Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان آخرین و جدیدترین آمار کرونایی جنوب غرب استان خوزستان تا 20 آذر ماه 1400 را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکراله سلمان زاده امروز شنبه(20 آذر ماه 1400) اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ ازآبادان به صورت سرپایی شناسایی و تشخیص داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه خوشبختانه روند بدون فوتی کرونایی را طی هفته های اخیر پشت می گذاریم، افزود: طی روز گذشته سه بیمار برای بستری داشتیم و یک نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شد و در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان به 14 نفر رسیده است.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان در پایان بیان کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۳۲۹ هزار و ۸۲۶ مورد بوده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۵ نفر بستری و ۱۴ هزار و ۸۲۱ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان ها مرخص شده اند.

در همین راستا آخرین آمار اعلامی این دانشگاه که مربوط به روز جمعه(19 آذر ماه 1400) بود(جزییات)، حاکی از شناسایی یک مورد جدید طی 24 ساعت قبل از آن و 13 موارد مثبت کل بستری ها است.

 لازم به ذکر است که محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) می شود./انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دانشگاه علوم پزشکی بستری بیمارستان بیمارستان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان علوم پزشکی وزارت بهداشت منطقه آزاد اروند شادگان آبادان و خرمشهر کرونا ویروس ستاد ملی مقابله با کرونا فوتی کرونایی کووید19 دانشگاه علوم پزشکی آبادان آخرین و جدیدترین آمار کرونایی جنوب غرب خوزستان تا 20 آذر 1400 علوم پزشکی آبادان جنوب غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان