Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: امسال تنش آبی و گرمای هوا باعث شده ۸۰ درصد از محصولات کشاورزی شهرستان اردستان کیفیت و مرغوبیت خود را از دست بدهد.

اسحاق شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شهرستان اردستان حدود ۹۵ هکتار سطح زیرکشت زعفران قرار دارد که از این میزان ۹۱ هکتار بارده و اقتصادی و ۴ هکتار دیگر غیربارده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول زعفران در مناطق گرمسیری شهرستان، افزود: با توجه به اینکه گیاه زعفران در اکثر مناطق شهرستان اردستان کشت می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود ۲۷۰ کیلوگرم زعفران در شهرستان اردستان برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه امسال به دلیل وضعیت آب و هوای شهرستان شاهد افت شدید برداشت محصول زعفران هستیم، گفت: حدود ۷۰ درصد از محصولات زعفران در نقاط شهرستان به دلیل تنش گرمایی و رطوبتی که وجود دارد با کاهش بهره‌برداری مواجه است. متاسفانه گرمای زمین باعث شده برداشت زعفران عملکرد قابل توجهی را نداشته باشد و در این راستا کاهش شدید برداشت محصول را شاهد هستیم.

شفیعی ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در بخش کشاورزی شهرستان مشاهده می‌شود، باید کشاورزان اردستانی به سمت محصولاتی مانند کشت گلخانه‌ای و زعفران که کم آب مصرف می‌کنند، سوق پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی که در شهرستان اردستان شاهد هستیم باید با تغییر تکنیک‌ها و روش‌های کشتِ محصولات در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

وی با بیان اینکه کشت زعفران در دوسال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و کشاورزان به دیل کمبود آب و صرفه اقتصادی بالا به سمت کاشت این محصول رفتند، تصریح کرد: بیشترین برنامه و آموزش‌هایی که در مدیریت جهادکشاورزی برگزار می‌شود در موضوع تغییر الگوی کشت برای گیاهان دارویی و گلخانه‌ای است.

به گفته  سرپرست جهاد کشاورزی اردستان امسال تنش آبی و گرمای هوا باعث شده حدود ۸۰ درصد از محصولات کشاورزی شهرستان اردستان کیفیت و مرغوبیت خود را از دست بدهند.

شفیعی با اشاره به دلایل کاهش مرغوبیت محصولات کشاورزی شامل آلودگی هوا، کمبود آب و آلودگی برخی از صنایع شهرستان، گفت: پیگیر دلایل کاهش مرغوبیت محصولات کشاورزی به‌صورت تخصصی و کارشناسی در شهرستان اردستان هستیم، زیرا اقتصاد و معیشت بخش زیادی از مردم شهرستان در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها محصولات كشاورزي اردستان شهرستان اردستان محصولات کشاورزی کشاورزی شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند

سرهنگ مصطفی صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا امنیت اجتماعی در سطح شهرستان اردستنان، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد افیونی در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این طرح ۴۱ نفر معتاد متجاهر از سطح محلات هدف جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی و با انجام کار دقیق اطلاعاتی نیز تعداد ۲۲ خرده فروش مواد مخدر شناسایی و در چند عملیات کاملاً هماهنگ در مخفیگاهشان دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان خاطر نشان کرد: از شهروندان عزیز انتظار داریم هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که به موضوع رسیدگی و با این مجرمان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

کد خبر 6097189

دیگر خبرها

  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب