Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) گفت: شواهد شواهد نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا امن هستند و هیچگونه جای نگرانی برای تزریق واکسن وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - فارس نوشت:حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) اظهار داشت: مطالعات زیادی در خارج و داخل کشور انجام شده است که نشان می دهد میزان ابتلا، بستری و میزان مرگ و میر در افراد واکسینه نشده بیش از ۱۰ الی ۱۸ برابر بیشتر است این مطالعات انکار ناپذیر و دقیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا وقتی که زنجیره انتقال شکسته شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است و نمی‌توان گفت که واکسن به تنهایی موثر است.

وی گفت: ممکن است برخی فکر کنند که عوارض واکسن بیشتر از سود آن است! این موضوع به نظر من صحیح نیست و واکسنهای پروتیینی نیز کم عارضه‌ترین نوع واکسنها هستند. همچنین واکسنهایی که ویروس ضعیف شده هستند هم عارضه چندانی نداشتند. آمریکایی‌ها هنوز نتوانستند به واکسیناسیون بالای 50 درصد برسند و به نظرم مردم آنجا به واکسنهای mRNA اعتقادی ندارند و نگران تزریق واکسن هستند.

ابوالقاسمی  تصریح کرد: در طول زندگی ما داروهای زیادی مصرف می‌کنیم و لذا مصرف این داروها مشکلی برای بیمار ایجاد نمی کند. باید همه چیز بر اساس شواهد باشد و شواهد نشان می‌دهد که واکسنهای کرونا امن هستند و هیچگونه جای نگرانی برای تزریق واکسن وجود ندارد. مردم نباید به کلاسهای افراد ضد واکسن مراجعه کنند ما افرادی را دیدیم که جلوی چشم ما واکسن دریافت نکردند به بیماری مبتلا شدند و جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) گفت: بخش زیادی از کاهش مرگ و میر و ابتلا را مدیون واکسیناسیون هستیم. مسوولان کشور از الان باید برای تزریق دُز یادآور برنامه ریزی کنند و اگر فردی چند ماه از دریافت دُز دوم واکسنش گذشته باشد باید دُز یادآور را تزریق کند.

وی تاکید کرد: با گذشت چندین ماه از تزریق دُز دوم و بی توجهی به تزریق دز یادآور ممکن است افراد جامعه دوباره به بیماری مبتلا شوند و زمینه شعله ور شدن مجدد کرونا در کشور فراهم شود. لذا باید توجه کنیم که مردم به موقع دز یادآور را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: مخبر: بسترهای لازم برای تزریق دوز سوم و چهارم واکسن کرونا در کشور فراهم است

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن کرونا واکسیناسیون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون برای تزریق ز یادآور تزریق د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان