Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان بر ضرورت توجه به نیازهای استان در رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی تاکید کرد.

سید محمدرضا هاشمی در جمع صمیمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد سمنان که صبح ۱۶ آذر در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه به انجام رسید با تبریک روز ۱۶ آذر و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای والامقام دانشجویی اظهار کرد: روز دانشجو روز استقلال طلبی ، مطالبه گری هوشمندانه و پرسشگری است و دانشجو تصمیم‌ساز است و در سرنوشت جامعه نقش مستقیم و اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از روز دانشجو بعنوان روز استقلال طلبی ، مطالبه گری هوشمندانه و پرسشگری نام برد و تاکید کرد: دانشجو تصمیم‌ساز است و در سرنوشت جامعه نقش مستقیم و اساسی دارد.‌

استاندار سمنان گفت:  رهبر معظم انقلاب در آبان سال ۱۳۸۵ و در سفر به استان سمنان به نقش عظیم نیروی انسانی توانمند در استان و همچنین نقش محوری دانشگاههای استان اشاره داشته و در کنار آن ظرفیت های عظیم کشاورزی ، صنعتی و ... استان را یادآوری نمودند.

استاندار فعالیت بالغ بر ۷۰ هزار دانشجو و نرخ بالاتر از میانگین کشور در شاخص سواد و دانشجو به نسبت جمعیت در استان سمنان را موید توانمندی بالای فرهنگی و آموزشی استان سمنان دانست و اضافه کرد: یکی از رموز موفقیت هر مدیر ، بهره مندی از خرد جمعی و استفاده از نظرات متخصصان و مشاوران در حوزه های مختلف است.

هاشمی با اشاره به تغییر و تکمیل روند آموزشی در دانشگاه‌ها افزود: نگاهی به تاریخچه ی دانشگاه‌های کشور پس از پیروزی نظام شکوهمند اسلامی نشان می‌دهد که در دهه اول انقلاب ، مبنای فعالیت مراکز دانشگاهی به صورت آموزش محور بوده و در دهه دوم انقلاب علاوه بر توجه به آموزش ، مقوله ی پژوهش نیز مورد توجه قرار گرفته و سپس شیوه فعالیت دانشگاه‌ها با رویکرد آموزش ، پژوهش و کارآفرینی رسمیت یافت.

وی افزود: زمانی می توانیم جامعه را به‌سمت موفقیت سوق دهیم که اشتغال آفرینی نماییم و در این راستا دانشگاه‌ها نقش محوری و اساسی را ایفا می‌کنند.‌

استاندار سمنان اظهار کرد: باید به این مقوله ی مهم توجه نمود که برش استانی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی بر اساس نیاز استان صورت گیرد و لذا ما دست نیاز خود را به سمت دانشگاههای استان دراز نموده و طلب یاری می کنیم.‌

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی در استان گفت: از زمان حضور اینجانب بعنوان استاندار سمنان ، در ۱۷ پست مدیریتی از ۲۸ پست ، جابجایی صورت گرفته و در انتصابات همواره جوان‌گرایی ، فساد ستیزی و اعتقاد به سیاست‌های دولت کار و کرامت مد نظر بوده است.‌

هاشمی افزود: بومی گزینی ، یکی از شاخص‌های وزارت کشور در دولت سیزدهم است و بنا بر همین اصل می بایست ۸۵ درصد از انتصابات این وزارتخانه از نیروهای درون سازمانی به انجام رسد و لذا ۱۶ انتصاب از ۱۷ انتصاب صورت گرفته بومی بوده و قریب به اتفاق این عزیزان از میان خانواده های ایثارگران و از بین نیروهای جهادی، پابه کار و فعال انتخاب شده اند.‌

استاندار سمنان گفت: نگاه اینجانب در انتصابات ، استانی بوده و از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت های موجود استفاده خواهم کرد.‌

وی عنوان کرد: بحمدلله در استان سمنان نیروهای توانمند و متخصص زیادی وجود دارد و لذا بر این عقیده می باشم که توسعه متوازن صرفا در شاخص های صنعتی ، معدنی و ... صورت نگرفته و باید به توسعه متوازن در استفاده از ظرفیت غنی نیروی انسانی استان نیز بیندیشیم.‌

هاشمی با اشاره به اینکه بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل هیات های اندیشه ورز در تمامی حوزه ها از جمله حوزه کشاورزی و صنعت ، گردشگری و ... در دستور کار است ، گفت: بی تردید از توان نیروی انسانی دانشگاه های استان در مدیریت استان استفاده خواهد شد .

هاشمی تصریح کرد: معتقدم که با تلاش و جدّیت زیاد و با توجه به وجود واحدهای صنعتی فراوان‌ ، نباید نیروی بیکار در استان وجود داشته باشد.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص توجه به روستا و ایجاد زمینه جهت مهاجرت معکوس گفت: مهاجرت معکوس ، به‌معنای تولید ثروت در روستا برای ماندگاری روستائیان است.

وی افزود : با توجه به مشکل کمبود منابع آبی در استان ما بدنبال مدیریت در مصرف و ایجاد صنایع کم آب بر می باشیم.‌

استاندار سمنان همچنین بر استفاده از توان فکری و اجرایی حلقه مشاوران و بهره مندی از نظرات جوانان و نخبگان در مدیریت اجرایی استان تاکید و اظهار کرد: نگاه ما باید منطقی و استانی باشد نه منطقه ای و جزیره‌ای و لذا تلاش خواهد شد تا از تمامی ظرفیت های استانی استفاده گردد.

هاشمی همچنین به اقدامات شکل گرفته در استان در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی در مسیر تولید اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده شاهد بازگشت و احیای مجدد واحدهای صنعتی و راکد استان هستیم و شب گذشته نیز زمینه فعالیت مجدد سه واحد صنعتی و تولیدی دیگر استان فراهم گردید.‌

استاندار در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به صنعت گردشگری و بهره مندی از ظرفیت های این حوزه در استان ، گفت : کارگروه حوزه گردشگری تشکیل شده و بدنبال توسعه گردشگری و بویژه جذب گردشگر روستایی هستیم‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی روز دانشجو استاندار سمنان استاندار سمنان بهره مندی استان سمنان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین

دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر، از سرکوب خشونت‌آمیز تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویی در آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میزان، کاظم غریب‌آبادی در نامه‌ای به ولکر تورک، کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل، نوشت:

«همانطور که مطلع هستید اندیشمندان، نخبگان، اساتید و دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های آمریکا که از حمایت‌های کورکورانه زمام‌داران کاخ سفید از رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند، شخصاً به صحنه آمده و با برپایی تجمعات گسترده و به مسالمت‌آمیزترین شکل ممکن به جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و نقض‌های جدی و فاحش حقوق بشر در غزه و حمایت‌های همه‌جانبه دولت‌مردانشان از این جنایت‌ها، اعتراض می‌کنند.

امواج بلند اعتراض‌های دانشجویی که از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آغاز شد و به سرعت دیگر دانشگاه‌های این کشور از جمله ییل، نیویورک، هاروارد، تگزاس، کالیفرنیای جنوبی و … را در برگرفته است، به دیگر کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، استرالیا و… نیز رسیده و اینک شعارهای اعتراضی «نه به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در غزه»، «فلسطین آزاد»، «آتش‌بس فوری»، «نه به تسلیح، حمایت و همراهی با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه غزه» از نیویورک تا پاریس، از لندن تا برلین و از ملبورن تا اتاوا طنین‌انداز شده و به گوش می‌رسد.

اساتید و دانشجویان معترض در آمریکا، خواسته‌های مشخص و صریحی را مبنی بر «برقراری آتش‌بس دائمی در غزه»، «قطع کمک نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل»، «پایان همکاری تحقیقاتی دانشگاه‌ها با تامین‌کنندگان سلاح به رژیم صهیونیستی و دیگر شرکت‌هایی که از جنگ سود می‌برند»، و «عفو دانشجویان و اعضای هیئت علمی که به دلیل اعتراض به حمایت‌ها از رژیم اسرائیل، تنبیه یا اخراج شده‌اند» مطرح کرده و به مدنی‌ترین شکل ممکن با برپایی تجمعات مسالمت‌آمیز در محیط دانشگاه‌ها، خواستار پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری و شنیده شدن خواسته‌هایشان از سوی رؤسای دانشگاه‌ها و مقامات دولت آمریکا شده‌اند.

متأسفانه، دولت آمریکا که از زمان شروع تهاجم کور و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به غزه در کنار این رژیم ایستاده و ضمن حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی همه‌جانبه، از ظرفیت‌های سیاسی و مالی و رسانه‌ای خود برای سرپوش نهادن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و به بن‌بست کشاندن ابتکارات و تلاش‌های بین‌المللی برای دست‌یابی به آتش‌بس فوری استفاده کرده است، به جای شنیدن نصایح و ندای اعتراض اساتید و دانشجویان، به شدیدترین وجه ممکن با این اعتراض‌های مسالمت‌آمیز برخورد کرده و با توسل به زور افراطی سعی در سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان داشته است؛ پاسخی که توسط دیگر دولت‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی از جمله فرانسه و انگلیس و آلمان نیز اتخاذ شده و به‌وضوح، مبین دروغین و متزورانه بودن ادعاهای کشورهای غربی در زمینه آزادی بیان و حقوق بشر است.

بدون شک، سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و دیگر دولت‌های غربی در امتداد سیاست حمایت علنی آنان از کشتارها و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی قرار داشته و موجب تشویق این رژیم به ادامه جنگ‌افروزی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

تلاش برای سرکوب و خفه کردن صدای اساتید و دانشجویان معترض و ارعاب آنان از حمله از طریق بازداشت خودسرانه، اخراج و محرومیت از کار و تحصیل و امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها، در تضاد آشکار با تعهدات این کشورها در تضمین آزادی بیان، آزادی اجتماعات مسالمت‌آمیز، منع بازداشت خودسرانه و تضمین حق بر آموزش و … تحت معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی به‌ویژه میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی قرار دارد.

بدیهی است در شرایطی که اعتراض‌های دانشجویی موجی از خوشحالی و امید نسبت به آینده حقوق بشر و روحیه عدالت‌جویی جوانان و دانشجویان در آمریکا و کشورهای غربی را ایجاد کرده و اهرم فشاری برای جلوگیری از کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه محسوب می‌شود، سکوت و انفعال سازوکارها و نهادهای حقوق بشری ضمن اینکه به ترغیب رژیم‌های ناقض حقوق بشر غربی به‌ویژه آمریکا در سرکوب بیشتر جنبش‌های دانشجویی منجر می‌شود، رژیم صهیونیستی را برای ادامه نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نقض فاحش و جدی حقوق بشر در غزه گستاخ‌تر خواهد کرد.

در این چارچوب، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت کامل از جنبش‌های اعتراضی دانشجویی در آمریکا و دیگر کشورهای غربی، از جنابعالی به‌عنوان عالی‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل انتظار دارد تا به‌صورت حرفه‌ای و غیرگزینشی به وظایف خود عمل کرده و ضمن محکوم کردن و ابراز انزجار از سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، به‌صورت همدلانه و جدی اهداف این جنبش‌های اعتراضی مبنی بر «پیگیری فوری آتش‌بس در غزه و پایان دادن به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در غزه» و «پیگیری مسئولیت عاملان و حامیان غربی این جنایت‌ها» را در دستور کار قرار داده و ترتیبات و سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشری را در راستای دستیابی به این اهداف هدایت، ترغیب و تشویق کنید؛ افکار عمومی منتظر واکنش مناسب و اقدام‌های فوری شما است.»

کد خبر 748667

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد