Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع دانشجویی آرمان عدالتخواه دانشگاه شیراز با اشاره توسعه بی ضابطه و غیر کارشناسی حرم شاهچراغ گفت: این طرح به قیمت نفی حیات مردم و متضمن تخریب آثار فرهنگی-تاریخیِ ثبتی، ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، زیبا دیندارلو، عضو مجمع دانشجویی آرمان عدالتخواه دانشگاه شیراز در دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با استاندار فارس، مسئولین شهر شیرازی و استانی و دانشجویان و دانشگاهیان استان که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد گفت: این روز‌ها بار‌ها شاهد اتفاقات و فرآیند‌های ناعادلانه و خلاف آرمان‌های انقلاب بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه عده‌ای با بهره‌مندی از رانت‌های مختلف راهی مجلس و شورا و شهرداری و سایر پست‌های دولتی می‌شوند؛ کسانی که در دوره مسئولیت، تبعیض شهری را به طرز فاجعه باری تعمیق کرده‌اند.

پدر‌ها رفتند، پسر‌ها آمدند

دیندارلو افزود: کسانی که تمام مزیت‌شان در نام خانوادگی و شایستگی شناسنامه‌ای‌شان خلاصه می‌شود، کسانی که عملکردشان در تراز انقلاب نیست، ولی در بالاترین سطوح از مزایا، بهره میبرند! گویا شیراز و منصب‌ها ارث پدرشان است! صادقانه بگویم: پدر‌ها رفتند، پسر‌ها آمدند.


عضو مجمع دانشجویی آرمان عدالتخواه دانشگاه شیراز بیان کرد: «تشویق جوانان به ترک کشور خیانت است» جمله آشنایی ست نه؟ آیا این قبیل اقدامات تشویق کننده و بعضا اجبار کننده جوانان و نخبگان به ترک کشور و ترک فعل و به انزوا کشیده شدنشان نیست؟! صاحبان اصلی انقلاب همان کوخ نشینان و بی شناسنامه‌ها هستند نه یک مشت جوان تشنه مقام و منصبِ شناسنامه دار! و گلایه دردآورتر ما این است که بزرگان حوزه و روحانیت و علمای ما نیز در موارد متعددی همراه و بعضا موید چنین سازوکار مایوس کننده‌ای هستند.


وی ادامه داد: شفافیت و مقابله‌ی با‌تعارض منافع اصل اساسیِ مبارزه با فساد است. جای بسی تاسف است که نمایندگان‌شیراز در مجلس شورای اسلامی با وجود همه‌ی شعار‌ها سیاسی شان، هنوز حاضر نیستند حتی رای خود را برای موکلانشان شفاف سازند. مردم هنوز نمی‌دانند وکلایشان به چه رای می‌دهند؟ چگونه رای می‌دهند؟ برای این حق الوکاله ماهی چقدر می‌گیرند؟

این فعال دانشجویی اظهار داشت: عین همین مسئله راجع به شورای‌شهر نیز صدق می‌کند. اگرچه شورای شهر مصوبه‌ای به اسم شفافیت را به تصویب رساند و سامانه‌ی شفافیت راه‌اندازی و فیلم کامل جلسات بارگزاری میشود که جای بسی امیدواری ست، اما قطعا کافی نیست!


دیندارلو با اشاره به مطالبات شفاف این تشکل مطرح کرد: شفافیت شورای شهر انقلابی از تعداد واقعی کارکنان شهرداری به تفکیک نوع استخدام آن‌ها و مشاورین شورا و سوابق آنها، هزینه‌های خدمات اداری واقعی سنواتی شهرداری به انضمام هزینه حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری و شورای شهر و ردیف بودجه آن، نحوه تامین و میزان حقوق و دستمزد نیرو‌های خارج از سازمان تفصیلی شهرداری از مطالبات ما است.


این فعال دانشجویی یادآور شد: شهرداری باید به شفافیتی برسد که مسئولان، امضا کنندگان و تایید کنندگان هر طرحی مشخص شود. شفافیت اموال و دارایی دانشگاه، بودجه و محل مصرف بودجه‌های دانشگاهی نیز مورد سوال ما است، پیشنهاد میگردد نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان یک نهاد تحت امر رهبری و بیت ایشان پیش قراول این امر باشد.


عضو مجمع دانشجویی آرمان عدالتخواه دانشگاه شیراز اظهار داشت: همچنین مطالبه ما از نماینده قوه مجریه در استان ورود جدی و فنی به مسائلی از این قبیل است که آینده شهر را می‌سازد.


وی افزود: رهبر انقلاب اصطلاح «سومین حرم اهل بیت» را در شرایطی بیان فرمودند که عده‌ای از مسئولین در خواب دوبی سازی و قونیه سازی شهرِ با فرهنگ و تمدن شیراز بودند.


دیندارلو تاکید کرد: «سومین حرم اهل بیت» استراتژی مقابله با هویت زدایی از شیراز و هویت جعلی سازی بود. هشدار توجه به بافت سنتی و هویت اصیل شیراز با محوریت حرم شاهچراغ بود، اما متاسفانه آقایان مسئول روندی را که در پیش گرفته اند که صرفاً توسعه فیزیکی حرم است. اگر آن زمان مسئولان وقت دچار تفریط شده بودند اینبار دچار افراط گشته ایم.

این فعال دانشجویی یادآور شد: طرحی غیر کارشناسی در جریان است که عرصه‏‌ای فراخ و وسیع در مرکز بافت مذهبی-تاریخی شهر را به بهانه‌ی ایجاد صحن و حیاط مرکزی هدف گرفته است طرحی که در تمام این سال‌ها به‌سبب تعارض با زمینه‌ی فرهنگی، نتوانسته‏‌اند رونقی بیابند و مایه‌ی سرشکستگی طرفداران توسعه‌ی بولدوزری و فرمایشی در شیراز بوده‏‌اند. واضح است که این طرح غیر کارشناسی و بی ضابطه، به قیمت نفی حیات مردم و متضمن تخریب آثار فراوان و متعدد فرهنگی-تاریخیِ ثبتی، ارزشمند بوده و همچون فاز اول این اقدامات در دو دهه‌ی اخیر شیراز، که جز تجاری‏‌سازی هدف دیگری نداشت، اکنون نیز حاصلی جز مخدوش و قربانی نمودن امر زیارت و مجاورت در پی نخواهد داشت.

وی افزود: شیرازِ امروز، مشهدِ دیروز است، اما شیرازِ فردا می‌تواند مشهدِ امروز نباشد. این روزها، پیامی مستمر از مشهد به شیراز روانه می‌شود با این مضمون که: عاقبت ما را ببینید و اشتباهات ما را تکرار نکنید! در این باره از شخص جناب استاندار، مسئولان ذی ربط و بالاخص اساتید و نخبگان دانشگاهی خواستاریم تا ضمن ورود و شناخت دقیق مسأله و تامل و چاره اندیشی و گفتگو، طرحی توسعه‌ای ضابطه‌مند کارشناسی و شایسته سنت زیارت و بایسته‌ی فرهنگ و هنر ایرانیان دوستدار اهل بیت رقم بزنند.

دیندارلو ادامه داد: این را مشفقانه می‌گویم، مسئولان و جامعه نخبگانی اگر روندی را که در پی گرفته اید و روزه سکوتی که بنا به افطار آن ندارید، به همان آسیب‌هایی که به مشهد رسید، برسد؛ امضایتان تا ابد پای این ننگ میماند!

قصه پر غصه خصوصی سازی‌های رانتی و بی ضابطه!


عضو مجمع دانشجویی آرمان عدالتخواه دانشگاه شیراز تصریح کرد: همچنان ردپای رانت و رابطه سیاسی و خانوادگی را میتوانید در این مورد نیز ببینید، از راننده و داماد و عروس بگیر تا آقازاده ها، ۲۸ سال عدم تعیین تکلیف پول‌های حاصل از فروش املاک و تجهیزات روغن نباتی شیراز، عدم اختصاص سهم سهامداران، کاهش بیش از هزار نفری تعداد کارگران از زمان خصوصی سازی، ۱۲ سال خاموشی کارخانه آی تی آی، عدم پرداخت مطالبات ۱۳۰۰ کارگر از دیگر مطالبات دانشجویان است.


وی ادامه داد: جناب آقای استاندار، یک روز پیش از سفر رئیس جمهور بود که طی جلسه‌ای خیلی فوری! وظایفی به مسئولین ارشد استانی محول گردید، اما تا این لحظه ما تغییرات ملموسی را شاهد نبوده‌ایم!


دیندارلو خاطرنشان کرد: کارخانه آزمایش هم که داغ جگر سوز دیگریست؛ واقعا چطور میتوانید به مالک انگلیس نشینی که ماهیانه حدود ۳ میلیارد از اجار سوله‌های کارخانه درآمد داشته اعتماد کنید و به همین یکی دو خطوط تولیدی که قول داده‌اند خوش بین باشید؟ بله ما نگرانیم، نگران امیدی که در دل تک تک مردم ایجاد شده است.تحلیل ما جز فرار رو به جلو قائم مقام کارخانه از فشار اجتماعی ایجاد شده و کلاه گشادی بر سر مسئولان چیز دیگری نیست، اگر ما اشتباه میکنیم لطفاً این مساله رو شفاف سازی کنید. آقایان مسئول کارخانه‌ها قربانی همین یک هفته دو هفته‌ها شدند.مردم منتظر اقدام عملی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز روز دانشجو تشکل های دانشجویی شیراز شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛سید محمد مقیمی, رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا گفت: امروز اعتراض های ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
مقیمی افزود:گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه، با خطاهای محاسباتی که از طرف حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.
رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد, ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر