Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کره بادام‌زمینی منبع غنی از فیبرها، منیزیوم، پتاسیم همچنین ویتامین‌های E و B6 است.
به گزارش آریا، براساس یکی از مطالعات، مصرف روزانه 2 قاشق سوپخوری کره بادام‌زمینی حداقل 5 روز در هفته، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را حدود 30 درصد کاهش می‌دهد.
در ادامه این مطلب، به فواید عادت به خوردن این ماده غذایی می‌پردازیم که به ترتیب عبارتند از:
منبع غنی چربی‌های مفید
کره بادام زمینی 50 درصد چربی دارد، اما بیشتر آن از نوع اسید‌های چرب غیراشباع به‌خصوص اسید‌های تک‌مولکولی مانند روغن زیتون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسید‌های چرب به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند. کره بادام‌زمینی به دلیل اینکه فاقد شکر است، انتخاب خوبی به‌خصوص برای صبحانه و جایگزین شیرینی‌جات است.
فواید کره بادام‌زمینی در پیشگیری از دیابت
سرشار از پروتئین و فیبر
کره بادام‌زمینی از سال 1890 توسط پزشکان آمریکایی به‌عنوان خوراکی مغذی و سرشار از پروتئین به افرادی که دچار بیماری‌های دندان بودند، پیشنهاد شد. این خوراکی حاوی 26 درصد پروتئین است و امروزه نیز برای بهبود رشد کودکان مبتلا به سوءتغذیه کاربرد دارد. علاوه بر این، کره بادام‌زمینی سرشار از فیبر‌ها و آنتی‌اکسیدانی به‌نام رِزوِراتول است که نقش محافظ در برابر بیماری‌های قلبی عروقی دارد.
منبع املاح و ویتامین‌ها
کره بادام‌زمینی سرشار از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین B6 است که برای رشد و متابولیسم سلول‌های مغز ضروری است. ویتامین B9 یا اسیدفولیک دیگر ویتامین در این خوراکی است که نقش مهمی در تشکیل گلبول‌های قرمز، عملکرد سیستم عصبی و ایمنی بدن دارد. ویتامین E نیز به‌عنوان آنتی‌اکسیدان موثر در مقابله با رادیکال‌های آزاد عامل پیری سلول‌ها عمل می‌کند. پتاسیم نیز به بهبود عملکرد اندام‌های مختلف نظیر قلب، کلیه‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کند. فسفر در استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها همچنین تولید انرژی در سلول‌ها نقش دارد. بخش مهمی از روند ساخت عضلات و اجزای سیستم عصبی وابسته به منیزیوم است. زینک دیگر ریزمغذی مهم در کره بادام‌زمینی است که در حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن و کمک به بهبود جراحات موثر است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره بادام زمینی دیابت کره بادام زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امین لچینانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر دراین همایش با اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصدی فشارخون و دیابت برای افراد ۱۸ سال و بالاتر در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح، در شهر فریدونشهر ۳۶۹ نفر مبتلا به فشار خون بالا و ۱۲۷ نفر نیز مبتلا به دیابت شناسایی شدند.
شهرستان فریدونشهر دارای ۳۵۰ خیر سلامت است.

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود