Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:29:19 GMT

۸۰۰۰ چراغ روشنایی در کردستان تعدیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۸۴۹۸

۸۰۰۰ چراغ روشنایی در کردستان تعدیل می شود

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از اجرای اقدامات مدیریتی سطح بار در آستانه فصل زمستان خبر داد و گفت: تعدیل ۸ هزار چراغ روشنایی در استان و افزایش پایداری و بهبود تاب‌آوری شبکه توزیع برق از مهم‌ترین این اقدامات است که موجب صرفه جویی۱/۲ مگاواتی در مصرف برق می شود.

هیوا لهونیان درخصوص اقدامات و توصیه‌های مدیریتی مصرف برق در استان کردستان در آستانه فصل زمستان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: هرچه میزان مصرف گاز در کشور بیشتر باشد امکان عرضه گاز به نیروگاه‌ها برای تأمین برق کمتر شده و همین موضوع باعث افزایش خاموشی‌ها در فصل سرد سال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به روند کاهشی دما و برودت هوا در روزهای آینده از همشهریان انتظار داریم تا در فصل زمستان حداکثر تلاش خود را جهت استفاده بهینه در مصرف انرژی بکار گیرند تا شاهد قطعی برق کمتری در سطح استان باشیم.

لهونیان قطعی برق در فصل سرد سال را درگرو نحوه مدیریت بهینه و صرفه‌جویی مشترکین از حامل‌های انرژی عنوان کرد و افزود: اگر روند کنونی مصرف برق در استان همچنان ادامه داشته باشد بدون شک فصل زمستان شاهد قطعی برق در سراسر استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: در راستای مدیریت و کاهش بار انرژی، شرکت توزیع نیروی برق استان اقداماتی انجام داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعدیل چراغ‌های روشنایی معابر اصلی در استان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از ابتدای آبان ماه سال جاری آغازشده است،خاطرنشان کرد: قرار است ۸ هزار چراغ روشنایی در معابر اصلی استان تعدیل شود که با انجام این کار ۱.۲ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

لهونیان بابیان اینکه ۱۱ اکیپ وظیفه اجرای این طرح را در استان بر عهده‌دارند،بیان کرد: تعدیل کردن چراغ‌های روشنایی بدین معناست که چراغ‌های موجود در معابر اصلی سطح شهر، به‌صورت یک‌درمیان و زیگزاگی روشن می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: جهت مدیریت مصرف برق در استان کردستان، چراغ روشنایی موجود در پارک‌ها و بوستان‌ها در فصل زمستان خاموش می‌شود.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام‌گرفته در خصوص افزایش پایداری و بهبود تاب‌آوری شبکه، جهت مقابله با سرما و نزولات آسمانی عنوان کرد: تعمیرات دوره‌ای، مقاوم‌سازی پایه‌ها و پست‌های برق، تعمیر و سرویس پست‌های زمینی که تأمین‌کننده و توزیع‌کننده انرژی هستند، ازجمله این اقدامات است.

لهونیان اضافه کرد: در سال جاری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات جاری در راستای بهبود، تعمیرات و نگهداری از شبکه توزیع برق هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یکی دیگر از اقدامات مدیریت مصرف برق را جایگزینی لامپ‌های LED به‌جای لامپ‌های فعلی در چراغ‌های روشنایی عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در برنامه شرکت توزیع برق کشور قرار دارد اما به دلیل محدودیت منابع و هزینه بالای آن در سال‌های آینده اجرا می‌شود.

لهونیان بابیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری چراغ‌های روشنایی، منجر به‌صرفه جویی قابل‌ملاحظه‌ای در مصرف برق می‌شود، گفت: افزایش پایداری و تاب‌آوری شبکه توزیع برق، جلوگیری از بروز خاموشی و کسب رضایت شهروندان از دیگر مزیت‌های این طرح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شبکه برق مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان چراغ های روشنایی اجرای این طرح چراغ روشنایی فصل زمستان توزیع برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کاشفی در جریان بازدید از عملیات جانمایی، اجرا و نصب پایه‌های روشنایی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از مثلثی‌ها و میادین شهر پس از احداث تاکنون از روشنایی مطلوب برخوردار نبود، ارتقای سیستم روشنایی در دستور کار ویژه سازمان قرار گرفت.     وی ادامه داد: از این رو مبحث نور در زیبایی شهر یزد با هدف رعایت الگوی مصرف انرژی و حفظ منابع ملی با تاکید بر زیبایی و روشنایی مورد توجه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد قرار گرفت.     سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تأمین روشنایی با توجه به کاهش هزینه‌ها و ارتقای امنیت محیطی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در اجرای طرح اصلاح و ارتقای روشنایی شهر رعایت ارتفاع پایه‌های چراغ روشنایی، فاصله‌های پایه‌های روشنایی و محاسبه شدت روشنایی در میادین و مثلثی‌ها با توجه به نوع معبر و عناصر حاشیه‌ای آن متفاوت ارزیابی شده است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • مانیتور Innocn 27D1Q چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه