Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: سند آمایش سرزمین استان باید به جمع گذاری علمی عمومی و نظرخواهی از نخبگان استانی و کشوری واگذار شود و خط سیر استان در این سند بالادستی ترسیم و ایرادات آن رفع شود.

زارعی کوشا امروز شنبه (۲۰آذر ماه) در نشست مشارکت مراکز علمی در بهبود وضعی استانکه در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بنای دولت در استان این است که کردستان به نمونه برجسته پیوند صنعت با دانشگاه و سایر حوزه های خدماتی تبدیل شود و امید است با بهره‌گیری از ظرفیت های مناسب دانشگاه های استانبه تحقق بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دغدغه مندی اساتید دانشگاه برای توسعه استان مشهود و ستودنی است که باید بر آن ها تاکید شود و حقایق پذیرفته شده علمی که مغفول واقع شده، برجسته شود.

 استاندار کردستان بیان کرد: بنا داریم که دستمان از استدلال های علمی برای پیگیری سهم استان کردستان پر باشد و اعضای هیات علمی و گروه های علمی استان باید در زمینه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی برای استیفای حقوق استان با استدلال های علمی، به دولت کمک کنند.

وی ادامه داد: از مجموعه مدیران استان و دانشگاه ها در خواست کرد که برای تحقق این امر ابتدا فرآیند مشخصی در راستای ارتباط دانشگاه و جامعه تعریف و سامانه ای هدفمند در این زمینه طراحی شود.

زارعی کوشا تاکید کرد: سند آمایش سرزمین استان باید به جمع گذاری علمی عمومی و نظرخواهی از نخبگان استانی و کشوری واگذار شود و خط سیر استان در این سند بالادستی ترسیم و ایرادات آن رفع شود.

به گفته وی، عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه و حتی سایر خدمات با دانشگاه از ایرادات بزرگ کشور است که باید مرتفع شود؛ در اولویت بندی پروژه های استان باید نگاه علمی حاکم باشد چرا که در غیر این صورت باز هم دیدگاه ها و سلایق مختلف حاکم می شود و اقدامات توسعه استان در سایه غفلت بر زمین می ماند.

استاندار کردستان تصریح کرد: دانشگاه باید برای عملی شدن نکات ذکر شده، راهکار ارائه دهد و ارتباط را با تعریف فرآیندهای مناسب تسهیل کند.

وی افزود: عدم وجود اطلاعات کامل در استان از جمله موانع تولید است که باید مرتفع شود.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه ذهنیت ها نباید برای ما تصمیم سازی کند عنوان کرد: ذهنیت های موجود در استان واقعی نیست و خواسته ما از دانشگاه این است که استان را به واقعیت ها برساند.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه در حال حاضر مدیریت منابع آبی استان در دست ما نیست و این امر مشکلات و محدودیت های زیادی در حوزه صنعت به وجود آورده است بیان کرد: بی آبی و خشکسالی در شهرستان های پر بارش استان از جمله شهرستان بانه از دیگر مشکلات در دسترس نبودن مدیریت منابع آبی استان است، که باید تلاش کرد برخی از این منابع در دست استان باشد.

استاندار کردستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه نگرش ها در حوزه مدیریت آب در استان، جامع نبوده و استانی است که محدودیت های زیادی را برای کردستان به وجود آورده و باید اطلاح شود.

وی باتاکید بر اینکه لازم است که باید ها و نکات مطرح شده در این جلسات با جدیت به واقعیت برسد، خاطرنشان کرد: عدم توازن در حوزه کشاورزی استان کردستان و پایین بودن سرانه درآمد مردم از دیگر اولویت های مهم قابل اصلاح در استان است.

زارعی کوشا با بیان اینکه دیدگاه های مثبت در استان باید به گفتمان تبدیل شود خاطرنشان کرد: گفتمان به معنی سپهر غالب است که در فضای عمومی افکار در یک مجموعه شکل می گیرد و نباید آنرا با گفتگو به اشتباه گرفت؛ اگر گفتمان در استان کردستان غالب شود ارتباط محکمی بین صنت و دانشگاه و سایر خدمات برقرار شده و فضای توسعه بهبود می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار کردستان زارعی کوشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود

احمد صادقی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: شهرداری موظف است این آمار را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند. بیش از هزار و ۹۰۰ ملک در کمیته شفافیت بررسی شده که تعدادی از املاک به صورت قانونی واگذار شده و تعدادی نیز کاربری فرهنگی و اجتماعی دارد. مواردی نیز در اختیار اشخاص قرار گرفته و سیر مراحل آن طی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به انتشار اطلاعات این املاک اقدام شود. به نظر می‌رسد افرادی نگران افشای این اطلاعات هستند و از انتشار آن جلوگیری می‌کنند. واگذاری این املاک در دوره‌های قبلی صورت گرفته و هیچگونه محرمانگی ندارند و منعی برای انتشار آن نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاون برنامه ریزی شهردار درخواست دارم نسبت به این موضوع اقدام کند و مراتب لازم برای انتشار اطلاعات املاک واگذار شده فراهم شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا