Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاره شناسان می‌گویند درخشان‌ترین ستاره دنباله دار ۲۰۲۱ در آسمان نیمکره شمالی و جنوبی، قابل رویت است.

خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان نوشت: یک ستاره دنباله دار جدید در آسمان وجود دارد و دسامبر (آذر) تنها شانس شما برای دیدن آن قبل از ناپدید شدن برای همیشه است. ستاره شناسان می‌گویند که دنباله دار لئونارد بهترین و درخشان‌ترین دنباله ۲۰۲۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دنباله دار اولین بار در ژانویه توسط ستاره شناس «لئونارد» کشف شد و احتمالاً ۳۵۰۰۰ سال گذشته را در سفر به سمت خورشید گذرانده است.

وقتی یک دنباله دار به خورشید نزدیک می‌شود، درخشان می‌شود، به همین دلیل است که هفته‌های آخر سال دیدن این دنباله دار آسان‌تر است. این ستاره همچنین یک دنباله دار فوق سریع است که با سرعت ۱۵۸۰۸۴ مایل در ساعت (۷۱ کیلومتر در ثانیه) در درون منظومه شمسی می‌سوزد، اما طبق گفته EarthSky، به دلیل فاصله اش از زمین همچنان مانند یک جسم کند به نظر می‌رسد.

دنباله‌دار لئونارد در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) نزدیک‌ترین فاصله را به زمین خواهد داشت و در فاصله ۲۱ میلیون مایلی (۳۴ میلیون کیلومتری) از زمین خواهد بود و سپس در ۱۸ دسامبر (۳۰ آذر) در کنار زهره حرکت خواهد کرد. این دنباله دار در آسمان هر دو نیمکره شمالی و جنوبی قابل مشاهده خواهد بود. پیش‌بینی اینکه چقدر می‌توانیم این دنباله‌دار را ببینیم دشوار است، اما به گفته ناسا احتمالاً برای تشخیص این دنباله‌دار به دوربین نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: مردم کدام شهر‌ها کوتاه‌ترین و بلندترین شب یلدا را دارند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ستاره نجوم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ستاره نجوم دنباله دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابوس و رستگاری در یک شب؛ اشک‌ها، پنالتی‌ها و نجات تراکتور توسط پورحمیدی!

حسین پورحمیدی در ضربات پنالتی مقابل ذوب آهن عملکرد خوبی داشت.

طرفداری | حسین پورحمیدی، دروازه‌بان تراکتور، در یک شب پرفراز و نشیب، ابتدا با عملکرد ضعیف خود در برابر ذوب‌آهن و نساجی، مورد انتقادات شدید هواداران قرار گرفت و اشک‌های او در رختکن گواه عمق این بحران بود.

اما در ضربات پنالتی بازی با ذوب‌آهن، ورق به طور کامل برگشت و پورحمیدی با نمایشی درخشان، دو پنالتی را مهار کرد و نقش کلیدی در صعود تراکتور به مرحله بعد ایفا کرد.

این عملکرد رستگاری‌گونه، بار دیگر اعتماد هواداران را به پورحمیدی جلب کرد و اشک‌های او این بار به اشک‌های شادی تبدیل شد.

پورحمیدی که پیش از این به عنوان یک پنالتی‌گیر قهار شناخته نمی‌شد، در این دیدار گویی طلسم‌شکنی کرد و با واکنش‌های تماشایی خود، دروازه تراکتور را نجات داد. مهار دو پنالتی و برخورد یک پنالتی دیگر به تیرک دروازه، شاهکار او در این بازی بود.

عملکرد درخشان پورحمیدی در ضربات پنالتی، نه‌تنها تراکتور را از حذف نجات داد، بلکه او را به عنوان یک قهرمان در نزد هواداران تبدیل کرد.

شعارهای تمجیدآمیز هواداران در پایان بازی، نشان‌دهنده این بود که پورحمیدی بار دیگر اعتماد آنها را به دست آورده است.

حالا نوبت پورحمیدی است که از این فرصت دوباره به دست آمده نهایت استفاده را ببرد و با تداوم عملکردهای درخشان خود، جایگاه خود را به عنوان دروازه‌بان اول تراکتور تثبیت کند.

این کابوس و رستگاری در یک شب، می‌تواند نقطه عطفی در دوران حرفه ای پورحمیدی باشد و او را به دروازه‌بانی تبدیل کند که در لحظات حساس، یار و یاور تیمش باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود
  • مسی، مسی است و هر کار بخواهد می‌کند!
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • درخشان: تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • کابوس و رستگاری در یک شب؛ اشک‌ها، پنالتی‌ها و نجات تراکتور توسط پورحمیدی!
  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان