی وضعیت بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌ها است، به نحوی که کلیه فرصت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و سرمایه گذاری مورد تحلیل قرار گیرد.

پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار

موهبتی پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار را از دیگر تکالیف این حوزه خواند و بیان‌کرد: با عنایت به جایگاه بازارچه‌های مرزی در توسعه استان، مشکلات موجود در حوزه تجارت خارجی و بازارچه‌های مرزی با نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط احصا شده و باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکیدکرد: استفاده از نظرات بخش خصوصی به ویژه مدیران و کارشناسان مستقر در مرز و پیگیری موارد در مرکز نیز مورد تأکید حوزه اقتصادی استان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای بهتر نتیجه دادن برنامه‌ها در حوزه مرز باید از نظرات مشاور وزیر کشور در امور افغانستان و بازارچه‌های مرزی نیز استفاده کنیم.

موهبتی با تأکید بر اهمیت مسایل معیشتی مردم افزود: مسایل و موضوعات مربوط به تأمین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی و نیز تنظیم بازار باید با جدیت دنبال شود تا مشکلی در زمینه تأمین اقلام مورد نیاز مردم نداشته باشیم.

وی بر نظارت مستمر و منظم بر نحوه تأمین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی و ضروری تأکید کرد و گفت: با توجه به گره خوردن نهاده‌های دام و طیور با معیشت مردم و تأمین کالاهای اساسی، این موضوع هم با جدیتی بیش از گذشته دنبال خواهد شد.

کمبود منابع اعتباری بانک‌های خراسان جنوبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به کمبود منابع اعتباری بانک‌های استان اظهارکرد: تنها راهکار مؤثر برای فراهم آوردن امکان پرداخت تسهیلات به طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، تجهیز و تقویت منابع بانکی است.

موهبتی گفت: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید برای جبران این کمبود، نسبت به انتقال حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی و شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت کویر تایر، مجتمع زغال سنگ پروده طبس، معدن مس قلعه زری و… از تهران به استان اقدام نمایند.

وی به سردی هوا و لزوم مدیریت مصرف گاز شهری اشاره کرد و افزود: با توجه به مکاتبات شرکت گاز مبنی بر لزوم کاهش مصرف و ایجاد محدودیت در گاز مصرفی کارخانه فولاد، باید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: جهت حل مشکل تأمین گاز مایع مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات به عنوان سوخت جایگزین پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

کد خبر 5368678

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی زرشک بیرجند بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان گرگان واکسن کرونا آلودگی هوا عکس استانها ایلام شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد