Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، هادی زرینی رئیس نظام پرستاری استان همدان با بیان اینکه سلامت روان ۸۰ درصد پرستاران تحت تاثیرات منفی و وحشتناک سنگینی و سختی کار در دوران کرونا قرار گرفته‌اند گفت: متاسفانه علاوه بر بی‌توجهی مسئولان استانی و کشوری به سلامت روان پرستاران، امنیت شغلی این قشر از کادر درمان نیز همچنان در بدترین حالت ممکن قرار داشته و همین امر باعث سوء استفاده کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس برای خروج پرستاران مجرب از ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید براینکه خواسته نظام پرستاری استان همدان از تمامی مسئولان، دراختیار قراردان ابزار و وسایل مورد نیاز برای خدمت رسانی به مردم است تاکید کرد: ابزار کار ما، نیروی انسانی مجرب و رساندن آمار پرستاران به استانداردهای جهانی است براساس استاندارهای خاورمیانه و جهان، به ازای هر یک تخت، ۲/۵ پرستار باید خدمت رسانی کنند، این درحالی‌است که در ایران و استان این عدد به ترتیب ۱/۸ و ۱/۴ پرستاراست.

 رئیس نظام پرستاری استان همدان با اشاره به زیرساخت‌های مناسب استان همدان در حوزه تجهیزات پزشکی افزود: مشکل فعلی استان و کشور، از دست دادن نیروی انسانی مجربی است که به دلیل نبود امنیت شغلی درحال خروج از کشور و مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس، اسکاندیناوی و اروپایی هستند. مشکل نیروی انسانی از قبل شیوع کرونا نیز در کشور وجود داشته اما با این حال جامعه پرستاران خواستار ایجاد برنامه ریزی منسجم در بازده زمانی ۱۰ ساله برای جبران این کمبود است.

او با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از پرستاران به علت بیماری، بازنشستگی و مهاجرت از چرخه درمان خارج شده‌اند تصریح کرد: اجرای فوق‌العاده خاص برای این قشر همانند سایر ارگان‌ها، معافیت  مالیاتی حقوق‌های بسیار ناچیز پرستاران، اجرای قانون تعرفه گذاری که ۱۶ سال از تصویب آن گذشته و علی‌رغم تاکیدات رهبری در سال گذشته همچنان اجرایی نشده است، تبدیل وضعیت همه نیروهای درگیر کرونا از جمله نیروهای شرکتی ، قراردادی ، طرحی و تمدید طرحی و اهمیت به روحیه و سلامت روان این قشر از جمله راهکارهای موجود برای جلب رضایت پرستاران و تامین امنیت شغلی آنان است.

رئیس نظام پرستاری استان همدان گفت: باتوجه به کاهش ساعات کاری سایر نیروهای دولت در اوج کرونا، پرستاران بیش از گذشته در خط مقدم حضور داشتند؛ این درحالی‌است که همچنان حقوق‌های آنان با تاخیر، کسر ۲۵ درصدی مالیات و بدون در نظر گرفتن اضافه کاری واریز می شود.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت پرستاران ویروس کرونا نظام پرستاری استان همدان سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟