Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مدیرکل زندان‌های استان کارگاه‌های اشتغال مددجویان زندان‌های شهرستان خوی افتتاح شد. این کارگاه‌ها شامل ۱۰ کارگاه قالی بافی و کارگاه بزرگ میوه خشک کنی است که در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زارعان شهرستان خوی به بهره برداری رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این کارگاه ها گفت: کارگاه‌های اشتغال در راستای طرح تحول قضایی و در حمایت از خانواده زندانیان ایجاد شده است که با بهره برداری از آن‌ها برای ۳۰۰ نفر زندانی زمینه اشتغال فراهم شد.

وی ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان را در اولویت برنامه‌های سازمان زندان‌های کشور اعلام و تصریح کرد: ۵۰ درصد درآمد‌های زندانیان در این کارگاه‌ها در اختیار خانواده‌های آنان قرار می‌گیرد.

محمدی اعتبارات هزینه شده برای ایجاد این کارگاه‌ها را بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد که با کمک انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون زندان‌های کشور اتمین شده است.

محمدی همچنین از کسب رتبه دوم استان در اعزام به کار زندانیان و رای باز در کشور خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۶۷۵  نفر از زندانیان استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول کار و تامین درآمد برای خود و خانواده خود هستند.

ناص عتباتی رئیس کل دادگستری استان هم در حاشیه افتتاح این طرح‌ها تلاش برای اصلاح و بازپروری بزهکاران را از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی استان دانست و گفت: حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران محکومیت و بعد از دوران محکومیت و دوره‌های مراقبت پس از حروج از زندان و حمایت از خانواده‌های زنداینان برای دستیابی به این هدف است که خوشبختانه همکاران قضایی و مسئولان استان و بخش خصوصی بخوبی از این سیاست‌ها حمایت می کنند.

عتباتی افزود: زندانیان در قبال کار در این کارگاه‌ها دستمزد و حقوق دریافت می کنند که بخشی از آن در اختیار خانوادهایشان قرار می‌گیرد و بخشی نیز در حساب مددجویان پس انداز می شود تا بعد از آزادی سرمایه لازم را داشته باشند.

وی از جهش فوق العاده زندان‌های استان در زمینه اشتغالزایی هم خبر داد و گفت: امسال استان در زمینه اشتغالزایی برای مددجویان زندانی در کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگاه تولیدی اشتغال زندانیان آذربایجان غربی ارومیه شهرستان خوی کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دانشگاه فرهنگیان افزود: یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد، توانمندسازی فرهنگی و علمی جامعه هدف است.

وی اظهار داشت: مجموعه اقدامات کمیته امداد در راستای ارتقای عدالت آموزشی باید به شکوفا شدن استعدادهای نهفته در خانواده‌های تحت حمایت بیانجامد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره به حمایت کمیته امداد از ۸۵۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند در سراسر کشور افزود: بالاترین سطح خدمات آموزشی به مددجویان ارائه می‌شود که نتیجه آن در آزمون‌های سراسری قابل مشاهده است.

بختیاری ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران در زمینه استعدادیابی و پرورش استعداد مددجویان تاکید کرد: حتی یک دانش‌آموز نباید به خاطر فقر ترک تحصیل کند.

در پایان این مراسم از پذیرفته‌شدگان برتر دانشگاه فرهنگیان قدردانی شد.

کد خبر 6097813

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد