Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ کشور ردیفی برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده و از مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان اختصاصی برای این ردیف، ۳۴۳ میلیارد تومان ویژه استان مرکزی است.

رقیه یادگاری روز شنبه ۲۰ آذر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با بیان اینکه سهم اعتبار پیشنهادی شهرستان ها توسط  کمیسیون تلفیق مجلس مشخص می شود، افزود: این اعتبار در ۵ فصل مدارس، بهداشت و درمان، راه، مدارس و آبخیزداری تعریف شده که از این فصل ها آب و مدارس و آبخیزداری، ملی و مابقی استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از ۳۴۳ میلیارد تومان ۷۹ میلیارد تومان معادل ۲۴ درصد از سهم برای مدارس، ۱۲۱ میلیارد تومان معادل ۳۵ درصد از سهم برای بهداشت و درمان، ۱۰۶ میلیارد معادل ۳۱ درصد برای آبرسانی، ۱۷ میلیارد تومان معادل ۵ درصد برای راه ها و ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۵ درصد برای آبخیزداری گذاشته شده است.

یادگاری اضافه کرد: با توجه به کم بودن سهم راه ها پیشنهاد سازمان مدیریت بر این است که حدود ۱۷ میلیارد از سهم بهداشت و درمان کاسته و به سهم راه ها اضافه شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد جمالیان رئیس علوم پزشکی اراک با این پیشنهاد یادگاری مخالفت کرد و گفت: برنامه اولیه برای اختصاص این بودجه به بخش بهداشت و درمان ۱۸۱ میلیارد بوده که در سطح کشور از این بودجه کاسته و به بخش راه و ابخیزداری اضافه شد، حال در استان نیز نیت بر این است که این رقم باز کاسته شود که با توجه به اینکه از عمر برخی مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت بیش از ۵۰ سال می گذرد بنده به این پیشنهاد اعتراض دارم چراکه این حوزه به این بودجه احتیاج دارد.

یادگاری در ادامه در خصوص بند ز تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ ادامه داد: برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی موضوع بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه و عشایری، بهسازی محیط های اسکان و بافت های فرسوده واقع در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها، تامین زیرساخت ها و فراهم کردن حداقل خدمات عمومی اعم از مدرسه، مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در این مناطق، شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها موظف هستند معادل سهم جعیت ساکن در این مناطق از کل جمعیت هر استان را بر اساس آیین نامه اجرایی که به تصویب هیئت وزیران می رسد از محل عوارض جز یک بند ب ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه  صرف طرح کاهش آسیب های اجتماعی و محرومیت زدایی برای محلات اسیب دیده و بهسازی مناطق فوق الذکر در همان استان کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۸۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه ای به استان مرکزی ابلاغ شده  که ۳۱۰ میلیارد تومان آن معادل ۶۳ درصد تخصیص داده شده است.

رئیس برنامه و بودجه استان مرکزی خاطرنشان کرد: سند راهبردی استان مرکزی در سال ۹۹ توسط شورای عالی آمایش مصوب و برای تمام دستگاه ها لازم الاجرا شد. با توجه به اینکه در آستانه تهیه برنامه هفتم توسعه هستیم این سند می تواند به عنوان یک سند بالا دستی برای برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد.

یادگاری افزود: افق آمایش سرزمینی کشور ۱۴۰۴ و در استان مرکزی ۱۴۱۴ است که بر اساس آمایش سرزمینی کشور مقرر شده تعادلی در شرق و غرب کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: در برنامه ششم، دولت مکلف شد در سال اول، برنامه آمایش ملی را تهیه، تصویب و اجرا کند که در این راستا ۶۵ جلد کتاب از سوی استان تهیه و در سال ۹۳ بازنگری شد. درس سال ۹۴ برنامه ریزی بر اساس اطلاعات بازنگری شده انجام شد و در سال ۹۹ سازمان برنامه و بودجه کشور مجدد استان را وادار به بازنگری کرد که سنتز مطالعات مجددا در ۶۵ جلد انجام شد.

یادگاری ادامه داد: در سند چشم انداز آمایشی استان مرکزی در افق ۱۴۱۴، استان جامعه ای توسعه یافته، برخوردار از هویت ویژه مکانی-منطقه ای، جذب کننده طبقه خلاق و جامعه نخبگان، خلق کننده ثروت بر پایه مدیریت زیست بومی و فناوری پیشرفته، دارای توسعه متوازن فضایی و پیوندهای قدرتمند چند سویه درونی و بیرونی با رعایت الزامات و ملاحظات دفاعی، امنیتی و پدافند غیرعامل است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این چشم انداز مدیریت و حفاظت از منابع اکولوژیک استان، خلق ثروت و توسعه اقتصادی استان، ارتقا هویت مکانی-منطقه ای استان، افزایش توان نگهداشت نخبگان استان، توسعه اجتماعی و انسانی، تقویت پیوندهای درونی و بیرونی استان، ارتقا سطح امنیت از طریق بکارگیری الزامات دفاعی، امنیتی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در برنامه های توسعه ای استان، اهداف بنیادین این سند است. در سند ملی نقش و جایگاه مشخصی به استان ها داده شده و در استان نیز بخش های مختلف نقش های گوناگون دارند. بیان

 رییس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: تاکنون ۴۸۹ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای به استان مرکزی اختصاص یافته که ۳۱۰ میلیارد تومان معادل ۶۳ درصد این اعتبارات تخصیص یافته، همچنین ۴۵۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای که مربوط به ۲۳ دستگاه است به استان مرکزی امسال اختصاص یافته که ۲۷۸ میلیارد تومان معادل ۶۱ و نیم درصد این اعتبارات تخصیص یافته‌است.

وی ادامه داد: تهاتر بدهی از جمله ظرفیت‌های تسویه بدهی دستگاه‌ها در بودجه امسال است به طوری که برخی دستگاه‌ها بر اساس این ظرفیت می توانند بدهی های خود را با شرکت‌هایی که از دولت طلب دارند تهاتر کنند.

رییس سازمان برنامه و بودحه استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به استان اختصاص یافت که با این اعتبار پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شده است.

یادگاری گفت: ۷۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی به استان مرکزی اختصاص یافته که ۳۸۸ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته ‌است، همچنین  ۱۱۴ میلیارد تومان این اعتبارات به صورت نقدی و ۲۶۰ میلیارد تومان اسناد خزانه به استان تخصیص یافته‌ است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: ۲۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات متوازن امسال به استان مرکزی اختصاص یافت که ۲۵ درصد این اعتبارات به استان تخصیص یافته و تمام این اعتبارات اسناد خزانه ۱۴۰۳ است. امسال ۵.۵ میلیارد تومان فروش اموال منقول و غیر منقول نیز انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان مرکزی بودجه محرومیت زدایی سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی میلیارد تومان معادل درصد این اعتبارات استان مرکزی بهداشت و درمان تخصیص یافته برنامه ریزی بر اساس ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهار داشت: به طور مثال قطعاً هیچ کس نمی‌تواند موضوع آسفالت را منکر شود، درگذشته متوسط آسفالت ۷۰۰ هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزار تن رسیده است و یا همچنین افتتاح پی در پی پروژه‌ها در شنبه‌های امید و افتخار و گشایش‌هایی که در پروژه‌ها اتفاق افتاده است.

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیراً اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار ۳۰ همت متمم ارائه شده است و امسال حتماً به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان فقط به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی، همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم می‌باشد.

کد خبر 6090568

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر