Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، براساس یکی از مطالعات، مصرف روزانه 2 قاشق سوپخوری کره بادام‌ زمینی حداقل 5 روز در هفته، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را حدود 30 درصد کاهش می‌دهد.

در ادامه این مطلب، به فواید عادت به خوردن این ماده غذایی می پردازیم که به ترتیب عبارتند از:

منبع غنی چربی‌ های مفید

کره بادام‌‌ زمینی 50 درصد چربی دارد اما بیشتر آن از نوع اسیدهای چرب غیراشباع به‌خصوص اسیدهای تک‌مولکولی مانند روغن زیتون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسیدهای چرب به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند.

کره بادام‌ زمینی به دلیل اینکه فاقد شکر است، انتخاب خوبی به‌خصوص برای صبحانه و جایگزین شیرینی‌جات است.

سرشار از پروتئین و فیبر

کره بادام‌ زمینی از سال 1890 توسط پزشکان آمریکایی به‌عنوان خوراکی مغذی و سرشار از پروتئین به افرادی که دچار بیماری‌های دندان بودند، پیشنهاد شد.

این خوراکی حاوی 26 درصد پروتئین است و امروزه نیز برای بهبود رشد کودکان مبتلا به سوءتغذیه کاربرد دارد.

علاوه بر این، کره بادام‌زمینی سرشار از فیبرها و آنتی‌اکسیدانی به‌نام رِزوِراتول است که نقش محافظ در برابر بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

منبع املاح و ویتامین‌ها

کره بادام‌زمینی سرشار از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین B6 است که برای رشد و متابولیسم سلول‌های مغز ضروری است.

ویتامین B9 یا اسیدفولیک دیگر ویتامین در این خوراکی است که نقش مهمی در تشکیل گلبول‌های قرمز، عملکرد سیستم عصبی و ایمنی بدن دارد.

ویتامینE نیز به‌عنوان آنتی‌اکسیدان موثر در مقابله با رادیکال‌های‌ آزاد عامل پیری سلول‌ها عمل می‌کند. پتاسیم نیز به بهبود عملکرد اندام‌های مختلف نظیر قلب، کلیه‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

فسفر در استحکام استخوان‌ها و دندان‌‌ها همچنین تولید انرژی در سلول‌ها نقش دارد. بخش مهمی از روند ساخت عضلات و اجزای سیستم عصبی وابسته به منیزیوم است.

زینک دیگر ریزمغذی مهم در کره‌ بادام‌زمینی است که در حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن و کمک به بهبود جراحات موثر است.

منبع: سلامت

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کره بادام زمینی دیابت کلسترول بد کره بادام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم، عادات غذایی نامناسب و عدم فعالیت بدنی با افزایش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند که همه این عوامل منجر به چاقی و بروز مشکلات مختلف جسمانی می‌شود. کنترل وزن قبل از افزایش آن بسیار مهم است. از همین رو تنظیم عادات صبحانه کلیدی است. غذاهای پر کالری به افزایش سریع وزن کمک می کنند، بنابراین ترکیب گزینه‌های کم کالری برای کنترل وزن، همراه با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش ضروری است. در این مطلب به ۵ دستورالعمل صبحانه کم کالری و در عین حال خوشمزه اشاره کرده‌ایم که می‌توانید در طول سفر کاهش وزن از آن‌ها لذت ببرید.

تست آووکادو

نان تست آووکادو یک گزینه سالم و کم کالری برای کاهش وزن و حفظ سلامت است. برای تهیه این خوراکی لذید، یک عدد نان سبوس دار و نصف آووکادوی رسیده کافی است. ۱ قاشق چایخوری آبلیمو، کمی نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل یک تخم مرغ پخته را در ظرفی بریزید و همه مواد را با آووکادو خوب مخلوط کنید. سپس مواد آماده شده را روی نان بمالید و میل کنید. این تست آووکادو بدون تخم مرغ افزوده تنها ۲۰۱ کالری دارد.

پودینگ دانه چیا

این غذای سالم و خوشمزه از نظر طعم و مزه می‌تواند هر صبحانه و دسری را شکست دهد و طرز تهیه آن بسیار آسان است. برای تهیه آن، ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا که به مدت یک شب خیسانده شده باشد، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل و نصف فنجان شاه توت را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. پودینگ دانه چیا شما آماده است. این پودینگ فقط ۱۷۰ کالری دارد.

کاسه اسموتی

برای تهیه یک کاسه اسموتی، نصف فنجان توت یخ زده، نصف موز، نصف فنجان اسفناج، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا را که به مدت یک شب خیس خورده باشد، ترکیب کنید. همه این مواد را در ظرف مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا به صورت خمیر اسموتی در بیاید. سپس آن را در یک کاسه یا لیوان خالی کنید و با ۱ قاشق غذاخوری گرانولا و تکه‌های میوه تازه تزئین کنید و آن را به صورت تازه مصرف کنید. این اسموتی در مجموع ۲۳۰ کالری دارد که می‌تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

املت سبزیجات

برای تهیه املت سبزیجات، ۲ عدد تخم مرغ بزرگ را در ظرفی بشکنید. یک چهارم فنجان فلفل دلمه‌ای خرد شده، یک چهارم فنجان گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان اسفناج خرد شده، ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی خمیر آماده شد، آن را روی تابه نچسب بریزید و بگذارید بپزد تا دو طرف آن قهوه‌ای طلایی شود. این املت حاوی ۲۰۵ کالری و فوق العاده سالم است و یک منبع انرژی فوری را فراهم می‌کند.

پارفه ماست یونانی

برای تهیه پارفه (در زبان فرانسوی به نوعی دسر سرد گفته می‌شود) ماست یونانی برای صبحانه، نصف فنجان ماست یونانی بدون چربی را انتخاب کنید، به آن یک چهارم فنجان توت تازه (می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید)، ۱ قاشق غذاخوری بادام یا گردو خرد شده و ۱ قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید. این صبحانه ۱۷۰ کالری دارد.

بیشتر بخوانید:

این صبحانه‌ها بیمارتان می‌کنند

با این شیوه ۵۵۰ کالری در روز کم کنید | توصیه متخصصان درباره شیوه‌های کاهش وزن

کد خبر 847498 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)