Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا آخر هفته در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار است و شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید و کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت فراهم است. به ویژه سه‌شنبه و چهارشنبه در شهر‌های تهران، البرز، اصفهان، اراک و تبریز کاهش قابل توجه کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش تسنیم، با نفوذ جریانات پرفشار طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق در شمال خراسان رضوی و شرق اردبیل بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

از روز دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه به سبب افزایش گرادیان فشاری کاهش قابل توجه دما، وزش باد و خیزش گردوخاک در شرق کشور پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه سامانه بارشی نوار غربی را متاثر کرده که انتظار می‌رود بارش‌های خوبی را طی روز جمعه و اوایل هفته آینده در نیمه غربی کشور به همراه داشته باشد.

توصیف سامانه: کاهش ۵ تا ۷ درجه دما

زمان شروع: صبح دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۲

زمان پایان: صبح چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

نوع مخاطره: سرمازدگی و یخ زدگی محصولات کشاورزی

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۲: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۳: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۴: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان.

اثر مخاطره: سرمازدگی و یخ زدگی محصولات کشاورزی

توصیه:

مزارع و باغات: مصرف کود‌های پتاسه و ترکیبات بُر و روی و کود‌های اسید آمینه به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان، جهت مقاوم‌سازی درختان به سرما، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، خودداری از انجام هرس درختان، مالچ پاشی در سطح باغات، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به انبار‌ها نظیر ذرت در استان سیستان و بلوچستان، روشن کردن آتش و دود در مزارع پیاز و سیب زمینی استان کرمان، تسریع در برداشت مرکبات باقیمانده در استان کرمان، محافظت از صیفی جات استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان.

سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه و انبار: تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها با توجه به کاهش دما، کنترل دما و رطوبت انبار‌ها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی.

سالن‌های مرغداری و دامداری: تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها با توجه به کاهش دما، تهیه خوراک پر انرژی برای دام‌ها با توجه به کاهش دما، جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل.

سالن‌ها استخر‌های پرورش ماهی: عدم کوددهی به استخر‌های پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال به دلیل کاهش دما عشایر و زنبوردارای: عایق بندی و محافظت از کندو‌ها در مقابل کاهش دما و تغذیه کمکی کلنی‌ها جهت زمستان گذرانی.

ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی: تخلیه آب و جمع‏ آوری لوله ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر، استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین‏ آلات کشاورزی و محافظت از ادوات کشاورزی با توجه به روند کاهشی دما.

توصیف سامانه: پایداری هوا
زمان شروع: یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
نوع مخاطره: سکون نسبی در جو، همراه با افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا
منطقه اثر:
یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۱: تهران و اراک.
دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۲: تهران، اراک و اصفهان.
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۳: تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه و تبریز.
چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۴: تهران، کرج، اراک و اصفهان
اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و درمناطق صنعتی و پرتردد، احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای تمام گروه‌ها (بویژه در دو روز پایانی)
توصیه: پرهیز از هر گونه رفت وآمد غیر ضروری در سطح شهرها، بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحد‌های صنعتی در سطح و حومه کلان شهر‌ها

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان هواشناسی محصولات کشاوزری صراط سیستان و بلوچستان چهارشنبه ۱۴۰۰ ۰۹ شنبه ۱۴۰۰ ۰۹ خراسان رضوی کیفیت هوا پیش بینی کاهش دما سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز، شنبه، ۸ اردیبهشت عبور موج بارشی از کشور را داریم به همشهری آنلاین گفت: با توجه به عبور این موج از کشور، بارندگی‌ها امروز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و راتفاعات شمال شرق خوزستان و هرمزگان به شکل رگباری و همراه با رعد و برق خواهد بود.

به گفته کبری رفیعی، هشدار اول در سطح زرد برای امروز و فردا صادر و نوع مخاطره در آن رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ اعلام شده است.

منطقه اثر این هشدار امروز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استانهای خوزستان و هرمزگان و فردا، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان است.

رفیعی اعلام کرد که بر اساس این هشدار صادر شده احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد و به همین دلیل به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

هشدار دوم صادرشده درباره وزش باد شدید و بروز گرد و خاک است که از روز شنبه تا دوشنبه معتبر خواهد بود؛ طبق این هشدار، امروز جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استانهای سمنان و کرمان و دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر هستند.

اثر مخاطره در این هشدار به گفته رفیعی، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است و بر همین اساس به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود کد خبر 847533 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان