Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:10:34 GMT

شکارچیان متخلف در دام محیط بانان الموت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۵۳۸۲

شکارچیان متخلف در دام محیط بانان الموت

ه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،مصطفی قندی مسئول محیط بانی الموت شرقی گفت: بنا بر اطلاعات رسیده از همیاران محیط زیست ماموران این واحد به سمت منطقه اعزام و پس از چندین ساعت پیاده روی وکنترل مسیر در تاریکی هوا و پس از تعقیب و گریز شکارچی متخلف حرفه‌ای را دستگیرکردند.

قندی افزود: نیرو‌های محیط زیست با شناختی که از این شکارچی متخلف داشتند با هماهنگی مقام قضایی گوشی تلفن همراه وی را مورد بازبینی قرار دادند و تصویری از شکار غیرمجاز یک کل وحشی توسط این متخلف را بدست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متهم به استناد تصویر شکار کل وحشی بدست آمده به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزین هم گفت: درپی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر شکار غیرمجاز در ارتفاعات منطقه الموت غربی، با جستجوی میدانی تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین و همکاری نیروی انتظامی مشخص شد که یکی از شکارچیان سابقه‌دار با ورود به منطقه حفاظت شده اقدام به شکار غیرمجاز یک راس بز وحشی و انتقال آن به منزل مسکونی کرده است.

وی تصریح کرد: پس از شناسایی منزل شکارچی متخلف با هماهنگی مراجع قضایی منزل متهم مورد بازرسی قرار گرفت و کفش، لباس‌های آغشته به خون تازه ظروف، حاوی خون، ۹ کیلوگرم گوشت بز وحشی، یک کوله پشتی آغشته به خون، تعداد زیادی کیسه نایلونی بزرگ مخصوص حمل گوشت و یک عدد کارد شکاری جهت قصابی و ذبح حیوان از متخلفین کشف و ضبط و شد.

زارعی گفت: با توجه به اینکه نامبرده قبلا سابقه تخلف شکار غیر مجاز در مناطق استان را دارا است با تنظیم صورتجلسه و تکمیل پرونده به مراجع قضایی جهت صدور حکم متناسب با جرم ارجاع داده شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکارچی متخلف محیط بانان مراجع قضایی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس