Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ یکی از پزشکان «ان‌اچ‌اس» (سازمان ملی بهداشت انگلستان) توضیح داده است که چرا مردم نباید در شب‌های زمستان، سیستم گرمایی اتاق خواب خود را همیشه روشن نگه دارند؛ زیرا گرمای زیاد، کیفیت خواب آن‌ها را مختل می‌کند.

دکتر کاران راجان در ویدیویی توضیح داد که خوابیدن در اتاق سرد به کاهش دمای مرکزی بدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم است، زیرا سطح ملاتونین، همان هورمونی که میل به خواب را افزایش می‌دهد، با کاهش دمای مرکزی بدن ما افزایش می‌یابد.

ملاتونین یا هورمون خواب با کاهش دمای مرکزی بدن ما افزایش می‌یابد!

افزایش میزان ملاتونین اثرات ضد پیری هم دارد، زیرا سطح کورتیزول، همان هورمون استرس و آسیب اکسیده شدن ناشی از استرس را کاهش می‌دهد. راجان گفت: «التهاب سیستمیک (نوعی شرایط بیماری‌زا در بدن) را هم کاهش می‌دهد و رایگان است.»

خوابیدن در اتاق سرد ممکن است به کسانی که مشکل بی‌خوابی دارند هم کمک کند.

راجان توضیح داد از آنجایی که دمای مرکزی بدن انسان برای شروع خواب باید کاهش یابد، «دمای گرم‌تر به این معنی است که مغز و بدن شما در تلاش برای خنک کردن شما فعال‌تر می‌شود» و افزود: «دمای خنک‌تر شما را به دمای خواب هدف بدنتان نزدیک‌تر می‌کند و این‌گونه خیلی سریع‌تر به خواب می‌روید.»

«علاوه بر این، افزایش فعالیت مغز قبل از خوابیدن، می‌تواند میزان خواب با حرکت تند چشم (REM) و خواب امواج آهسته (SWS) را که بدن دریافت می‌کند، محدود کند، که هر دوی آن‌ها به شارژ مجدد نیاز دارند.»

خواب با حرکت تند چشم، مناطقی از مغز را تحریک می‌کند که برای [یادگیری]و ساختن چیز‌ها و حفظ خاطرات حیاتی‌اند و معمولا در ۹۰ دقیقه اول پس از به خواب رفتن رخ می‌دهند. خواب موج آهسته عمیق‌ترین مرحله خواب است.

یکی دیگر از مزایای خوابیدن در اتاق خنک این است که ممکن است سلامت متابولیک را بهبود بخشد.

راجان گفت: «تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض سرما می‌تواند میزان چربی قهوه‌ای تولیدی سلول‌های بنیادین را افزایش دهد. چربی قهوه‌ای به تنظیم کلسترول و بهبود حساسیت به انسولین کمک می‌کند.»

در سال ۲۰۱۹، مطالعه‌ای که محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام دادند، نشان داد که در مردانی دارای سطوح بالای چربی قهوه‌ای، سطح اسید‌های آمینه شاخه‌دار (BCAA) پایین است. اگرچه این ترکیبات برای بسیاری از عملکرد‌های بدن ضروری‌اند، اما سطوح بالای اسید‌های آمینه شاخه‌دار با چاقی و مقاومت به انسولین مرتبط‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خواب سلامت دما دمای مرکزی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران آخر هفته بارانی می‌شود/ کاهش دما طی پنجشنبه

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) و کاهش محسوس دما طی روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰  و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق،  در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود/ کاهش دما طی پنجشنبه