Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران جزئیات اجرای سامانه هوشمند امید با محوریت اعمال برخی محدودیت‌ها برای افراد واکسن‌نزده را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: خوشبختانه همچون هفته‌های گذشته آمار ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در استان تهران رو به کاهش است، به شکلی که در حال حاضر آمار فوتی ها در استان تهران به کمتر از ۲۰ نفر رسیده، که یکی از علل تحقق این مهم سطح وسیع واکسیناسیون در تهران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان واکسیناسیون در استان تهران حدود ۹۰ درصد است و خوشبختانه تزریق واکسن در این استان مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است؛ در سطح کشور نیز متوسط تزریق واکسن تقریبا دو برابر متوسط واکسیناسیون در دنیا می باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در مورد تزریق دز سوم به این شکل است که افراد بالای ۴۰ سال که بیش از سه ماه از تزریق دز دوم آنها سپری شده باید برای تزریق دز سوم به مراکز مراجعه کنند و مراکز نیز برای تزریق دز یادآور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

منصوری سپس گفت: در مورد کنترل ابتلا به کرونا ویروس در مدارس با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد مدارس استان شاخص‌های بازگشایی را کسب کرده‌اند اما تنها ۳۰ درصد متوسط دانش آموزان حضوری در مدارس هستند.

وی با اشاره به سامانه هوشمند مدیریت کرونا بیان کرد: سامانه هوشمند امید، رصد، پیگیری و اعمال محدودیت‌ها را انجام می دهد که مقرر است از امروز اجرایی شود تا اعمال برخی محدودیت‌ها برای برخی برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند اعمال شود و یک هفته تا ۱۰ روز آینده این سامانه به صورت کامل در استان تهران عملیاتی خواهد شد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سامانه امید مبتنی بر فضای مجازی است و کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند در فرآیند آن از برخی خدمات همچون دریافت بلیت هواپیما محروم خواهند شد؛ همچنین در این سامانه برای دستگاه‌های مختلف جهت ضمانت اجرایی طرح موضوعاتی همچون تذکر، جریمه و غیره در نظر گرفته شده است.

منصوری ادامه داد: در حال حاضر در حوزه صنعت، معدن و تجارت و فرودگاه‌ها، صدور بلیت‌ها براساس سامانه است و در مرحله بعد خدمات شهرداری‌ها و احتمالا بانک‌ها برای افرادی که واکسن نزده‌اند محدود خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در ابتدا در سه استان کشور به صورت پایلوت اجرایی شد و اجرای آن نیز مبتنی بر کد ملی اشخاص است؛ اظهار داشت: در خصوص کارمندان دستورالعمل ابلاغی کاملا شفاف است، ضمن اینکه تقاضا بر این بوده که همه کارمندان واکسن را تزریق کنند اما کسانی که این کار را نکرده‌اند باید هر دو هفته یک بار تست منفی PCR خود را ارائه دهند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان تهران واکسیناسیون وزارت بهداشت آماده باش ویروس دانش آموزان فضای مجازی هواپیما معدن و تجارت استان تهران واکسیناسیون وزارت بهداشت واکسن استان تهران تزریق دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان