Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید جواد ساداتی نژاد روزجمعه در نشست شورای اداری شهرستان ابرکوه با بیان اینکه بالاترین میزان بهره وری آب کشاورزی مربوط به یزد است ،افزود: محدودیت هایی در زمینه آب در این استان وجود دارد با وجود آن ، هوش کشاورزان این منطقه بی نظیر است و بالاترین بهره وری در مصرف آب متعلق به این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تولید استان یزد از نظر مالی ۲۵ هزار میلیارد تومان است و نسبت به بسیاری از استان های پر آب کشور از بهره وری بالاتری برخورداراست که نشان دهنده نگاه علمی کشاورزان استان هست.

ساداتی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: شهرستان ابرکوه قطب کشاورزی استان یزد است، البته این منطقه در حوزه صنعتی هم فعالیت بالایی دارد، بنابراین هدف ما باید توسعه کشاورزی در این منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشت محصول گلخانه ای در ابرکوه باید توسعه یابد، در این سفر تصمیم گرفته شد  وزارتخانه ، از کشت گیاهان دارویی ، توسعه زیرساخت شهرک‌ های کشاورزی ،شترداری ، آبزی پروری و آبخیزداری در این شهرستان حمایت مالی بکند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه گردشکری کشاورزی در این شهرستان می تواند اشتغالزا باشد ادامه داد: برای توسعه دامداری سبک ، سنگین و پرورش طیور در منطقه به متقاضیان تسهیلاتی پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، ساداتی نژاد امروز در حاشیه بازدید از ۲ واحد دامی ابرکوه در گفت و گو با ایرنا افزود: یزد با وجود محدودیت های آبی که با آن روبروست، از نظر بهره وری در این حوزه بی نظیر و فوق العاده عمل کرده است.

به گفته وی این  استان از لحاظ تولید انواع محصول کشاورزی و دامی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است که نشانه تلاش، مدیریت، بهره وری و سختکوشی کشاورزان این منطقه بیابانی ایران است.

وزیر جهاد کشاورزی امروز به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در  سفر به تفت از قنات آقایحیایی این شهرستان بازدید کرد، از جمله پر آب ترین این سازه تفت می توان به قنات های احمدآباد، آقایحیایی و خواجه غیاث‌الدین اشاره کرد، مشخصات فنی قنات یادشده می توان به طول آن ۱۲ کیلومتر، تعداد بهره بردار ۷۵۰ نفر، دبی آب ۲۰ تا۶۰ لیتر بر ثانیه ،سطح زیرکشت ۲۰۰ هکتار و اعتبار هزینه شده ۸۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه امروز به منظور بهره برداری و بازدید از تعدادی طرح های بخش کشاورزی وارد یزد شد و هم اکنون در حال سفر  به شهرستان مهریز است.

دیدار با کشاورزان و بهره برداران ، بازدید از طرح‌های کشاورزی و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان های ابرکوه و مهریز از جمله برنامه های ساداتی نژاد اعلام شد.

وی  در این سفر ضمن دیدار و گفت و گوی رو در رو و مجازی با بهره برداران و متولیان بخش کشاورزی استان از نزدیک با مشکل و چالش‌های این حوزه اثرگذار آشنا شد.

 آیت‌الله رئیسی روزجمعه وارد فرودگاه  شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت، رییس جمهور را در این سفر معاون امور زنان و خانواده و وزیران جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، امور اقتصادی و دارایی ، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و تعدادی از معاونان وزارتخانه های مختلف  و مدیرعامل شرکت ملی گاز همراهی می کنند.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی سازمان دامپزشکی کشور یزد سفر استانی ابرکوه سید جواد ساداتی نژاد پروندهٔ خبری یزد میزبان دوازدهمین سفر استانی رییس‌جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی سازمان دامپزشکی کشور یزد سید ابراهیم رییسی سازمان دامپزشکی کشور یزد سفر استانی ابرکوه سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ساداتی نژاد بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس