Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@05:02:22 GMT

فروش بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۹۰۳۵

فروش بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی

بانک مرکزی اعلام کرد که در بیست و دومین حراج اوراق بدهی دولتی ۶ هزار میلیارد اوراق فروخته شد.

به گزارش مشرق، بانک مرکزی نتیجه بیست و دومین حراج اوراق بدهی که امروز برگزار شد را منتشر کرد.

در این حراج هیچ بانک و موسسه اعتباری غیربانکی شرکت نکرد. براساس این گزارش ارزش اوراق فروش رفته به خریداران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه ۶ هزار میلیارد ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش بانک مرکزی، حراج بیست و سوم اوراق نیز سه شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.  

اوراق عرضه شده در حراج بیستم مرابحه عام، کوپن‌دار و با تواتر پرداخت سود ۶ ماهه است.  

سفارش بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در حراج بیستم از طریق سامانه بازار بین بانکی ارسال خواهد شد. مهلت ارسال سفارش‌ها نیز تا ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه خواهد بود.  

در این حراج آراد ۹۲ با سررسید آبان ماه ۱۴۰۲ و نرخ سود اسمی سالیانه ۱۵ درصد و به قیمت هر ورقه یک میلیون ریال خواهد بود. مبلغ عرضه ۱۰هزار میلیارد ریال خواهد بود.  

آراد ۹۳ با سررسید آبان ماه ۱۴۰۲ و نرخ سود اسمی سالیانه ۱۷ درصد و به قیمت هر ورقه یک میلیون ریال خواهد بود. مبلغ عرضه ۴۴.۱ هزار میلیارد ریال خواهد بود.  

آراد ۹۴ با سررسید آبان ماه ۱۴۰۲ و نرخ سود اسمی سالیانه ۱۷ درصد و به قیمت هر ورقه یک میلیون ریال خواهد بود. مبلغ عرضه ۴۷.۹ هزار میلیارد ریال خواهد بود.  حداقل حجم سفارش ۵۰۰ هزار ورقه است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش همه پیشنهادات دریافتی یا فروش تمام اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت‌شده را به منظور تصمیم‌گیری به آن وزارتخانه ارسال و وزارتخانه مزبور نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند.

در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان انجام می شود. بانک مرکزی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌ زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اوراق مشارکت بانک مرکزی نرخ تورم قانون بودجه سال موسسات اعتباری غیر بانکی قیمت های روز در یک نگاه هزار میلیارد ریال ریال خواهد بانک مرکزی آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی