Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از احکام صادره از سازمان تعزیرات و ضبط برخی صنایع ایجاد خط تولید در گمرک، عملکرد این دو نهاد در قبال تولیدکنندگان را خلاف تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها دانست. - اخبار سیاسی -

به گزارش  خبرنگار پارلمانی خبرگزار تسنیم، حجت‌الاسلام محمدرضا میر تاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور نشست علنی امروز  (یکشنبه 21 آذر) خانه ملت، گفت: در فصل پایان سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام رفع موانع تولید و پشتیبانی‌ها نامگذاری شده قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطب این رهنمود راهبردی، تولید کنندگان نیستند بلکه مخاطب اصلی آن مسئولان هستند.

وی با طرح این سئوال که آیا تا بدین جای سال در عینیت بخشی به این نسخه راهگشا عمل کرده‌ایم، افزود: دولتی که رفت، کارنامه قابل قبولی از خود بر جای نگذاشت. بخشنامه‌های متعدد در دوره‌های کوتاه مدت ثبات اقتصادی را از بین برد و میلیون‌ها تن کالا در گمرکات انباشته شد.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: صدها واحد تولیدی به خاطر شرایط بد اقتصادی، گرفتار ضوابط پیچیده و خودساخته بانک‌ها شدند و برخی از آن‌ها به تعطیلی کشیده شدند. در این میان ورود قوه قضاییه برای حمایت از تولید مخصوصا اقدام شجاعانه نسبت به املاک تملیکی و بازهای کردن قفل‌های آن امیدی در دل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: امید است با اصلاح سیاست‌ها و رویکردهای دولت گذشته، گام‌های جدیدی برای توسعه تولید و تحقق بخشی به رهنمودهای رهبری برداشته شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: متأسفانه احکام صادره در سازمان تعزیرات در این راستا نیست و بدون توجه به  جایگاه تولید احکام شدیدی صادر می‌شود که بعضا منجر به بیکاری کارگران و تعطیلی کارخانجات می‌شود که نمونه‌ای از این، در نامه دادستانی کل کشور خطاب به وزیر دادگستری آمده است.

نماینده تبریز در مجلس عنوان کرد: نمونه دیگر در حوزه موانع تولید، عملکرد گمرکات است؛ در گمرک سهلان تبریز، چندین شرکت تولیدی بیش از سه ماه است که ماشین آلات و خطوط تولید را وارد کردند تا با راه اندازی آن‌ها هزاران نفر مشغول به کار شوند ولی هنوز این خطوط آزاد نشده است. آیا این است رفع موانع؟ یا زنجیر بستن به پای تولید است.

میرتاج الدینی با بیان اینکه این موضوع حتی به وزارت اطلاعات نیز رسیده است، تأکید کرد: به شخص وزیر اطلاعات عرض می‌کنم که امروز وقت عمل است و انتظار می‌رود که هرچه سریع‎تر به دستور رهبر معظم انقلاب برای رفع موانع تولید اقدام کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امر تغذیه گیاهان و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند کما اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند.

احمد اخیانی هشتم اردیبهشت‌ماه در «همایش جهش تولید در دیمزارها و گرامیداشت روز جهانی گندم و نان» در روستای امام قیس بروجن اظهار کرد: سال گذشته جشنواره جهش در دیمزارها در کشور و با هدف پر کردن بخشی از خلا موجود در تولید محصول گندم در دیمزارها برگزار شد، البته باید پتانسیل عملکرد گندم در دیمزارهای کشور حدود ۲.۵ تن در هکتار باشد اما میانگین عملکرد کشور در چند سال اخیر کمتر از یک تن بوده است.

وی افزود: به دلیل خلا عملکرد بسیار بالا و در راستای استفاده از آب سبز و تولید پایدار در دیمزارها این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام برگزار و موفقیت‌های بسیار خوب و کم نظیری را ایجاد کرد، به طوری که سال گذشته با اجرای این طرح در سطح نزدیک به چهار میلیون هکتار، شاهد افزایش حدودا ۴۰ درصدی تولید در مجموع محصولات مختلف همچون غلات، حبوبات و علوفه وحتی موجب توسعه گیاهان دارویی بودیم، البته این امر پایداری تولید در دیمزارها را به شدت تقویت کرد و کیفیت گندم تولیدی سال گذشته به نسبت سنوات ماقبل افزایش یافت.

اخیانی گفت: این طرح در اکثر دیمزارهای کشور در حال انجام و سال آینده سال پایانی فاز اول آن است، که نزردیک به ۲۵۰ هزار بهره‌بردار در این طرح مشارکت می‌کنند، طرحی که در ۵۰ سال اخیر بی نظیر بوده و در امر مشارکت و همکاری در بعد همگانی و مباحث فنی منحصر بفرد است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پروژه‌های متعدد در راستای توسعه مکانیزاسیون، مباحث فنی و ... در این طرح در حال انجام است که قطعا با توجه به مشارکت و استقبال خوب بهره‌برداران ادامه می‌یابد و می‌تواند در بسیاری موارد مخصوصا تولید غلات ما را به خوکفایی برساند، البته تقریبا ۲۰ درصد از غلات از دیمزارها تولید می‌شده که با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شود و پایداری عملکرد بیشتری را نسبت به اراضی آبی که به شدت در حال تنش بوده داشته باشد، کما اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان