Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،محمدرضا اورانی بیان کرد : با توجه به محدودیت‌های آبی در خراسان رضوی هشت جهت‌گیری برای حوزه پرورش دام و طیور در طرح‌های پیشران استان مشخص شد که از جمله این موارد توسعه واحد‌های پرواربندی و مولد در حوزه شترمرغ، اصلاح نژاد دام، افزایش ضریب تبدیل غذایی (افزایش شاخص سوددهی) در حوزه مرغ، گوشت مرغ و دام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکی از مشکلات استفاده از ضایعات حوزه دام و طیور را کمبود نهاده دامی در خراسان رضوی دانست و گفت: یک شرکت دانش بنیان به این مساله ورود کرده و از کود خشک بستر واحد‌های مرغداری گوشتی شهرستان سبزوار سالانه حدود هشت هزار تن خوراک برای واحد‌های پرواربندی دام سبک و سنگین تولید کرده است که در صورت توسعه این بخش سالانه ۱۳۰ هزار تن کود خشک به چرخه استفاده باز می‌گردد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: حدود ۳۰ درصد از خوراکی که دام سنگین می‌خورد، هضم نمی‌شود، به همین علت روی پخت نهاده دامی متمرکز شدیم که با تحقق این مهم، ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف نهاده در واحد‌های گاوداری کاهش می‌یابد.
وی اولویت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی را حفظ واحد‌های تولیدی حوزه دام و طیور موجود، فعال کردن واحد‌های راکد، به حداکثر رساندن ظرفیت تولید واحد‌های فعلی و افزایش بهره وری و راندمان تولید در آن‌ها دانست.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون با همکاری سازمان بسیج مهندسین، سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی اقداماتی از جمله توسعه کشت علوفه با نیاز آبی پایین، توسعه کشت خارشتر در جنوب استان، کشت جو علوفه‌ای (قصیل جو) و بذر تریتیکاله در استان انجام گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پرورش دام سبک تولید پایدار گوشت خراسان رضوی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

کد خبر 6089932

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد